Gravatar

#15121 filmz-Bruce 16 år siden

#15120 Helt enig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15122 gi-jones 16 år siden

Jeg forstår nu ikke helt at man peger fingre af internettet som informationskilde. Egentlig synes at det må betegnes som godt at børn selv søger information i deres fritid. Og jeg kan heller ikke se hvordan man skulle få det indtryk, at holocaust er opdigtet fordi man finder sine informationer på nettet. Ikke medmindre man udelukkende frekventerer nogle meget suspekte web-adresser. Mit gæt er at de børn der her snakkes om får informationerne indpretet hjemmefra over aftensmaden - samme sted som børn alle dage har fået deres politiske holdninger fra (for ja, benægtelsen af holocaust er i mine øjne et rent politisk emne).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#15123 Kiksmann 16 år siden

#15122 - Det skal tilføjes at det er elever fra gymnasiet der her er tale om, og at det er informationer fra internettet som der her er tale om. Disse er angivet i elevernes kildefortegnelse (det skal man jo når man benytter andres materialer). Nogen af de hjemmesider som der nævnes i selve programmet er plagieret meget nøje, som man derefter har tilrettet efter eget ønske.

Her er linket til DR: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/01/22/233853...

At udtrykke holocaust som værende et politisk emne, jeg vil ikke udtale mig om hvad jeg mener om det.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#15124 gi-jones 16 år siden

Kiksmann (15123) skrev:
At udtrykke holocaust som værende et politisk emne, jeg vil ikke udtale mig om hvad jeg mener om det.
Hov - det gør jeg bestemt heller ikke! Holocaust er en af de vigtigste dele af europas historie og alle bør kende til emnet. Min formulering var at BENÆGTELSEN af holocaust er et politisk emne.

Hvad der undrer mig her, er at historien bliver drejet til at handle om børns brug af nettet. Som om det i sig selv er en dårlig ting at børn søger informationer selvstændigt.
Gravatar

#15125 Highland Park 16 år siden

gi-jones (15124) skrev:
Hvad der undrer mig her, er at historien bliver drejet til at handle om børns brug af nettet. Som om det i sig selv er en dårlig ting at børn søger informationer selvstændigt.

Det er der ingen af os, der har påstået. Det er mangel på kildekritik og en i det hele taget ukritisk tilgang til informationssøgning, der er det største problem. Personligt er jeg af den overbevisning, at man altid bør have bøger blandt sine primærkilder, men det er ikke ensbetydende med, at der ikke findes godt materiale på nettet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15126 Kiksmann 16 år siden

gi-jones (15122) skrev:
(for ja, benægtelsen af holocaust er i mine øjne et rent politisk emne).

Jeg undre mig over at DU SKRIVER det her. Og at du så bagefter forsøger at fornægter det som du selv skriver. Hvordan kan du overhovedet komme på at det skal være politisk? Du vil derfor nu stemple alle som ikke har læst om eller forstået holocaust som nazister eller højreorienteret ekstremister, eller har du en bedre forklaring på det?

Det her handler slet ikke om hvordan børn benytter nettet, i så fald ville jeg nok mere have nævnt sagen fra Århus om en mand som udnyttede drenge mellem 10 - 15 år gennem World of Warcraft, de sender ham materiale med dem selv, de modtager wow ting, det er et spørgsmål om hvordan børn benytter nettet og hvor deres forældre er henne.
Men hvad har det så med søgen af informationer at gøre?
Gravatar

#15127 gi-jones 16 år siden

Kiksmann (15126) skrev:
Jeg undre mig over at DU SKRIVER det her. Og at du så bagefter forsøger at fornægter det som du selv skriver. Hvordan kan du overhovedet komme på at det skal være politisk? Du vil derfor nu stemple alle som ikke har læst om eller forstået holocaust som nazister eller højreorienteret ekstremister, eller har du en bedre forklaring på det?

Nej, men "benægtelse af holocaust" er noget der hører til i samfundskundskab om man vil. Det handler om forholdet nutildags imellem forskellige grupperinger (heriblandt nazister, men nok primært folk som det Iranske styre). Min pointe er blot at hvis børn kommer i skole og modsiger deres lære på området tror jeg næppe at det er en holdning de har adopteret fra nettet, men snarere fra deres forældre.

Jeg beklager i øvrigt hvis min brug af versaler har trådt dig over tæerne. Det var kun for at pointere at du tilsyneladende havde overset et meget vigtigt ord i min post.
Gravatar

#15128 tiany 16 år siden

Sidder og stener lidt mens jeg venter på at aftensmaden bliver færdig.

Har givet mig i kast med langtids-stegt-and, så det tager jo ca. 6 timer, mangler en lille time. Jeg har aldrig prøvet at lave det før. Vi har længe haft anden liggende i fryseren, men har aldrig fået os taget sammen til at lave den, da jeg indrømmet var lidt nervøs om den kunne blive ligeså god som min mors eller om den ville blive tør, men det vil tiden vise.
Hele huset lugter i hvert fald af stegt and :)
Valar morghulis
Gravatar

#15129 Thomsen 16 år siden

Um, lyder lækkert! :-)

Jeg sidder og drikker kaffe og leger med min zombie (nej, det er ikke slang for noget andet).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15130 Kiksmann 16 år siden

gi-jones (15127) skrev:
Jeg beklager i øvrigt hvis min brug af versaler har trådt dig over tæerne. Det var kun for at pointere at du tilsyneladende havde overset et meget vigtigt ord i min post.

Har du i hvertfald ikke :)

Skriv ny kommentar: