Gravatar

#39141 Takfornu 13 år siden

Det er i min bog kun godt og et positivt tegn at du (i din situation) siger stop og fra for som wimmie man skal finde et sted og en person, hvor kemien er god ellers kommer du ikke videre.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#39142 gi-jones 13 år siden

Movie1000: Hvad er det for en slags hjælp du har fået?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#39143 Neranders 13 år siden

Nej! Du skal ikke stoppe med at få hjælp. Jeg tror derimod du skal finde den rigtige hjælp. Hvis det er en psykolog, du går til nu, jamen så skal du finde en anden psykolog eller måske en coach. Jeg har selv haft en samtale med min far sidste weekend, hvor vi talte om, jeg måske har en mild depression, og han rådede mig til at søge til min læge, og se om han kunne sende mig til psykolog, coach eller give mig noget medicin. Selv håber jeg på at kunne komme til en coach, som kan give mig noget at arbejde med, og komme fremad. Måske det vil være noget for dig? Men under alle omstændigheder er jeg enig med Wimmie. Jeg tror ikke man kan overkomme en depression på egen hånd.

Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med at læse, men der er en bog, jeg tror du vil kunne få noget ud af, om det så bare er lidt ro eller tanker til overvejelse. Den hedder 7 Gode Vaner, og er skrevet af Stephen R. Covey. Den vil måske endda give dig motivation til selv at arbejde rigtig meget med dig selv og komme ud på den anden side af depressionen. Især de første 3 vaner, tror jeg du kan bruge, da du der arbejder med dig selv indefra, og først fra vane 4-6, handler det om dit forhold til andre mennesker. Det er ikke en bog, som stiller nogle krav, om at du absolut skal engagere dig i den og arbejde med den. Det er blot nok, at du er åben for, hvad den har at komme med, og gør dig nogle tanker derom. Jeg er selv igang med den for anden gang, og den giver ro for mine tanker og følelser, samt den giver mig et ønske om at rejse mig og udleve det potentiale jeg besidder. Jeg håber den kan give bare en smule, og gerne mere, end hvad den hidtil har givet mig. Hvis du har et ønske om, at udvikle dig som person, så er den bog helt klart et virkelig godt sted at starte. :)

Er du uddannet coach, eller hvordan og hvorledes, coacher du? Som skrevet herover, overvejer jeg selv at gå til en coach, og så har jeg inden for det sidste år, fået en stor interesse for personlig udvikling, og vil selv gerne arbejde med det, enten som coach eller med mennesker i virksomheder.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#39144 Takfornu 13 år siden

...og Batsy ... op på hesten igen ... bare fordi du ikke er en festabe skal du nok finde de rette at more dig sammen med ... ved ikke hvor gammel du er, men du skal nok nå det du skal for lige pludselig står du overfor de rette mennesker og den rette kvinde, og så kan du kigge tilbage og smile - Hvis du vil have hele regnbuen - må du kunne håndtere regnen - held og Lykke og send en PB hvis du har brug for en snak :)
Gravatar

#39145 Takfornu 13 år siden

#39143 Jeg er ADHD Coach og snart erhvervs coach med speciale i folk i krise og stress.
Gravatar

#39146 Batsy 13 år siden

Navarre3 (39144) skrev:
...og Batsy ... op på hesten igen ... bare fordi du ikke er en festabe skal du nok finde de rette at more dig sammen med ... ved ikke hvor gammel du er, men du skal nok nå det du skal for lige pludselig står du overfor de rette mennesker og den rette kvinde, og så kan du kigge tilbage og smile - Hvis du vil have hele regnbuen - må du kunne håndtere regnen - held og Lykke og send en PB hvis du har brug for en snak :)

Mange mange tak folkens! Men jeg har det bedre, har de rette venner og det hele! Der jo os nogen som ikke er det desværre.

misuma (39137) skrev:
Jeg kan sagtens følge dig Batsy. Jeg kom til at tænke på en blog jeg engang skrev, hvis du vil læse den Ü

http://www.gamereactor.dk/blog/misuma/58979/

Hehe, herlig læsning! Tak!

Movie1000# Synes du skal lytte til de kære filmz'er, de har ret.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#39147 MOVIE1000 13 år siden

Navarre3 (39140) skrev:
Jeg mener ikke du skal stoppe med at få hjælp. Du skal have en som tager udgangspunkt mere i hvad du mener I skal starte med at tage fat i. Så kan I altid tage afstikkere til de andre ting senere når du er klar til det.

