Har fået bestilt Harry potter 1-7.b, Game of Thrones og Kingdom Of Heaven DC udgaven hjem til mig. Glæder mig fanme meget til at tage hul på GoT og KOH DC udgaven!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Har fået bestilt Harry potter 1-7.b, Game of Thrones og Kingdom Of Heaven DC udgaven hjem til mig. Glæder mig fanme meget til at tage hul på GoT og KOH DC udgaven!
#38101, hehe, nok en meget god idé :-) Nu venter jeg først spændt på respons fra Merlin. Jeg tænkte godt nok, dengang jeg købte skærmen, at det var lidt en risk at købe en fladskærm hos en forhandler med et så skrabet website, som ikke længere havde nogen fysiske butikker... Men det var bare klart billigst dér. Men eftersom deres kontor er i Jylland, er jeg bange for, at de vil have monstrummet sendt dertil, og det bliver nok ikke helt billigt :-/
Uden at være 100% sikker, mener jeg faktisk at visse producenter har onsite garanti, bl.a. Samsung, så det kan sagtens være, at Merlin blot fejlmelder til dem og de så dukker op og smider et nyt tv i din retning.
#38101, hehe, nok en meget god idé :-) Nu venter jeg først spændt på respons fra Merlin. Jeg tænkte godt nok, dengang jeg købte skærmen, at det var lidt en risk at købe en fladskærm hos en forhandler med et så skrabet website, som ikke længere havde nogen fysiske butikker... Men det var bare klart billigst dér. Men eftersom deres kontor er i Jylland, er jeg bange for, at de vil have monstrummet sendt dertil, og det bliver nok ikke helt billigt :-/
Jeg ved at min makker Morten fik sin skærm hentet, repareret og bragt tilbage da den gik i stykker, og jeg tror faktisk de fleste producenter har onsite.
Men forudsat at den stadig er under 2 år gammel (reklamationsret) har du faktisk ret til at få godtgjort transporten tilbage til leverandøren. De er normalt ikke så vilde med at skilte med det, men såfremt der rent faktisk er tale om en fejl hørende under reklamationsretten så har de pligt til at betale. Husk at snakke med dem om det på forhånd - ved SHG i gamle dage sendte vi returmærkater afsted til folk -men kun hvis de huskede at spørge om det :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Hvis der er tale om en vare, du nemt kan tage med dig, og sælgeren bor i nærheden, skal du selv aflevere den og hente den igen. Det kan fx være en mobiltelefon, en bærbar computer eller et strygejern. Hvis der derimod er tale om en større eller uhåndterlig vare, eller sælgeren bor langt væk, skal sælgeren sørge for transporten eller betale for den. Det gælder både for transporten til butik eller værksted og transporten retur til dig. Du skal blot sørge for, at sælger får varen udleveret, fx ved at sende den med posten eller være hjemme, når fragtmanden eller budet kommer.
Hvis en vare skal sendes med posten, skal sælger betale portoen. Han kan fx sende dig en pakkeseddel, som gør forsendelsen gratis for dig, eller bagefter betale dine portoudgifter.
Hvis sælger har brug for at sende varen til sin leverandør eller sit værksted til en nærmere undersøgelse og eventuel reparation, skal han også selv betale for den transport.
Sælgers pligt til at betale transportudgifter gælder også, selvom du senere er flyttet langt væk fra butikken, eller fx har valgt at købe din bil i Jylland, selvom du bor i København.
Sælger er kun forpligtet til at betale transportudgifter, hvis din klage er omfattet af købeloven. Det skal dog være tydeligt aftalt, at du selv betaler transportudgifter, hvis det viser sig, at klagen ikke er omfatet af købeloven.
#38101 gi-jones 13 år siden
#38102 Batsy 13 år siden
#38103 Ericmase 13 år siden
Lucky bastard!
#38104 The Insider 13 år siden
#38105 Takfornu 13 år siden
#38106 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
#38107 tiany 13 år siden
Glæd dig til KOH: DC - fantastisk film!
#38108 gi-jones 13 år siden
Men forudsat at den stadig er under 2 år gammel (reklamationsret) har du faktisk ret til at få godtgjort transporten tilbage til leverandøren. De er normalt ikke så vilde med at skilte med det, men såfremt der rent faktisk er tale om en fejl hørende under reklamationsretten så har de pligt til at betale. Husk at snakke med dem om det på forhånd - ved SHG i gamle dage sendte vi returmærkater afsted til folk -men kun hvis de huskede at spørge om det :)
#38109 Scherlund 13 år siden
#38110 misuma 13 år siden
Yup, vi ta'r turen kl. 21 Ü