Gravatar

#12781 Yoda 16 år siden

evermind (12780) skrev:
... at selvudgivelser ikke nødvendigvis er ensbetydende med dårlige forfattere/litteratur. Der kan spille mange faktorer ind, f.eks. kreativ kontrol, forlags manglende tro på et marked for bogen osv.

Helt enig! Det samme gør sig jo også gældende for de etablerede forlag. Det er langt fra kun guldkorn, litterære perler, der udgives af Gyldendal, Lindhardt & Ringhof og Politikens Forlag, f.eks.

NB: Og ja, Højberg er en klaphat!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12782 evermind 16 år siden

yoda (12781) skrev:
Helt enig! Det samme gør sig jo også gældende for de etablerede forlag. Det er langt fra kun guldkorn, litterære perler, der udgives af Gyldendal, Lindhardt & Ringhof og Politikens Forlag, f.eks.

Nemlig - og det samme den anden vej, altså mht. hvad de afslår. Da jeg i sin tid medvirkede i en forfatterworkshop på Carlsen, indrømmede de også, at de stadig ærgrede sig over at have afslået Harry Potter. Det har Gyldendal så nydt godt af lige siden. :)

Ikke dermed sagt, at jeg overhovedet har nogen ny "Harry Potter" på vej, men det er da en inspirerende lille historie, som jeg husker på, når konsulenter og redaktører afslår (og nogle gange også misforstår) mit lort. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12783 evermind 16 år siden

gi-jones: Haha, bemærkede lige din signatur ... Smukt! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12784 wimmie 16 år siden

Hvorfor skal alle i bio undtagen mig? :/

Er der ikke én der skal i bio, der tilfældigvis også skal igennem Assens (som vi jo alle ved er en rigtig gennemfartsby...), der lige kan tage mig med?

Sidder her mutters alene uden bil...og uden guf :´(
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12785 dyg 16 år siden

#12784 - Hvis jeg cykler nu, så kan jeg lige nå det inden den sene forestilling!

Edit: Men jeg har ingen bagagebærer på, så du må sidde på styret (eller mine skuldre, hvilket nok heller ikke er specielt komfortabelt).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12786 wimmie 16 år siden

Hehe...for nogen af os tror jeg ;)
Oh well, jeg må vel bare blive herhjemme, smække et par film på og spamme filmz-forum.

Lige nu laver jeg pandekager (se Bedøm alt-tråden)
Gravatar

#12787 dyg 16 år siden

Så har jeg endnu mere lyst til at cykle til Assens! Mmm pandekager og zombie-film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12788 wimmie 16 år siden

Ja, lyder hyggeligt ikke? ;)
Gravatar

#12789 tiany 16 år siden

Her regner det - og det har det gjort uafbrudt hele ugen... se det er til at blive deprimeret af. Når man så får sms fra forældrene i NZ der har været ude og se Hobbiton, bliver humøret ikke meget bedre.

Og jeg ved ikke hvad jeg skal se og nu har jeg lyst til pandekager :(
Valar morghulis
Gravatar

#12790 Thomsen 16 år siden

evermind (12780) skrev:
Uden at kunne udtale mig om Højbergs litterære evner (selv om jeg dog har et blad, hvori en novelle optræder ... Det kunen være, jeg snart skulle læse den), vil jeg lige indvende, at selvudgivelser ikke nødvendigvis er ensbetydende med dårlige forfattere/litteratur. Der kan spille mange faktorer ind, f.eks. kreativ kontrol, forlags manglende tro på et marked for bogen osv.

Gode pointer, og du har selvfølgelig helt ret. Jeg lod fordommene og min antipati styre mig.

Jeg har stadigvæk til gode at læse noget dansk selvpubliceret, som jeg synes er over middel, så du må meget gerne komme med anbefalinger, hvis du har nogen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: