Gravatar

#51 BN 10 år siden

Moog (33) skrev:
Og nu du nævner Inception, helt klart en god film, men den er altså LANGT fra så kompliceret som anmeldere og presse gjorde den til.


Jeg for min del gik nu heller ikke ind i biografen med det kriterium, at 'Inception' skulle være kompliceret for at være god. Fortællingen var sådan set lige-udad-landevejen - den havde blot et fantastisk element (eller et sci-fi element) som omdrejningspunkt.

Det værste omkring (ikke "i") den film var alt det efterfølgende ulogiske og uigennemtænkte åh så "dybsindige" bavl, hvor det skulle hedde sig, at slutningen røbede, at Cobb stadig drømte, da filmen sluttede. Rundt om i verden var der - som set på Youtube - ovenikøbet nogle, der tog ud og holdt foredrag for at fortælle, at det hele bare var en drøm. Tosser!
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#52 BN 10 år siden

Ispep (22) skrev:
Uh, jeg behøver faktisk ikke gå sååå mange år tilbage. Film som Moon var ret fantastisk men ellers var Children of Men ubetinget den bedste sci fi fra 00'erne og muligvis den eneste jeg vil kalde decideret mesterværk.


Jeg kunne godt lide "Children of Men", uden at være blevet blæst omkuld af den. "Moon" må jeg hellere få genset, for den står som en temmelig svag film i min erindring. (Da jeg lige havde set den, fandt jeg den interessant/god, men havde blandede eller usikre følelser omkring den.) Én ting er jeg dog allerede sikker på: Jeg kan bedre lide hans anden film "Source Code", som er en fremragende, elementær spændingsfilm uden at den som sådan besidder noget epokegørende.

Space Monster (30) skrev:
Twelve Moneys er en af mine yndlings sci-fi film, og velsagtens Bruce Willis' bedste præstation til dato.


... hvilket du har fuldstændig ret i. Jeg elsker den her scene:

http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#53 Ispep 10 år siden

#52

Groundhog D.......Source Code kunne jeg også lide men fandt Moon bedre.
Gravatar

#54 Riqon 10 år siden

Moog (33) skrev:
Og nu du nævner Inception, helt klart en god film, men den er altså LANGT fra så kompliceret som anmeldere og presse gjorde den til.


Jeg mente ikke at give indtryk af, at jeg fandt Inception kompliceret. Alt bliver jo forklaret eksplicit i den film via dialog, som det desværre er lidt typisk for Nolanfilm.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#55 Riqon 10 år siden

Ispep (38) skrev:
The Prestige er mere thriller/mystery men Inception er faktisk en sc-fi.


Maskinen i The Prestige er da ret sci-fi agtig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#56 Ispep 10 år siden

Riqon (54) skrev:
Alt bliver jo forklaret eksplicit i den film via dialog, som det desværre er lidt typisk for Nolanfilm


Det er da langt fra tilfældet i film som Memento og Prestige da (Insomnia, TDK etc)? Det er, som jeg ser det, kun problemet i Inception, som desværre drukner lidt i lange passager med forklaringer af reglerne osv. Desuden, mange film har forklaringer. Du elsker jo selv en film som The Matrix. Behøver jeg sige mere? ;) Så pointen er vel den, at det ikke altid er forklaringerne der er skurken, men måske eksekveringen eller mængden af dem?

Mht. The Prestige, jamen så har den et sci fi element men den har også drama og thriller, så....den er straks svær at kategorisere da det ikke er en genrefilm, men decideret sci fi er den ikke.
Gravatar

#57 Driver 10 år siden

Hvad med Gattaca. Den er faktisk sågar pensum på mange amerikanske skoler. Det fantastiske ved sci-fi er jo, at de kan skildre historier, som endnu ikke er realitet, men som vi måske en dag kan tænkes at opleve i virkeligheden. Det er derfor, at Gattaca af mange anses som en af de vigtigste film i filmhistorien.

Der er rigtig nok svipsere i blandt nyere film, men det var der jo også tidligere. Samtidig laves der også stadig perler, så der er ikke gået helt Weinstein i den endnu, selvom The Avengers i særdeleshed, har været en forvarsel på meningsløs bulder og brag.

Og glæd jer nu også til Snowpiercer. Vi har nogle gæve og dygtige asiatiske instruktører, der for alvor er ved at vinde indpas i resten af verden. Så jeg bevarer sindet i ro og sætter min lid til Nolan, Niccol, Cuaron, Jones, Bong osv.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#58 Ispep 10 år siden

Driver (57) skrev:
Det er derfor, at Gattaca af mange anses som en af de vigtigste film i filmhistorien.


Hvor har du det "faktum" fra?


Driver (57) skrev:
selvom The Avengers i særdeleshed, har været en forvarsel på meningsløs bulder og brag.


Det er jo bare en "ren" actionfilm med et koncept der ikke indbyder til dybde, men action, farverige karakterer og humor. Jeg tror du er gået totalt forkert i byen med den film.


Driver (57) skrev:
Så jeg bevarer sindet i ro og sætter min lid til Nolan, Niccol, Cuaron, Jones, Bong osv.


Niccol har da ikke lavet noget nævneværdigt udover Gattaca. In Time var ikke just særlig god.
Gravatar

#59 Driver 10 år siden

Jeg har da ikke sagt, at det er faktum og på andenvis faktuelt bevist. Tror du alt herinde er faktuelt, i så fald lukker du "faktuelle" floskler ud hele tiden (Du knævrer i hvert fald meget). Det var igennem research på nettet omkring filmen, at jeg fik indtryk af, at den for mange (især amerikanere) er vigtig og også derfor, at den mange steder figurerer som pensum i USA. Læg 2 og 2 sammen.

Stop nu med at forsvare Avengers. Den er netop en stor del af problematikken bag hele denne tråd, det må du da have kunne læse dig frem til i DocDooms første indlæg.

Niccol har også skrevet The Truman Show. Endnu en anbefalelsesværdig Sci-Fi film. (Og lavet Lord of War, selvom det ikke er en sci-fi, så er den god). Svipsere har de fleste jo mere eller mindre på deres CV, men jo Niccol har lavet andet nævneværdigt end Gattaca.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#60 Ispep 10 år siden

#59

HAHA! Godt du kan nå at rette dine indlæg. Men inden du rammes af en blodprop og falder bagover, så kan du sgu da ikke skrive som du gør - uden det opfattes som værende et faktum. Du skriver:

Driver (57) skrev:
Det er derfor, at Gattaca af mange anses som en af de vigtigste film i filmhistorien.


Når du skriver i de vendinger, så må du referere til noget faktuelt.

Driver (59) skrev:
del af problematikken bag hele denne tråd, det må du da have kunne læse dig frem til i DocDooms første indlæg.


Nu er Avengers næppe mere problemet end meget andet superhelte tema, så nej... dét er ikke problemet, det er måske kvaliteten af filmene der er problemet - som der så er forskellige meninger om, hvad man hver især finder vellykket. Du hylder jo netop en film som Man of Steel, men helt ærligt, det er da om nogen tomme kalorier så det batter, så det at du beskylder Avengers for at være "en forvarsel" på skidt holder sgu ikke vand ligesom din argumentation ofte er tyndbenet og uigennemtænkt.

Mht. Niccol, så holder jeg stadig på en enkelt film som er meget vellykket og et enkelt godt manuskript... og så er den prut ligesom slået, mere har han ikke budt på.

Skriv ny kommentar: