#15169 - ifølge Wiki hyrede Gilliam en ny manuskriptforfatter efter han blev hyret som instrukøtr, og han er ogsp krediteret som manuskriptforfatter...det må da siges at være en stor pårvirkning
Hvis du har adgang til Criterions udgave af filmen, så prøv at lytte til kommentarsporet med produceren, der fortæller hun at Gilliam først blev hevet ind som instruktør i sidste øjeblik, da den oprindelige instruktør hoppede fra og det derfor er meget lidt påvirkning han har haft på filmen overall.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#15632 - 1) derfor er det stadig en Gilliam-film, 2) han har omskrevet manuskriptet selv...
http://www.imdb.com/title/tt0120669/trivia skrev:
Terry Gilliam, 'Tony Grisoni (I)', Alex Cox and Tod Davies are credited for the film's screenplay. Gilliam and Grisoni adapted the novel by Hunter S. Thompson and used their script for the film; however, a nasty arbitration wrangle at the Writers Guild of America found that Cox and Davies had written an earlier screenplay that had also adapted Thompson's novel, with a number of similarities to Gilliam and Grisoni's screenplay, and should therefore receive credit for the finished work instead of Gilliam and Grisoni (who the Guild claimed did not contribute enough new material to their script). After Gilliam appealed this decision, a shared credit for all four of the writer was permitted. To this date, both Alex Cox and Terry Gilliam claim to have been wronged in this.
Hvis det ikke kan kaldes for en Gilliam-film, så ved jeg ikke helt hvad det er..:)
Har lige testet på www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren Og min forbindelse herhjemme er 22/28. På min session på arbejde, som jeg er hjemmeopkoblet til er den 49/infinity. Forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, når jeg jo kun har een forbindelse ud af mit hus. Burde de ikke være ens??? Og hvad betyder "infinity?" Ja, kender godt ordet, men er det = ubegrænset eller ej måleligt?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Men altså, når produceren på filmen fortæller på et kommentarspor at han ikke har haft ret meget påvirkning på den, må jeg erkende at jeg tager det for gode varer.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#15631 Skeloboy 16 år siden
#15632 filmz-Utyske 16 år siden
Hvis du har adgang til Criterions udgave af filmen, så prøv at lytte til kommentarsporet med produceren, der fortæller hun at Gilliam først blev hevet ind som instruktør i sidste øjeblik, da den oprindelige instruktør hoppede fra og det derfor er meget lidt påvirkning han har haft på filmen overall.
#15633 Skeloboy 16 år siden
Hvis det ikke kan kaldes for en Gilliam-film, så ved jeg ikke helt hvad det er..:)
#15634 davenport 16 år siden
Og min forbindelse herhjemme er 22/28.
På min session på arbejde, som jeg er hjemmeopkoblet til er den 49/infinity.
Forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, når jeg jo kun har een forbindelse ud af mit hus. Burde de ikke være ens???
Og hvad betyder "infinity?" Ja, kender godt ordet, men er det = ubegrænset eller ej måleligt?
#15635 filmz-Utyske 16 år siden
Ja ja da. :)
Men altså, når produceren på filmen fortæller på et kommentarspor at han ikke har haft ret meget påvirkning på den, må jeg erkende at jeg tager det for gode varer.
#15636 davenport 16 år siden
#15637 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#15638 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15639 tiany 16 år siden
http://filmz.dk/forum/tagwall/what-we-saw-number-1...
#15640 filmz-Utyske 16 år siden
Det er bare fordi du er en hater! ;D