Jeg sidder og bander over at Submarino ikke går i Biocity Randers! Så må jeg jo til Århus og se den senere på weekenden.
On the bright side of things: Jeg skal i biografen lidt senere idag, hvor min kammerat og jeg skal se Roman Polanskis "The Ghost Writer". Den ser virkelig god ud, synes jeg. Samtidig har jeg ferie til tirsdag d.6 (selvom der dog skal læses en hel del i ferien, er det stadig nice! :D)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Fundet: Videobutikken er snart historie :) Grundet overskriften samt præsentationen i det andet klip troede jeg, at dette klip kun handlede om Blockbuster.
Har endeligt fået fingre i Torben Grodals Embodied Visions fra 2009 på biblioteket.
Det er en lidt langhåret bog om evolutionspsykologi og medier, der forsøger at forklare, hvad der sker i vores hjerner, når vi ser film og spiller computerspil, og hvorfor. Jeg har skimmet et par kapitler, og den ser heldigvis ikke ud til at være komplet uforståelig, som jeg ellers havde frygtet.
Det er et ret spændende område, fordi filmteorien jo traditionelt har grebet til den klassiske psykoanalyse, når man skulle forklare, hvorfor folk fx så horror, og hvad de fik ud af det. Det er der gennem tiden kommet nogle forfærdeligt forvrøvlede analyser ud af, hvor analytikerne har set tissemænd overalt i filmene, så jeg glæder mig til at læse en anden vinkel på det.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Har lige købt en opgradering til den geniale app 1Password, der holder styr på alle mine passwords. Modsat den forrige version kan 1Password 3 udnytte 64-bit-udgaven af Safari 4, så nu går det pludseligt stærkt igen. Kan varmt anbefale programmet til alle, der ligesom jeg, har lidt for mange kodeord at holde styr på i det daglige. Det eneste, jeg ikke bruger det til, er min netbank.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jep, og den er i mine øjne klart opgradering værd; en af de film, blu-ray synes som skabt for, og udgivelsens transfer lever glimrende op til det. Lækker pris oveni.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jep, og den er i mine øjne klart opgradering værd; en af de film, blu-ray synes som skabt for, og udgivelsens transfer lever glimrende op til det. Lækker pris oveni.
Ja ... den blev også bestilt.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#17121 Twister 16 år siden
On the bright side of things: Jeg skal i biografen lidt senere idag, hvor min kammerat og jeg skal se Roman Polanskis "The Ghost Writer". Den ser virkelig god ud, synes jeg. Samtidig har jeg ferie til tirsdag d.6 (selvom der dog skal læses en hel del i ferien, er det stadig nice! :D)
#17122 Highland Park 16 år siden
Grundet overskriften samt præsentationen i det andet klip troede jeg, at dette klip kun handlede om Blockbuster.
#17123 Thomsen 16 år siden
Det er en lidt langhåret bog om evolutionspsykologi og medier, der forsøger at forklare, hvad der sker i vores hjerner, når vi ser film og spiller computerspil, og hvorfor. Jeg har skimmet et par kapitler, og den ser heldigvis ikke ud til at være komplet uforståelig, som jeg ellers havde frygtet.
Det er et ret spændende område, fordi filmteorien jo traditionelt har grebet til den klassiske psykoanalyse, når man skulle forklare, hvorfor folk fx så horror, og hvad de fik ud af det. Det er der gennem tiden kommet nogle forfærdeligt forvrøvlede analyser ud af, hvor analytikerne har set tissemænd overalt i filmene, så jeg glæder mig til at læse en anden vinkel på det.
#17124 Thomsen 16 år siden
#17125 Steffan Rasmussen 16 år siden
#17126 wiseguy 16 år siden
Påskeferien er nu officielt startet for mit vedkommende og skattepengene gik ind på kontoen i dag. Det er sku en okay fredag so far ;o)
#17127 elwood 16 år siden
Næ hov sarkasme knappen var tændt...
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17128 rockysds 16 år siden
#17129 Steffan Rasmussen 16 år siden
Ja ... den blev også bestilt.
#17130 Highland Park 16 år siden