Nå jeg coacher tager jeg altid udgangspunkt i personens egne ønsker og behov, og arbejder udfra det. Vi kommer også ind på de svære ting, men først når jeg kan føle han/hun er stærk nok eller motiveret for det.

Nu har jeg ikke snakket med dig i nogen tid så jeg mangler info for at kunne udtale mig om din situation, men vil gerne stadig hjælpe.

Det er en lidt lang historie, men prøver at fortælle den kort.

Meningen var at ejg skulle starte i lære som gastronom assistent på den cafe jeg arbejder på og har været på siden november i denne måned. Det specielle ved det her tilbud er at jeg ikke skal tage uddannelsen på teknisk skole, men på den cafe jeg er på. Cafeen har udfordret mig med nogle ting som jeg har klaret langt bedre end forventet og hurtigere. Fordi jeg ikke skal tage uddannelsen på teknisk skole er at, Esbjerg Psykiatrien hvor jeg går, har lavet en undersøgelse på mig, der viser at ejg har brug for en støtte kontakt person både til uddannelse og i hjemmet, fordi jeg har svært ved at koncentrere mig og jeg glemmer ting.

Bare alene de grunde er nok til at jeg har ret til at tage uddannelsen inde på cafeen, som de har tilbudt mig. Meningen var at jeg skulle skrive under i denne måned. Men fordi jeg fik det dårligere for 2 uger siden og var helt nede, valgte cafeen at udskyde det, til jeg fik det bedre. Igår har cafeen og Esbjerg Psykiatrien så haft konatk med hinanden og er i fællesskab blevet enige om at det ikke er den rette uddannelse for mig, at ejg har brug for mere hjælp end hvad cafeen kan give mig.

Siden november har ejg været inde i cafeen, jeg har kun haft 1 sygedag, jeg har arbejdet over flere gange, jeg sagde endda nej til 1 af de 3 ugers ferie, som vi skulle have her i sommers. Jeg er ikke dend er sidder ned og glor, jeg starter på tingene når de andre ikke selv går igang, jeg hjælper når der er brug for det, jeg går ikke fra mit arbejde og jeg laver tingene til det er iorden eller perfekt. Jeg blev sendt til lægen fordi jeg har forhøjet blodtryk. Så de skal sgu ikke sige at jeg har brug for mere hjælp end hvad de kan give mig.

Min kontakt person inde på Psykiatrien, har selv sagt at cafeen var meget vigtigt for mig, jeg har noget at stå op til, jeg færdes godt derinde, jeg har det godt med det jeg laver, jeg tjener penge, jeg har det godt med de andre derinde, jeg føler mig tryk, jeg er glad, jeg kan falde til nu når jeg lige er flyttet. Så jeg forstår ikke grunden til at jeg skal skifte min uddannelse til et helt andet sted, fordi så forsvinder alle de her meningerne og glæde ved min hverdag.

Jeg har ingen problemer med min kontakt person eller psykiatrien, de er rare og flinke, men synes bare at de gør tingene værre for mig og mere forvirrende.

Jeg har sagt ja til alt hvad de har tilbudt mig. Men nu begynder de at spørge om min egen vurdering om jeg har brug for medicin?? Hvem er lige læge her??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#39148 Takfornu 13 år siden

Stephen R. Covey er god læsning og en af de førende og som oftest citeres og henvises til så ja, han kan faktisk være godlæsning.

Men gode gamle Dr. Phil - he he - har faktisk skrevet et par ret gode selvhjælps bøger som alle kan forholde sig til og starte en god process gennem øvelser og reflektion.
Gravatar

#39149 Takfornu 13 år siden

#39147 - Hmmm lyder lidt underligt at du så ikke kunne lave en aftale med dem når du har haft så lidt fravær. Har du spurgt mere ind til grunden til de ikke vil ansætte dig som elev?

Må forlade snakken for nu, da jeg er på vej ud til en af mine venner, men måske skulle tage en snak på Skype i løbet af i morgen?
Gravatar

#39150 gi-jones 13 år siden

MOVIE1000 (39147) skrev:
Jeg har ingen problemer med min kontakt person eller psykiatrien, de er rare og flinke, men synes bare at de gør tingene værre for mig og mere forvirrende.
Lyder som om de er til at snakke med. Har du forklaret dem alt det du lige har skrevet til os?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: