Gravatar

#21 Ispep 10 år siden

Du forstår altid at overdrive, Lord ;)
Gravatar

#22 Ispep 10 år siden

BN (12) skrev:
Du har desværre ret. Når det gælder sci-fi-dramaer, skal man for mit vedkommende helt tilbage til 2002 og Spielbergs "Minority Report" for at finde en film, der besidder originalitet, tyngde og gensynsværdi, og som ikke satser på rent bulder og brag og cgi effekter.


Uh, jeg behøver faktisk ikke gå sååå mange år tilbage. Film som Moon var ret fantastisk men ellers var Children of Men ubetinget den bedste sci fi fra 00'erne og muligvis den eneste jeg vil kalde decideret mesterværk.
Gravatar

#23 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ispep (22) skrev:
Children of Men


jamen den må jeg så få set, heldigvis ligetil, da en er på Netflix. Har undgået den, da jeg syners plottet lød meget banalt.
Doctor Last Warning
Gravatar

#24 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

To andre perler er Donnie Darko (selvfølgelig) og The Butterfly Effect. De svæver vel lidt på grænsen mellem sci-fi og fantasy, Butterfly også lidt hen ad gyser. De to film har et lidt overlappende timer, nemlig muligheden for at ændre til en parallelverden via tidsrejse. Utroligt at en film med Aston Kutcher, som jeg mest betragter som en romance-film-type, kan være så fed. Men han gjorde det jo også fænomenalt i Jobs. Personligt rater jeg den højere end Darko. Den findes med to slutninger, der vidt forskellige.
I den alternative version ender han med at dræbe sig selv som spæd ved at kvæle sig i sin navlestreng for at undgå at de senere ulykkelige begivenheder udspiller sig
Synes den mere afdæmpede bio-version
hvor han blot ende med ikke at kende pigen
er langt den bedste.
Doctor Last Warning
Gravatar

#25 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

DocDoom (19) skrev:
Missede Looper i bio. Rise kom jeg faktisk på, da jeg havde skrevet tråden. Den er virkelig god. Der KOMMER gode film ud. Men der sejler bare mange Bay-liners forbi før der kommer en Queen Elisabeth. Eller noget.


Begyndte på Looper i går, men faldt i søvn. Det var så ikke filmens skyld. Den var mega fed. Så til og med der hvor man så udviklingen i årene, efter han var rejst til Østen. Ser resten i aften, håber jeg. Den havde lidt samme stemning som Twelve Monkeys, selvom de naturligvis er meget forskellige.
Doctor Last Warning
Gravatar

#26 Space Monster 10 år siden

Hos popularmechanics.com har de lavet en undersøgelse over hvilke sci-fi film videnskabsfolk holder mest af, både til inspiration men også som realistiske fremtids udsigter. Det er der kommet denne top 10 liste ud af:

1. 2001: A Space Odyssey (1968)
2. The Matrix (1999)
3. Brazil (1985)
4. Alien (1979)
5. Fantastic Voyage (1966)
6. WALL-E (2008)
7. Jurassic Park (1993)
8. Blade Runner (1982)
9. Star Wars (1977)
10. The War of the Worlds (1953)

http://www.popularmechanics.com/technology/digital...
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#27 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Brazil har jeg set et par gange. Jeg ville gerne elske den, da det ville gøre mig mere intellektuel, men jeg synes det er noget lort.

Denne tråd tog en drejning. Men det gør jo ikke noget. Jeg fik inspiration til et par film (Looper og Children of Men)
Doctor Last Warning
Gravatar

#28 Ispep 10 år siden

#26

Det kan man jo dårligt beklage sig over!
Gravatar

#29 Ispep 10 år siden

#24

The Butterfly Effect er blot en mere forklaret/skåret ud i pap version af Donnie Darko. Den er ok, men ikke ligeså frisk som DD.
Gravatar

#30 Space Monster 10 år siden

DocDoom (27) skrev:
Brazil har jeg set et par gange. Jeg ville gerne elske den, da det ville gøre mig mere intellektuel, men jeg synes det er noget lort.


Jeg synes Terry Gilliam har lavet nogle fantastiske film, og jeg er spændt på hans kommende sci-fi film, "The Zero Theorem", med Christophe Waltz.

Men Gilliams film har det med
at efterlade en "feel bad" stemning. Især i Brazil, men også Twelve Monkeys og Time Bandits. Det tog mig lang tid som barn at acceptere slutningen i Monty Python and the Quest for the Holy Grail, hvor hele banden bare arresteres af politiet før det store slag mod borgen.


Til gengæld er det træk jeg nu elsker ved Terry Gilliams film.

Twelve Moneys er en af mine yndlings sci-fi film, og velsagtens Bruce Willis' bedste præstation til dato.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin

Skriv ny kommentar: