#2845 - Det kan både være lyset, men også være fordi plakaten er blevet renset. Hvis man vælger at restaurere en plakat, så vil man typisk rense den først - enten i vand eller i en kemisk opløsning, der neutraliserer det naturlige syreindhold i papiret. Det kan få farverne til at fremstå langt mere mættede. Den franske plakat, jeg fik restaureret i London fornylig, så langt mere "varm" og kontrastrig ud efter rensningen, alene fordi der var vasket 50 års mikroskopisk støv og skidt bort.
Jeg tvivler ikke et sekund på, at du har ret, og det glæder mig at høre, at resultatet kan fremstå så smukt og fuld af mættede farver, men grunden til at jeg nævnte det med farverne er, at jeg faktisk syntes, at de så mere mættede ud på "BEFORE"-billederne end på dem, der er taget efter restaureringen. Det var det, der undrede mig - naturligvis ikke det faktum at de skulle tage sig bedre ud efter en restaurering. Men måske det er bare lyset, der spillede mig et puds. :/
Jeg vil tro, det er lyset. Jeg er begyndt at fotografere mine plakater, og jeg har lagt mærke til, at der på fotografiet kan være meget tydelige nuanceforskelle i farverne, hvis jeg bevæger mig i forhold til lyskilden mellem to billeder.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Ja, det må det være. :) Men fortsæt endelig med at poste billeder af dine plakater, hvis du har lyst. De er sgu godt nok flotte - en sand fryd for øjet. :)
#2851 filmz-Bruce 15 år siden
#2852 Takfornu 15 år siden
#2853 Highland Park 15 år siden
Jeg tvivler ikke et sekund på, at du har ret, og det glæder mig at høre, at resultatet kan fremstå så smukt og fuld af mættede farver, men grunden til at jeg nævnte det med farverne er, at jeg faktisk syntes, at de så mere mættede ud på "BEFORE"-billederne end på dem, der er taget efter restaureringen. Det var det, der undrede mig - naturligvis ikke det faktum at de skulle tage sig bedre ud efter en restaurering. Men måske det er bare lyset, der spillede mig et puds. :/
#2854 filmz-Le Samouraï 15 år siden
#2855 Highland Park 15 år siden
Men fortsæt endelig med at poste billeder af dine plakater, hvis du har lyst.
De er sgu godt nok flotte - en sand fryd for øjet. :)
#2856 filmz-Le Samouraï 15 år siden
#2857 Highland Park 15 år siden
Måske du bare skulle åbne dit eget lille private museum? ;)
#2858 Takfornu 15 år siden
#2859 filmz-Le Samouraï 15 år siden
#2860 Takfornu 15 år siden