Gravatar

#11 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Space Monster (10) skrev:
Filmen er spækket med ikoniske, politisk ukorrekte, øjeblikke. Især tv-reklamerne er morsomme. Denne er godt nok fra "Robocop 2", men det gør den skam ikke mindre sjov:





Doctor Last Warning
Gravatar

#12 BN 10 år siden

DocDoom (1) skrev:
Jeg tror simpelthen, jeg er ved at blive gammel (45)


Nah, 45 år er da en ung alder .... Næh, 48 år (min egen alder) derimod! Så er man en ren olding! Sådan har jeg ihvertfald følt mig her på det sidste, hvor jeg oplevede at blive sendt til tælling med ryg- eller lændesmerter af den rigtig grimme slags.

DocDoom (1) skrev:
Hollywood sprøjter denne type film ud på stribe, hvor det bare er væsener der tæsker hinanden i CGI uden at noget som helst synes at blive farligt, episk, uhyggeligt, morsomt, medrivende, spændende eller den mindste smule på spil på noget tidspunkt.

Det gælder hvad end de film hedder Avengers


Den beskrivelse passer i det store og hele også på min egen oplevelse af "The Avengers". Jeg fatter ikke dem, der er så begejstrede for denne film.

DocDoom (1) skrev:
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst så en fed superheltefilm som Blade eller X2*, der måske ikke har de største effekter (med nutidens øjne) men til gengæld den mest medrivende og episke fortælling, eller en mega fed scifi, man virkelig husker, som The Abyss, The Fifth Element, 12 Monkeys, T2


The Abyss, 12 Monkeys og T2 er originale, solide fortællinger. Det er film med personlighed; film der tager sig tid til at fortælle deres historie, og det er efter min mening her de nyere superheltefilm og sci-fi-film kommer til kort - de virker simpelthen for overfladiske, tynde og uinspirerede i persontegningen, i plottet og i selve deres idégrundlag.

DocDoom (1) skrev:
Jeg hører gerne nogen der har haft hår på dilleren mere end et par somre udtale, om det er mig der er sur og tvær eller krævende eller bare idiot, eller om jeg har ret i, at der simpelthen stort set kun produceres lort i disse år, når vi taler scifi?


Du har desværre ret. Når det gælder sci-fi-dramaer, skal man for mit vedkommende helt tilbage til 2002 og Spielbergs "Minority Report" for at finde en film, der besidder originalitet, tyngde og gensynsværdi, og som ikke satser på rent bulder og brag og cgi effekter.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kære BN,

Det glæder mig, at nogen har det på samme måde.

Jeg er også glad for Minority Report.

Med fare for at åbne et bal, så synes jeg dog ikke, at dette afspejler sig i din anmeldelse af SW Episode I-II (og til dels også Hobbitten Episode I), der ifølge min mening lider af netop flere af disse ting. (Hobitten dog kun i begrænset omfang)

Men man har jo lov at have et blødt punkt.

PS: God bedring m. lænden :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 BN 10 år siden

DocDoom (13) skrev:
Med fare for at åbne et bal, så synes jeg dog ikke, at dette afspejler sig i din anmeldelse af SW Episode I-II (og til dels også Hobbitten Episode I), der ifølge min mening lider af netop flere af disse ting. (Hobitten dog kun i begrænset omfang)


Star Wars I-II og "Hobbitten: En uventet rejse" betragter jeg ikke rigtig som hjemhørende i de to kategorier, din tråds titel sigter til: altså sci-fi- og superheltegenren. ... Eller nåja, Star Wars er selvfølgelig en slags sci-fi, men jeg betragter den i højere grad som eventyr/fantasy eller en ridder-film, hvor handlingen bare er flyttet til rummet og fremmede planeter. Hobbitten kan jeg dog slet ikke få til passe på nogen af de to genrer. Den tilhører vel fantasy-genren.

DocDoom (13) skrev:
PS: God bedring m. lænden :-)


Tak, du (knap så) gamle. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#15 Riqon 10 år siden

Jeg var lige ved at smide en kommentar til dig i Thor-tråden, da jeg så, du havde lavet denne tråd, så nu lægger jeg den her:

DocDoom (69) skrev:
Jeg hører gerne nogen der har haft hår på dilleren mere end et par somre udtale, om det er mig der er sur og tvær eller krævende eller bare idiot, eller om jeg har ret i, at der simpelthen stort set kun produceres lort i disse år, når vi taler scifi?


