Gravatar

#37971 the_paki_don 13 år siden

Har nok fundet kung fu skolen, jeg skal bruge en måned på i Kina i august måned!

Det bliver så fucking sweet!

Jeg har også planlagt (i forbindelse med min jordomrejse start i juli), at jeg vil se "The Dark Knight Rises" på fem kontinenter!

Sydafrika

Kina eller Thailand (nok "og" rettere end "eller")

Australien

Argentina eller Brasilien

Los Angeles eller New York

Tager et billede af mig ved hver biograf og sender det ind til Warner Bros., når jeg er i USA. Hvem ved? Måske jeg får en gratis rundtur i deres studier. ;)
Gravatar

#37972 NightHawk 13 år siden

Zombi (37961) skrev:
Jeg fik 12! Det utænkelige er simpelthen sket og jeg fik topkarakter i religion. :D

Det var sgu da fedt! Stort tillykke. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#37973 Richard Burton 13 år siden

#37970 Det er altid en god idé at huske på, lige at kaste et blik på, hvilken kritik den enkelte anmelder påfører en film.

Le Monde:
Overskriften hjælper lidt på vej:

"Prometheus": "Alien" betrayed by his own creator, Ridley Scott

Allerede her er man ved at ane, at anmelderen måske har en del til fælles med den kvinde fra Politiken som anmeldte Game of Thrones, med modsat fortegn. Hvor "kvinden fra Politiken" absolut intet anede om fantasy og derfor sammenlignede GoT med Sopranos etc. så har "kvinden fra Le Monde" tænkt sig at holde Prometheus op mod Alien.

Hvis man har fulgt med det sidste ½ år så ved man, at Ridley har distanceret sig helt fra Alien universet. Han vender tilbage fordi der er en historie at fortælle, som tilfældigvis mod slutningen hænger sammen med "den fremtidige Alien". Han vil ikke lave endnu en "gritty environmental dystopian" film, så den vil heller ikke visuelt ligne Alien.

Under Le Monde forestillingen gik fremvisningen i stykker tre gange, så man genså det samme segment tre gange, hvilket publikum gav udtryk for med grin etc. fordi det alvorlige i øjeblikket ligesom var overstået.

Latterligheden i anmeldelsen kommer til udtryk her:

The trouble is that the film is sorely lacking. There is nothing left of what was, thirty years ago, the success of Alien , his style unique - the strangeness that pervaded the air, containment, murky light, paranoia, personality Ellen Ripley ... In the role of good little soldier paid for to turn the cash machine.

Igen ... sammenligning med originalen og et ønske om at se en ny film i den orginale stil.

Det kan sagtens være det er en lorte film, scriptet er ringe etc, men "åhhh disse minder" kritikpunkter giver jeg ikke meget for.

Variety

Yet a key difference between this film and its predecessor is one of volume. Incongruously backed by an orchestral surge of a score, the film conspicuously lacks the long, drawn-out silences and sense of menace in close quarters that made "Alien" so elegantly unnerving

Altså Prometheus "lacks" .... Gør den det? Hvis den ikke er Alien, så kan den vel ikke "lacks" noget, den ikke har til hensigt at være?!?! Ridley har ikke forsøgt at genoplive Goldsmiths score. Måske fordi det ikke kan lade sig gøre. Måske fordi han har en anden type historie at fortælle? Måske er orkester scoret noget lort på egne ben?!? Men Prometheus kan ikke "lacks" noget ifht. til en fjern forgænger, den ikke deler univers med.

Jeg er langt mere "åhhhh nej" over dette:

Prometheus is one chatty vessel, populated by stock wise-guy types who spout tired one-liners when they're not either cynically debunking or earnestly defending belief in a superior power.

Åh gud og straks tænker jeg på Aliens og den forfærdelige besætning. Håber godt nok ikke det er ligeså slemt.

Screen Daily

Som en af de få, nævner Screen Daily forbindelserne til Alien, men kritiserer ikke for de "manglende" elementer, men lader filmen stå "på egne ben".

http://www.screendaily.com/reviews/the-latest/prom...

Alt i alt er der en opsummering, hvor 29 af 37 anmeldelser er "overall positive". Filmen deler vandene og det er faktisk måske ikke så skidt for en sci-fi film, når man tænker lidt over modtagelserne i genren gennem tiden. Men jeg ved personligt MEGET mere på lørdag, når jeg har set den 3-4 gange :)

http://www.avpgalaxy.net/forum/index.php?topic=437...
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#37974 Takfornu 13 år siden

Det er da kun godt hvis der er forskellige tolkninger, holdninger ... til den, så der er lagt op til dialog og debat :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#37975 Slettet Bruger [2193683797] 13 år siden

Jeg synes også at Todd McCarthy lader filmen stå på egne ben. Men anmeldelser er også for det meste meget velskrevne.

Hvilket ikke skal misforstås som at jeg altid er enig med ham.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#37976 Zombi 13 år siden

Thanks Collateral og NightHawk :)
Gravatar

#37977 Richard Burton 13 år siden

#37974 Ja jeg synes det lyder godt, men selvfølgelig håber jeg da, at der er indhold og kvalitet nok i den til, at jeg slutteligt vil havne i den "positive flok" :) Men det må tiden jo vise :)

#37975 Todd er altid god og giver gode pointer, velskrevet.

Nedenstående konklusion er ret interessant:

There is nary a false or phony note in the effects supervised by Richard Stammers, which build upon the outstanding production design by Arthur Max. Dariusz Wolski's graceful and vivid cinematography synthesizes all the elements beautifully in a film that caters too much to imagined audience expectations when a little more adventurous thought might have taken it to some excitingly unsuspected destinations.

For hvad skal man lægge i "caters too much to imagined audience expectations"? Ridley har jo netop ikke ligefrem opfyldt forventningerne om "noget i stil med Alien". Hvad er forventningerne så? For når jeg læser nogle af de anmeldelser, som kritiserer slutningen for at være uforløst, eller ikke give svarene på de spørgsmål der stilles, så er der jo virkelig et modsætningsforhold i opfattelsen af filmens slutning. Det tiltaler mig. Måske er den ikke så let at "regne ud", når alt kommer til alt.

Forventningerne er stadig ikke faldet :)

Gravatar

#37978 Richard Burton 13 år siden

#37976 Ups ... glemte dig lige! Tillykke også herfra! Flot :)
Gravatar

#37979 Zombi 13 år siden

#37978 Danke :)
Gravatar

#37980 Michael Andersen 13 år siden

I starten af filmen er der en scene hvor en af personerne ser en klassisk film. Det første jeg tænkte var: Bruce kommer til at elske denne film :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: