Gravatar

#2851 filmz-Bruce 15 år siden

#2850 Ja de hører sig ligesom til :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2852 Takfornu 15 år siden

Er Panasonic DMP-BD55 regions fri i DVD delen ?
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2853 Highland Park 15 år siden

Le Samouraï (2848) skrev:
#2845 - Det kan både være lyset, men også være fordi plakaten er blevet renset. Hvis man vælger at restaurere en plakat, så vil man typisk rense den først - enten i vand eller i en kemisk opløsning, der neutraliserer det naturlige syreindhold i papiret. Det kan få farverne til at fremstå langt mere mættede. Den franske plakat, jeg fik restaureret i London fornylig, så langt mere "varm" og kontrastrig ud efter rensningen, alene fordi der var vasket 50 års mikroskopisk støv og skidt bort.

Jeg tvivler ikke et sekund på, at du har ret, og det glæder mig at høre, at resultatet kan fremstå så smukt og fuld af mættede farver, men grunden til at jeg nævnte det med farverne er, at jeg faktisk syntes, at de så mere mættede ud på "BEFORE"-billederne end på dem, der er taget efter restaureringen. Det var det, der undrede mig - naturligvis ikke det faktum at de skulle tage sig bedre ud efter en restaurering. Men måske det er bare lyset, der spillede mig et puds. :/
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2854 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Jeg vil tro, det er lyset. Jeg er begyndt at fotografere mine plakater, og jeg har lagt mærke til, at der på fotografiet kan være meget tydelige nuanceforskelle i farverne, hvis jeg bevæger mig i forhold til lyskilden mellem to billeder.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2855 Highland Park 15 år siden

Ja, det må det være. :)
Men fortsæt endelig med at poste billeder af dine plakater, hvis du har lyst.
De er sgu godt nok flotte - en sand fryd for øjet. :)
Gravatar

#2856 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Tak. Jeg må invitere på en kop kaffe, når jeg har fået dem indrammet og op at hænge :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2857 Highland Park 15 år siden

#2856: Hehe, det ville være mig en stor fornøjelse og ære. :)
Måske du bare skulle åbne dit eget lille private museum? ;)
Gravatar

#2858 Takfornu 15 år siden

# 2856 Le Samouraï - Er der nogen grund til at du ikke svare på min PB til dig ?
Gravatar

#2859 filmz-Le Samouraï 15 år siden

#2856 - Havde helt glemt den igen. Jeg svarede faktisk på den lidt tidligere :-)
Gravatar

#2860 Takfornu 15 år siden

# 2856 Der ligger ikke noget i min indbakke :(

Skriv ny kommentar: