Gravatar

#38161 dyg 13 år siden

Jeg sidder på kontoret, og hver tredje minut flyver der 8000 sommerfugle igennem min mave. Om 9 dage kaster jeg mig ud i min største og mest krævende fysiske udfoldelse nogensinde - Omkring 6 timer i Århus Bugten, på cykel syd for Århus og i løbesko rundt i Århus. Jeg er hamrende nervøs allerede nu, men glæder mig også ufatteligt meget til endeligt at kunne kalde mig selv for halv jernmand.

Desværre er vejret elendigt, og vandet så koldt, at svømmeruten sandsynligvis bliver halveret. Sidste år var temperaturen 13.5 grader, og der blev kun svømmet 1km (normalt 1.9km), og lige nu er vand temperaturen kun omkring 11-12 grader :(

Men ikke desto mindre er jeg blevet bidt af en gal triatlet, og vil helt sikkert fortsætte med denne fantastiske sport efter Challenge Århus er overstået.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#38162 davenport 13 år siden

Er alene hjemme med tøsen. Vi har lige lavet en dyrlægeklinik i Dublo, og venter på at plastickatten får 10 killinger. The wait, the horror..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#38163 the_paki_don 13 år siden

dyg

Jeg har læst, at folk der dyrker ekstremsport minimerer deres hjertes evner med ca. 10% ift. en, der bare træner almindeligt, altså i vedligeholdelse af kroppen regi.

Hvad kender du til det? Hvis du kender til det, hvorfor gør du det alligevel?
Gravatar

#38164 gi-jones 13 år siden

Dyg: 6 timer? Hvor langt skal man svømme?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38165 dyg 13 år siden

#38163 - Det er farligt at leve! Nej, jeg har ikke hørt om den teori, men jeg er alligevel ufatteligt ligeglad med om det nedsætter hjerteevnen.

Jeg har en fornuftig livsstil, hvor jeg dyrker motion og ikke spiser alt for elendigt, hvilket med garanti opvejer mange af de ting, som jeg ville udsætte min krop for, hvis jeg ikke havde dette at gå op i. Når det er sagt, så lytter jeg naturligvis til min krop, og hvis der er noget, der føles forkert, så gør jeg noget ved det.

Men min træning er på ingen måde ekstremsport-agtigt, jeg træner 6-10 timer om ugen, hvilket bestemt ikke er noget specielt. En del af træningen er høj-intenst, en del er restitutionstræning, hvor hjertet ikke kommer over 75% af max puls. Så træningen tror jeg ikke har nogen specielt skadelig effekt. Derudover kommer jeg kun til at få en lille håndfuld events om året, hvor jeg skal ud over de 2-3 timer (dvs. nok 1-2x marathon, 1x ½ ironman, 1-22x 1/4 ironman), så det er ikke noget jeg gider bekymre mig om.

Jeg elsker motionen, elsker at udfordre mig selv på denne måde, sætte nye mål og flytte mine grænser. Min gamle livsstil, hvor jeg vejede 35-40kg mere end i dag, ville med garanti ødelægge mit hjerte meget meget mere.

#38164 - 6 timer er min forventede sammenlagte tid (som er omkring 2 timer langsommere end pro'erne). Distancerne er 1.9km svømning, 90km cykling og 21.1km løb.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#38166 gi-jones 13 år siden

Ahh, nu forstår jeg. Læste det som at du regnede med 6 timer i bugten - hvilket ville være en seriøs svømmer :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38167 misuma 13 år siden

Jeg vejer ca 113 kg og løb 7 km i går og det gik nogenlunde. Det føltes sgu godt, men der er stadig langt til en tilfredstillende vægt og løbeevne.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#38168 tiany 13 år siden

Er alene hjemme hele weekenden...så det bliver vist bare en omgang film og afslapning.
Valar morghulis
Gravatar

#38169 MOVIE1000 13 år siden

misuma (38167) skrev:
Jeg vejer ca 113 kg og løb 7 km i går og det gik nogenlunde. Det føltes sgu godt, men der er stadig langt til en tilfredstillende vægt og løbeevne.

Jeg vejer et kilo mindre end dig, og ejg kan ikke engang løbe 100 meter O_O GODT GÅET!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38170 Highland Park 13 år siden

En god nyhed til Filmz' King-fans:
http://twitchfilm.com/news/2012/06/cary-fukunaga-two-direct-two-part-adaptation-of-stephen-kings-it.php skrev:
Stephen King's It is coming to the big screen. Twice.

Director Cary Fukunaga (Jane Eyre, Sin Nombre) has signed on to direct a two film adaptation of the book - one of King's best loved efforts - which he will also adapt himself, with help from co-writer Chase Palmer.

Roy Lee, Dan Lin, David Katzenberg and Seth Grahame-Smith - yes, the Pride And Prejudice And Zombies author - will produce.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: