Selv har jeg lige sendt en klage til bostedet overfor, da der bor en galning, der råber og skriger både dag og nat og kaster med ting fra sin altan. Nu har jeg pænt og formeldt bedt dem om at gøre noget ved det (Inden jeg selv gør noget ved det med en håndgranat!)
Her er teksten, som jeg mener er prober og ordentlig, selvom jeg mest af alt har lyst til at råbe og skrige selv:
Det er med stor beklagelse, at denne klage fremsendes, men vi bliver nødt til at gøre opmærksom på den følgende beskrevne problemstilling, da det griber ind i vores familieliv:
Vi er en familie, der bor direkte overfor Stentoft i nr. 198, og dermed tæt på. Problemstillingen er at pågældende, der bor umiddelbart overfor os, har en meget støjende adfærd, hvilket vi formoder ikke er ukendt for personalet. For at præcisere korrekt, drejer det sig om pågældende, der har en altan ud til Stenderupvej. I starten var vores indgangsvinkel, at det drejede sig om en, for pågældende, periodevis psykisk ustabilitet, og som kunne ses gennem fingre med. Vi har begge en baggrund i psykiatrien, og kender dermed til diverse problemstillinger, og anser iøvrigt os selv som empatiske og forstående mennesker. Der har gennem længere tid været en utilstedelig råben fra pågældende, dette døgnet rundt, og da tiderne er ved være varmere er vi nødt til at sove for halvåbne vinduer. Det gør at pågældende faktisk holder os vågne om natten, både med råb og højt musik. Vi har lukket vinduerne, men støjen er ofte så høj, at det ikke hjælper stort. Vores soveværelse og barneværelse ligger umiddelbart ud til vejen, og vi har en lille datter på 1½ år, der ligeledes påvirkes af problemet. Endvidere mødes man ofte af nazistiske hilsner fra pågældende, hvilket vi bliver nødt til at gøre opmærksom på ikke alene er generende, men også skræmmende. Da vi gennem vores lejemål ikke har mulighed for parkering andet end foran huset, er vi ligeledes bekymret for vores bil, da vi flere gange har fundet genstande nær bilen, som vi formoder er kastet fra altanen, da vi har observeret forskellige effekter liggende på græsset foran altanen. Vi har blandt andet fundet et metalvækkeur meget tæt på bilen, dog har ingenting ramt den, skal det siges. Det vi tænker, er om man måske kunne tilbyde pågældende en anden bolig vendt væk fra vejen, hvor adfærd og vaner måske ville påvirke færre naboer. Vi er selvfølgelig ikke vidende om forholdende og diagnoser og om dette er muligt, men vi vil gerne opfordre til at denne problemstilling tages op, da det er svært at opretholde en normal døgnrytme for os efterhånden.
På forhånd takker vi for forståelse, og at der kan gøres noget ved problemstillingen, så det er behageligt for alle parter at bo her.
Er det ikke meget iorden?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg synes det er et fornemt brev - du er høflig og imødekommende hele vejen igennem, det kan de da umuligt blive stødte over. Håber situationen bliver bedre.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#18756 Fordi der er lavet en eller anden undersøgelse, der viser at folk søger mest aktivt lige inden dagpenge-perioden udløber og derfor synes man at de ikke skal gå at drive den af i de sidste 2 år.
Desuden er det vist kun 2900 personer det går ud over eller noget i den dur.
Davenport, jeg synes det er et rigtig fint brev du har fået skrevet. Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at de reagerer på det.
Wimmie, blev min invitation væk i posten eller hvad? Jeg var i så heftig væskemangel, at selv ørkenrotten sendte våde øjne. Heldigvis fandt jeg lige et lille lager herhjemme, så tørsten blev nogenlunde stillet. :-)
Jeg har lige læst en artikel i Politiken om en sindslidendes flugt fra den lukkede afdeling i København. En paranoid skizofren indsat besluttede sig for, at han ville se kvartfinalen i ishockey mellem Danmark og Sverige for et stykke tid siden. Da han som nævnt var på den lukkede, måtte han jo stikke af derfra. Han havde sig så en hel dag i "friheden", hvor han nød livet og endte på en bodega hvor han så efterfølgende så kampen og fik sig nogle sjusser. Det der irriterer mig ved artiklen er dog, at hele flugten nærmest bliver fortalt som en lang romantisering. Ganske vist vender han tilbage af sig selv, men der nævnes stort set intet om det forkerte ved flugten. Hans kontaktperson siger endda, at hun dagen forinden havde fået at vide at han ville flygte, uden at gøre en pind ved det. Da han så siger til hende på en spadseretur, at nu stikker han af, tager hun blot sin telefon op for at ringe til politiet. Er det det eneste der står i vejen for og afholder tilsyneladende farlige patienter, at tage flugten? Hvis de har lyst til en tur i det fri er dørene åbne, så tilkaldes politiet bare bagefter og så ser vi hvad der sker. Jeg synes at det er forkert. Læs artiklen her:
#18751 davenport 15 år siden
Selv har jeg lige sendt en klage til bostedet overfor, da der bor en galning, der råber og skriger både dag og nat og kaster med ting fra sin altan. Nu har jeg pænt og formeldt bedt dem om at gøre noget ved det (Inden jeg selv gør noget ved det med en håndgranat!)
Her er teksten, som jeg mener er prober og ordentlig, selvom jeg mest af alt har lyst til at råbe og skrige selv:
Det er med stor beklagelse, at denne klage fremsendes, men vi bliver
nødt til at gøre opmærksom på den følgende beskrevne problemstilling,
da det griber ind i vores familieliv:
Vi er en familie, der bor direkte overfor Stentoft i nr. 198, og
dermed tæt på. Problemstillingen er at pågældende, der bor umiddelbart
overfor os, har en meget støjende adfærd, hvilket vi formoder ikke er
ukendt for personalet. For at præcisere korrekt, drejer det sig om
pågældende, der har en altan ud til Stenderupvej.
I starten var vores indgangsvinkel, at det drejede sig om en, for
pågældende, periodevis psykisk ustabilitet, og som kunne ses gennem
fingre med. Vi har begge en baggrund i psykiatrien, og kender dermed
til diverse problemstillinger, og anser iøvrigt os selv som empatiske
og forstående mennesker.
Der har gennem længere tid været en utilstedelig råben fra pågældende,
dette døgnet rundt, og da tiderne er ved være varmere er vi nødt til
at sove for halvåbne vinduer. Det gør at pågældende faktisk holder os
vågne om natten, både med råb og højt musik. Vi har lukket vinduerne,
men støjen er ofte så høj, at det ikke hjælper stort. Vores
soveværelse og barneværelse ligger umiddelbart ud til vejen, og vi har
en lille datter på 1½ år, der ligeledes påvirkes af problemet.
Endvidere mødes man ofte af nazistiske hilsner fra pågældende, hvilket
vi bliver nødt til at gøre opmærksom på ikke alene er generende, men
også skræmmende.
Da vi gennem vores lejemål ikke har mulighed for parkering andet end
foran huset, er vi ligeledes bekymret for vores bil, da vi flere gange
har fundet genstande nær bilen, som vi formoder er kastet fra altanen,
da vi har observeret forskellige effekter liggende på græsset foran
altanen. Vi har blandt andet fundet et metalvækkeur meget tæt på
bilen, dog har ingenting ramt den, skal det siges.
Det vi tænker, er om man måske kunne tilbyde pågældende en anden bolig
vendt væk fra vejen, hvor adfærd og vaner måske ville påvirke færre
naboer. Vi er selvfølgelig ikke vidende om forholdende og diagnoser og
om dette er muligt, men vi vil gerne opfordre til at denne
problemstilling tages op, da det er svært at opretholde en normal
døgnrytme for os efterhånden.
På forhånd takker vi for forståelse, og at der kan gøres noget ved
problemstillingen, så det er behageligt for alle parter at bo her.
Er det ikke meget iorden?
#18752 filmz-Bruce 15 år siden
Tilføj at du går til Kontant eller Operation X, hvis de ikke får fingeren ud!
#18753 davenport 15 år siden
#18754 Skeloboy 15 år siden
Og så bander jeg og svovler over, at der er fejl på min Robin & Marian DVD...efter godt 70 minutter...pisseirriterende
#18755 wimmie 15 år siden
Jeg synes det er et fornemt brev - du er høflig og imødekommende hele vejen igennem, det kan de da umuligt blive stødte over.
Håber situationen bliver bedre.
#18756 Skeloboy 15 år siden
Hvorfor skulle folk kunne få et job, bare fordi dagpengeperioden er halveret?
#18757 filmz-Utyske 15 år siden
Den idé undrer også mig. Hvis der ikke er arbejde, så er der jo ikke arbejde.
#18758 tiany 15 år siden
Desuden er det vist kun 2900 personer det går ud over eller noget i den dur.
#18759 gi-jones 15 år siden
#18760 Bony 15 år siden
Wimmie, blev min invitation væk i posten eller hvad? Jeg var i så heftig væskemangel, at selv ørkenrotten sendte våde øjne. Heldigvis fandt jeg lige et lille lager herhjemme, så tørsten blev nogenlunde stillet. :-)
Jeg har lige læst en artikel i Politiken om en sindslidendes flugt fra den lukkede afdeling i København. En paranoid skizofren indsat besluttede sig for, at han ville se kvartfinalen i ishockey mellem Danmark og Sverige for et stykke tid siden. Da han som nævnt var på den lukkede, måtte han jo stikke af derfra. Han havde sig så en hel dag i "friheden", hvor han nød livet og endte på en bodega hvor han så efterfølgende så kampen og fik sig nogle sjusser. Det der irriterer mig ved artiklen er dog, at hele flugten nærmest bliver fortalt som en lang romantisering. Ganske vist vender han tilbage af sig selv, men der nævnes stort set intet om det forkerte ved flugten. Hans kontaktperson siger endda, at hun dagen forinden havde fået at vide at han ville flygte, uden at gøre en pind ved det. Da han så siger til hende på en spadseretur, at nu stikker han af, tager hun blot sin telefon op for at ringe til politiet. Er det det eneste der står i vejen for og afholder tilsyneladende farlige patienter, at tage flugten? Hvis de har lyst til en tur i det fri er dørene åbne, så tilkaldes politiet bare bagefter og så ser vi hvad der sker. Jeg synes at det er forkert. Læs artiklen her:
http://politiken.dk/indland/article981810.ece