Nu er det jo fuldt ud muligt, at du er sur og tvær og krævende, samtidig med at du har ret i, at der kun produceres lort indenfor sci-fi :) Jeg ser, at jeg er ganske glad for et par af de film, du nævner (den første Thor, for eksempel), men jeg må indrømme, jeg ikke kommer på, at det er en science fiction-film. Jeg ser det mere som en eventyrfilm eller tegneseriefilm eller noget i den stil.

Når jeg tænker "sci-fi", så er det helt andre film, der dukker op i mit hoved. Hvis jeg skal nævne nogle interessante science fiction film, som er relativt nye: District 9, Moon, Source Code, Prometheus (jaja...), Wall-E, Children of Men, Never Let Me Go, The Road. Så jeg vil sige, at der er flere interessante bidrag til genren. Når det er sagt, så har sci-fi en snæver målgruppe og bliver ofte forbigået ved prisuddelinger, etc., så vi skal nok forvente, at der er lidt længere mellem interessante sci-fi film end f.eks. interessante dramaer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16 Space Monster 10 år siden

DocDoom (11) skrev:
Space Monster (10) skrev:
Filmen er spækket med ikoniske, politisk ukorrekte, øjeblikke. Især tv-reklamerne er morsomme. Denne er godt nok fra "Robocop 2", men det gør den skam ikke mindre sjov:







Ahh, Paul Verhoevens "Starship Troopers". Fantastisk film. Ærgerligt franchisen ikke blev bedre. Måske et pragt-eksempel på hvordan det kan gå galt, når kritikerne misforstår Verhoevens humor i det politisk ukorrekte.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#17 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Riqon (15) skrev:
Nu er det jo fuldt ud muligt, at du er sur og tvær og krævende, samtidig med at du har ret


:-)

Riqon (15) skrev:
men jeg må indrømme, jeg ikke kommer på, at det er en science fiction-film. Jeg ser det mere som en eventyrfilm eller tegneseriefilm


Deraf titlen på tråden; scifi OG superheltefilm (der jo næsten pr. defi er fra tegneserier). Jeg kan dog give dog lidt ret i, at tråden her måske er for bred. Men min harme er primært tiltænkt manglen på god action-scifi, ikke så meget de mere dramadrevne/eftertænktsomme, eller mere præcist dem hvor den primære præcis er et givent scifi element som der jævnligt kommer udmærkede eksempler ud på, fx flere af dem du nævner, jf straks nedenfor.

Riqon (15) skrev:
District 9, Moon, Source Code, Prometheus (jaja...), Wall-E, Children of Men, Never Let Me Go


Moon og Source Code er fede. Prometheus... nejnej. Never let Me Go er også ganske fed. Det er dog mere dramadrevet. Scifi-delen er ligegyldig. Det kunne ligeså godt være terminalpatienter. District 9 er ikke mig. De andre har jeg ikke set, selvom jeg naturligvis godt ved hvad det er for nogen. Eternal sunshine er et andet eksempel på en lignende film, der også er god.

BN (14) skrev:
Star Wars I-II og "Hobbitten: En uventet rejse" betragter jeg ikke rigtig som hjemhørende i de to kategorier


Det kan man vel dårligt modsige dig i. Det gik kun på spørgsmålet om pro/kontra tju-bang-CGI uden fysiske love; dvs. om man æder den slags som episk/troværdigt/spiseligt eller om man begynder at gabe eller grine (på tidspunkter man ikke skulle grine iflg instruktøren)
Doctor Last Warning
Gravatar

#18 Riqon 10 år siden

Hvad med Looper? Eller Rise of the Planet of the Apes?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Riqon (18) skrev:
Hvad med Looper? Eller Rise of the Planet of the Apes?


Missede Looper i bio. Rise kom jeg faktisk på, da jeg havde skrevet tråden. Den er virkelig god. Der KOMMER gode film ud. Men der sejler bare mange Bay-liners forbi før der kommer en Queen Elisabeth. Eller noget.
Doctor Last Warning
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 10 år siden

Primer er en af de bedste sci-fi film nogensinde. Husk altid at nævn den i tråde som disse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: