Gravatar

#18441 filmz-Bruce 15 år siden

Har lige sagt farvel til lillepigen. så resten af søndagen er som sædvanlig trist, ligegyldig, tom og fri for skønne barneråb, leg og glade smil.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18442 Batsy 15 år siden

18441# er du skilt eller er det bare mig der læser forkert (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#18443 evermind 15 år siden

#18441 :(

Var jeg hjemme, havde jeg inviteret på en bajer - eller inviteret mig selv forbi med en.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#18444 wimmie 15 år siden

Kan forestille mig at det må være hårdt :(

Men godt for din datter at hun har en far der har det sådan...er ret sikker på at min egen hver-anden-weekend-far var ret lettet når vi tog tilbage til vores mor og han ikke behøvede at tænke på hvordan han kunne holde os beskæftiget i 2 dage.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18445 NightHawk 15 år siden

Så daffer jeg ind i stuen. Nu står den nemlig på højdramatisk afslutning i Superligaen efterfulgt af Ishockey VM resten af eftermiddagen. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#18446 Highland Park 15 år siden

#18441: Det må være svært... Måske det hjælper på humøret at læse denne artikel:
SFIFF53: ROGER EBERT TRIBUTE
Tilda Swinton (i et brev til Ebert), Terry Zwigoff, Errol Morris, Jason Reitman & Philip Kaufman hylder Ebert med hver deres egen lille tale. Det er pragtfuld læsning. :)
Selv om den blot omhandler Ebert indirekte, vil jeg alligevel fremhæve den sidste del af Kaufmans tale; en smuk og meget rørende hyldest til hans hustru Rose, som døde af kræft i december måned:
http://twitchfilm.net/interviews/2010/05/sfiff53-roger-ebert-tribute.php skrev:
"Roger and I have both been lucky to find great loves in our lives who stood by us through thick and thin, who had our backs, at the same time led us, who were our partners. I wouldn't be here today if not for Rose and Roger wouldn't be here if not for Chaz. Chaz and Roger, I wanted to tell you a little story about Rose. I was in graduate school at the University of Chicago. Rose and I went to see a film at the Hyde Park Theatre. One of us liked the film and the other one didn't. I've forgotten who felt what. I've even forgotten the name of the film. But I do remember that--in the heat of our passionate disagreement--Rose hauled off and punched me in the face. ...A couple of hours later after thinking things over in some of the local bars, I decided, 'Who needs this shit?' I staggered back to our one and a half room basement apartment on Blackstone ready to end our relationship. Rose had bolted the damn door. I was locked out on a cold, windy Chicago night. I walked around to the alley and found a window that was slightly open. This was the window to the tiny bedroom. As I crawled through the window onto the bed, Rose grabbed me and wrapped herself around me. Tears were all over her face. She whispered, 'Enough of this crap. Let's make our own films. Let's make our own films.'

"We stayed in that bed for days and talked through those days and every night that followed about everything; a lot about films. Our conversation went on for the next 50 years. We never stopped talking. [At this moment grief overwhelmed Kaufman and he found it difficult to speak. Ebert reached out his hand to him.] It's tough being here because Rose and I saw hundreds of movies in this theater. We saw many with Mel. We loved this theater. I thought I could get through this more easily; but, anyway, Rose--as anyone who knew her can attest--never stopped telling me or anyone exactly what she thought. She was fearless and brave as hell, like Roger. As I said, I wouldn't have the honor of being up here on stage with Roger and Chaz if not for Rose.

"I just wanted to say, Roger: thanks for always keeping the bedroom window slightly open. Thanks for encouraging me and these wonderful directors up here and thousands of aspiring filmmakers all over the world to make our own films. Now, as one Chicagoan who has found his home here in San Francisco to another Chicagoan who will always have a second home here, I'd like to present you with a couple of things."
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18447 filmz-Bruce 15 år siden

#18442 - you know

Tak skal I have. Monty Pythons Meaning of Life ville være meget kort i min version. At ligge med sin datter på maven, 5 minutter efter "hun er kommet ud" og kigge ind i hendes øjne. Alle verdens prioriteter ændres for resten af livet i det sekund og definitionen af lykke ligeså. Og så har man i øvrigt konstant bekymringer og spekulationer i baghovedet for resten af livet. Men alt andet er i bund og grund ligegyldigheder.

Og jep EBH333, jeg er skilt. Ingen kvinde kan holde mig ud i længere tid, men gudskelov er det gensidigt.

#18443 Havde jeg vidst, at du ikke var hjemme, havde jeg inviteret dig forbi ... ;)

#18444 Det er så svært at sætte sig ind i, men jo, der er faktisk mange mænd, som har det på den måde. Men den kærlighed man investerer i sine børn, kommer tifold tilbage.
Gravatar

#18448 wimmie 15 år siden

Bruce (18447) skrev:

#18444 Det er så svært at sætte sig ind i, men jo, der er faktisk mange mænd, som har det på den måde. Men den kærlighed man investerer i sine børn, kommer tifold tilbage.

Det har du helt ret i; af samme grund har jeg valgt at lade mig "skille" fra min biologiske far og er nu igang med at blive adopteret af min stedfar :)

Men din datter er klart heldig - det sker desværre ofte at fædre i din situation trækker sig mere og mere væk fra barnet/børnene.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18449 Batsy 15 år siden

18447# det var dog lidt trælst, men det er ikke EBH333 men EPH33 hhe :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#18450 filmz-Bruce 15 år siden

Godt i det mindste, at du fik en god stedfar :) Ikke alle mænd er mænd nok til at blive fædre, men heller ikke alle kvinder er gode mødre nok til at sætte pris på, at fædrene gerne vil være der for deres børn.

Skriv ny kommentar: