#9 Spændende læsning, og ikke mindst vel argumenteret - Super input!
@ Alle - Dejligt med inputs, men hvad slår mig er, at der er meget få 70er eller ældre horror på jeres lister ift. til dem jeg har modtaget fra mine kontakter i udlandet.
Jeg kan dog allerede nu afsløre, at der ikke kun bliver en, men at det bliver en lille serie.
Jeg kan begynde at se nogle mønstre, men også hvor meget vores baggrund, alder og ikke mindst tro og kultur spiller ind på listerne og begrundelserne.
Tak for det allerede indsendte, men I andre kan stadig nå at komme med, for uanset om I skriver lidt eller meget - om kendte eller ukendte titler - alt vil blive læst og vurderet og indgå i arbejdet.
Det er lidt uldent og ikke noget jeg har tænkt nærmere over,men er jeg er umiddlbart mest begejstret for de horrorfilm som ligger sig op af melodramaet - eller måske rettere melodrama med horror elementer. Et par eksempler på film i denne katogri ville være : The Others ,Rosemarys Baby, The skin i live in.
Med lidt googling kan jeg se at der er skrevet en del om det, måske det er noget der kan skrives lidt om. Omend kunne det være at jeg skulle læse lidt om det:)
Jeg mente ikke the others men the Innocents - har ikke så mærkeligt svært ved at huske forskel på de to titler ikke filmene dog.
Jeg vil forsøge at smide nogle titler på bordet, i en nogenlunde kronologisk rækkefølge. Filmene er ikke valgt ud fra en analytisk begrundelse, men alene ud fra førstegangs-oplevelsen som jeg husker den.
Ja, det er den. Jeg troede dog den var af lidt nyere dato.
Jeg ved ikke om der er en rød tråd, men mange af titlerne er ældre produktioner, men det hænger nok sammen med at jeg var ganske ung og mere letpåvirkelig end jeg desværre er i dag.
#11 Takfornu 12 år siden
@ Alle - Dejligt med inputs, men hvad slår mig er, at der er meget få 70er eller ældre horror på jeres lister ift. til dem jeg har modtaget fra mine kontakter i udlandet.
Jeg kan dog allerede nu afsløre, at der ikke kun bliver en, men at det bliver en lille serie.
Jeg kan begynde at se nogle mønstre, men også hvor meget vores baggrund, alder og ikke mindst tro og kultur spiller ind på listerne og begrundelserne.
Tak for det allerede indsendte, men I andre kan stadig nå at komme med, for uanset om I skriver lidt eller meget - om kendte eller ukendte titler - alt vil blive læst og vurderet og indgå i arbejdet.
#12 NightHawk 12 år siden
Det var så lidt! :) Det glæder mig at høre, at du kunne bruge det. :)
#13 jessup 12 år siden
Jeg mente ikke the others men the Innocents - har ikke så mærkeligt svært ved at huske forskel på de to titler ikke filmene dog.
#14 misuma 12 år siden
#15 Takfornu 12 år siden
#16 misuma 12 år siden
Rosemary's Mary - 1968
Night Of The Living Dead - 1968
The Texas Chainsaw Massacre - 1974
Jaws - 1975
The Hill Have Eyes - 1977
Magic - 1978
Halloween - 1978
The Amityville Horror - 1979
Alien - 1979
Black Christmas - 1979
Cannibal Holocaust - 1980
The Shining - 1980
Maniac - 1980
Monkey Shines - 1988
Clownhouse - 1989
Blairwitch Project - 1999
Jeepers Creepers - 2001
Haute Tension - 2003
The Texas Chainsaw Massacre - 2003
Isolation - 2005
The Descent - 2005
The Hill Have Eyes - 2006
Joshua - 2007
Martyrs - 2008
Paranormal Activity 2/3 - 2007/2010
#17 Takfornu 12 år siden
Kan du fortælle om der er en gennemgående rød tråd i dine valg?
#18 misuma 12 år siden
Jeg ved ikke om der er en rød tråd, men mange af titlerne er ældre produktioner, men det hænger nok sammen med at jeg var ganske ung og mere letpåvirkelig end jeg desværre er i dag.
#19 Castanea 12 år siden
2. Picnic at Hanging Rock (1975, Weir)
3. Dead of Night (1945, Cavalcanti, Crichton, Dearden, Hamer)
4. Medium (1985, Koprowicz)
5. Čarodějův učeň (1978, Zeman)
6. Lokis. Rękopis profesora Wittembacha (1970, Majewski)
7. Sombre (1998, Grandrieux)
8. Spalovač mrtvol (1969, Herz)
9. Inland Empire (2006, Lynch)
10. I tre volti della paura (1963, Bava)
#20 jessup 12 år siden