Så prøver jeg lige igen. Den gamle tråd er desværret udløbet, så kan ikke bruge den igen.
Hvor mange er stadig aktivere med i spillet 'HSX' (Hollywood Stock Exchange). Sidste gang jeg oprettede en tråd om det fik jeg et par stykker ind i "my league", blandt andet 'bruce' 'lyspunkt' vassago' 'frahm' og 'PeterMC', men et par stykker ser efterhånden ud til at være mere eller mindre inaktive.
Nu har jeg efterhånden fået lært spillet godt at kende, og er virkelig blevet små-afhængig af det. Synes kun det bliver mere interessant efterhånden som man begynder at få en bedre forståelse for hvordan markedet hænger sammen.
For dem af jer, der ikke allerede er bekendte med HSX, så kan I læse mere på www.hsx.com. Kort sagt, så handler det om at investere i aktier indenfor film og skuespillere, og aktierne stiger og falder alt efter udbud og efterspørgsel - ligesom i den virkelige aktieverden - og i sidste ende bestemmes de af filmenes økonoiske formåen.
Jeg savner lidt nogle at snakke med om det, og eftersom det her er min primære "go-to" side for film, så må jeg forsøge at overbevise lidt flere af jer. Eller få tilføjet dem af jer, der allerede har en bruger derinde.
Jeg er også blevet lokket med, tror dog bare den nuværende konto er en 'forsøgskonto', skal lige prøve mig lidt frem. Har tabt stort på Hot Fuzz, så kan jeg lære at man ikke skal købe efter hvad man kan li'. Jeg bruger ikke så lang tid på det, men man skal da liiige ind og kigge om morgenen, bliver hurtig grebet :)
Jeg hedder superanne derinde.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#6 - Hvis den tjener de forventede ~125mio vil den adjuste med 2.8, hvilket vil sige den adjuster til 350. Jeg tør personligt ikke investere i den. Der er mange penge at hente, men også mange at tabe :) Hvis der skal hentes penge på den i dens nuværende kurs, så skal filmen slå rekorden for største åbningsweekend nogensinde (sat sidste år af PIR2).
#8 - Jeg holder mig faktisk lidt fra Spider-Man 3 fordi aktien er så dyr, at jeg alligevel vil bruge næsten alle mine penge hvis jeg skal have en god portion af dem.
Istedet har jeg shortet "derivatet" 'Call 125mio', som folk har købt op i knap 12.5$. Ingen tvivl om, at Spider-Man 3 tjener mange penge, men har svært ved at tro på, at den kommer helt op på næsten 140mio i åbningsweekenden.
Synes I øvrigt din konto har stagneret lidt på det seneste. Er du stadig lige aktiv?
Jeg har ikke tid/lyst til at købe og sælge hele tiden. Det har jeg ikke gjort de sidste mange år. Normalt køber jeg lidt af det, der åbner om 6 mdr, hvis jeg tror der er lidt gevist og så lader jeg den løbe ud. Derfor har jeg ikke det store afkast. Det har så kostet mig en del pladser (bedste placering var omkring 2800), men det er jo kun for sjov.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#1 ks 18 år siden
Hvor mange er stadig aktivere med i spillet 'HSX' (Hollywood Stock Exchange). Sidste gang jeg oprettede en tråd om det fik jeg et par stykker ind i "my league", blandt andet 'bruce' 'lyspunkt' vassago' 'frahm' og 'PeterMC', men et par stykker ser efterhånden ud til at være mere eller mindre inaktive.
Nu har jeg efterhånden fået lært spillet godt at kende, og er virkelig blevet små-afhængig af det. Synes kun det bliver mere interessant efterhånden som man begynder at få en bedre forståelse for hvordan markedet hænger sammen.
For dem af jer, der ikke allerede er bekendte med HSX, så kan I læse mere på www.hsx.com. Kort sagt, så handler det om at investere i aktier indenfor film og skuespillere, og aktierne stiger og falder alt efter udbud og efterspørgsel - ligesom i den virkelige aktieverden - og i sidste ende bestemmes de af filmenes økonoiske formåen.
Jeg savner lidt nogle at snakke med om det, og eftersom det her er min primære "go-to" side for film, så må jeg forsøge at overbevise lidt flere af jer. Eller få tilføjet dem af jer, der allerede har en bruger derinde.
Mit brugernavn er: "frugtkompot".
#2 McPeter 18 år siden
Har H$9,189,448 stående, men mener man starter med meget mindre?
#3 lagoni 18 år siden
Jeg hedder superanne derinde.
#4 McPeter 18 år siden
#5 ks 18 år siden
#6 mr gaijin 18 år siden
#7 ks 18 år siden
#6 - Hvad er dit brugernavn derinde?
#8 lyspunkt 18 år siden
Så kunne man jo satse og "shorte" den i stedet for.
Den skal dog gå en del under for at man når at få noget ud af det pga "gebyr" ved køb/salg
#9 ks 18 år siden
Istedet har jeg shortet "derivatet" 'Call 125mio', som folk har købt op i knap 12.5$. Ingen tvivl om, at Spider-Man 3 tjener mange penge, men har svært ved at tro på, at den kommer helt op på næsten 140mio i åbningsweekenden.
Synes I øvrigt din konto har stagneret lidt på det seneste. Er du stadig lige aktiv?
#10 lyspunkt 18 år siden
Det har så kostet mig en del pladser (bedste placering var omkring 2800), men det er jo kun for sjov.