Gravatar

#181 dyg 19 år siden

#179 - Øv da. Jeg har ikke sendt en ansøgning endnu, men jeg skal forhåbentligt til møde derude på fredag angående mit afgangsprojekt, så der regner jeg med lige at tage en ansøgning med, og give den til HTM-afdelingen direkte.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#182 filmz-herskegut 19 år siden

Hvad bestod/består dit afgangs projekt da af/om ?
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#183 dyg 19 år siden

Jeg laver det jo i samarbejde med dem, men basalt set handler det om at lave en robust protokol til low rate wpan - lidt a la zigbee, bare langt fra så bloated. Kan desværre ikke rigtigt sige mere pga. sådan en dum kontrakt jeg har skrevet under på :]
Gravatar

#184 filmz-herskegut 19 år siden

Jeg ligner godt nok et stort spørgsmål lige nu..
Men det lyder jo meget fancy, og nok også noget tidskrævende. :)
Gravatar

#185 dyg 19 år siden

wpan = wireless personal area network, altså et trådløst netværk du har "på kroppen", med en rækkevidde på under 2 meter. Det kan være hvis din mobiltelefon skulle kunne snakke med dit ur, eller en pulsmåler skulle snakke med sådan et puls-viser-ur.

Det kan man bruge ZigBee til, men her lyder opgaven selv at definere lagene i en protokol, og se hvordan man kan lave en sådan protokol direkte rettet mod en specifik opgave, og alligevel få den lavet både robust og fleksibel, da det skal bruges i et til tider fysisk aktivt miljø, hvor ændringer forekommer ofte.

Ville være lettere at forklare, hvis man måtte sige, hvad det præcis skulle bruges til :(
Gravatar

#186 filmz-lbw 19 år siden

#179 Skuffende af en CMMI level 5 virksomhed... :(
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#187 cyberzed 19 år siden

#186 CMMI levels siger vel ikke noget om hvordan de skal håndtere ansøgere. Jeg kender da også flere der arbejder inden for meget specifikke områder men slet ikke kan få deres forcer til at køre uden for arbejdet...den gamle med mekanikeren der ikke laver bil når han kommer hjem. Ikke at det skal være nogen undskyldning at man ikke sender svar til ansøgere.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#188 filmz-herskegut 19 år siden

Du må fortælle det over den sagnomspundede øl, jeg endnu ikke er blevet inviteret på :P
Jeg tror ikke, eller dvs at jeg ved jeg ikke kan bruge sådan nogen viden til meget alligevel, andet end at forstå det.

Det er noget skuffende ja, men de må sejle i deres egen sø så, jeg har nok af jobmuligheder, og når jeg har haft 2 virksomheder der rent faktisk har vist interesse for mig som medarbejder, uden at jeg har gjort noget for at søge hos dem, så kan fremtiden ikke se helt tosset us :)
Gravatar

#189 dyg 19 år siden

Jeg må også sige, at jeg absolut ikke forstår SSE (Systematic) for tiden. Der har lige været stor jobmesse på ingeniørhøjskolen i Århus, og gæt hvem der IKKE var repræsenteret? Helt korrekt SSE. De mangler masser af folk, og alligevel kommer de ikke til sådanne events. Eneste sted, der rigtigt var noget for os udviklere var Terma.

#186 - Jeg er ikke helt inde i de forskellige CMMi niveauer, selvom jeg blev undervist lidt i det da jeg var i praktik derude, men håndtering af ansøgninger er vel ikke højere end på niveau 2-3 stykker, hvis det overhovedet indgår i det, hvilket jeg betvivler lidt.

Men nu vil jeg til at skrive lidt på mit afgangsprojekt.
Gravatar

#190 filmz-lbw 19 år siden

#187-189 Det behøver det ikke, men det er et eller andet sted et udtryk for hvor godt processer er forankret i en organisation. For mig lyder det underligt, at SSE kan udvikle til f.eks. det amerikanske militærs skrappe krav og så ikke svare på en ansøgning. Men det kan der selvfølgelig være flere grunde til...

Til alt held er det et gunstigt arbejdsmarked for IT-folk p.t. ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.

Skriv ny kommentar: