Men mange af de film, der ligger på 1.0-5.0 bevæger sig stort set ikke. Så selvom, at der naturlivis er mange penge at tjene på dem når (hvis) de går i produktion, så går der samtidig også rigtig lang tid hvor de stort set ikke bevæger sig overhovedet, hvorimod film, der har en snarlig premieredato bevæger sig stort set kontant dag fra dag, og gerne op til flere point af gangen. Tag fx Pirates of the Caribbean 3, der indenfor de sidste 2-3 uger er steget fra 320 til næsten 370. Det er de samme 50 point som en film, der bevæger sig fra 1 til 50 på et år eller to, men bare pointskiftet på knap et par uger.
Alle spiller dog naturligvis spillet på hver sin måde, og hvis du foretrækker at spille på film, der er tvivlsomme eller ligger langt ude i fremtiden, så skal du naturligvis have lov til det :) For mig at se er det dog ikke der de store penge ligger.
Endnu 60 millioner til Spider-Man 3. 10 mio. til 28 Weeks Later (øv, der har jeg i hvert fald tabt en god portion penge). Til gengæld har jeg tjent lidt på George Rule, der åbnede med blot 5.8 mio.
#54 Ærgerligt med 28 Weeks, og godt set med Georgia Rule. De 60 til Spiderman er nu heller ikke så højt. Den mangler stadig 130 millioner for at nå op på HSX-kursen, og resten af måneden byder jo på de tunge drenge, Shrek og Pirates. Jeg shortede min Spider-man warrant lige før den faldte, så jeg ikke led skade, men nu har jeg longet den igen, da den ligger langt under aktien.
Tror Spider-Man 3 får meget svært ved at møde prisen den ligger på i øjeblikket. Nu kommer, som du selv siger, den tunge konkurrence og den kommer max til at tjene en 30-35 mio. næste weekend, og så er der altså pludselig langt op til hvad den oprindeligt adjustede til (411 oder so), så der er klart penge at tjene, hvis man shorter den, så vidt jeg kan se. Jeg holder mig personligt fra den da jeg synes den tager for meget af mit portefølje op hvis jeg skal købe nok aktier til, at jeg virkelig kan tjene stort på den. Istedet har jeg sat 1.000.000.000 HSX$ på, at Shrek 3 kommer længere op end den er nu. Med denne weekends svage omsætning, så er der for alvor åbnet op for, at Shrek 3 vil kunne tjene rigtig gode penge. Jeg forventer, at den åbner til en 115-120, hvis ik' mer.
I øvrigt. Husk lige på, at Blockbuster Warranten, så vidt jeg er orienteret, gælder for hele sommeren, hvorimod selve Spider-Man 3 aktien kun tager højde for de første 4 uger i biografen. Er jeg helt gal på den der, eller er det rigtigt forstået?
Jeg tjente i øvrigt også godt på et andet "stupid comedy" flop, nemlig Delta Farce. Så selvom jeg ramte forkert på 28 Days Later, så har jeg faktisk idag indtjent 210.000, hvilket jeg er udmærket tilfreds med. Produktiv søndag, på trods af 28 Days Later :)
hvis du foretrækker at spille på film, der er tvivlsomme eller ligger langt ude i fremtiden, så skal du naturligvis have lov til det :) For mig at se er det dog ikke der de store penge ligger.
Jeg ligger nr. 4 i Filmz-league - og har stort set ikke rørt en finger ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#51 ks 18 år siden
#50 - Hehe. De store penge er jo at hente på de film, der åbner indenfor den nærmeste tid :)
#52 filmz-vassago 18 år siden
#53 ks 18 år siden
Alle spiller dog naturligvis spillet på hver sin måde, og hvis du foretrækker at spille på film, der er tvivlsomme eller ligger langt ude i fremtiden, så skal du naturligvis have lov til det :) For mig at se er det dog ikke der de store penge ligger.
#54 ks 18 år siden
http://www.variety.com/article/VR1117964813.html?c...
#55 mr gaijin 18 år siden
#56 ks 18 år siden
I øvrigt. Husk lige på, at Blockbuster Warranten, så vidt jeg er orienteret, gælder for hele sommeren, hvorimod selve Spider-Man 3 aktien kun tager højde for de første 4 uger i biografen. Er jeg helt gal på den der, eller er det rigtigt forstået?
Jeg tjente i øvrigt også godt på et andet "stupid comedy" flop, nemlig Delta Farce. Så selvom jeg ramte forkert på 28 Days Later, så har jeg faktisk idag indtjent 210.000, hvilket jeg er udmærket tilfreds med. Produktiv søndag, på trods af 28 Days Later :)
#57 mr gaijin 18 år siden
#58 filmz-vassago 18 år siden
Jeg ligger nr. 4 i Filmz-league - og har stort set ikke rørt en finger ;)
#59 ks 18 år siden
#60 filmz-vassago 18 år siden