Gravatar

#3961 Highland Park 15 år siden

lagoni (3947) skrev:
En 12-årig der bliver mobbet, men så får en ven og bliver derefter i tvivl om vennen er involveret i nogle mord. Det lyder meget som et afsnit af Goosebumps produceret af Disney...

Men det er det jo ikke. :)
Desuden synes jeg overhovedet ikke, at det lille handlingsreferat giver indtryk af en lurende katastrofe. Der er da intet grundlæggende galt med det plot.
lagoni (3947) skrev:
Generelt er jeg slet ikke interesseret i at se film om børn i den alder, de bliver tit meget barnlige i deres forsøg på at være voksne.

Men de spiller jo børn. Jeg forstår ikke, hvad du mener.
Og hvordan bliver man barnlig i et forsøg på at være voksen? Fordi man er et barn? :)

Nuvel, det er heller ikke, fordi jeg vil starte en diskussion.
Vi kan sagtens blive enige om at være uenige. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3962 Highland Park 15 år siden

#3960: Jeg synes, at du begynder at ligne bruce mere og mere. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3963 Bony 15 år siden

Overvejer at sætte mig hen i sofaen og læse lidt i Knud Romers bog. Ses når teen er kold.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3964 Highland Park 15 år siden

#3963: Må jeg låne den, når du er færdig med den? ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3965 filmz-jonasgr 15 år siden

Har fået tilbudt en rolle i en film, ved dog ikke helt hvad det går ud på. Men en eller anden fra en filmskole skal bruge nogle som enten kan snakke svensk, norsk, eller dansk. Hvis det var sådan at jeg havde tid, ville jeg nok gøre det. Kunne være sjovt nok. Og så en romantisk komedie, hehe.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3966 elwood 15 år siden

Så har jeg kastet mig over Casablanca, på en måde 8-)

Skal lige hurtigt siges jeg godt kan li Casablanca før folk samles til lynching, så ja betragt det som en ære af højeste grad.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3967 Bony 15 år siden

#3963 - Hellere end gerne. Men jeg tror ikke biblioteket bryder sig om "videre-lån" af deres bøger. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3968 elwood 15 år siden

Guys guys... kopimaskinen er opfundet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3969 Highland Park 15 år siden

#3967: Nå, så må jeg selv opstøve den. :)

#3968: Virker den til andet end kopiering af legemsdele?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3970 evermind 15 år siden


Nogle gange skriver virkeligheden de bedste historier. Således kunne en af mine kolleger i dag fortælle følgende på arbejdet:

En fælles kollegas søn, som vel nok er i begyndelsen af 20'erne, bliver forleden ringet op af en ven ved 3-tiden om natten. Vennen lyder til at være påvirket af en eller anden form for rusmiddel, hvilket i hans tilfælde ikke er usædvanligt, men hans besked er tydelig nok: "Jeg har fanget en trold! Jeg har fanget den og låst den ude på mit toilet!" Det tror kollegaens søn naturligvis ikke på, og selv om vennen er nok så insisterende, vælger han at ryste på hovedet af rusen og bare afslutte samtalen.

Omtrent en time senere ringer vennen ham imidlertid atter op: "Der er altså en trold, jeg kan bevise det! Jeg har fanget den! Kom herhen, så kan du selv se det!" Denne gang vælger kollegaens søn, trods det ubelejlige tidspunkt, at tage hen til vennen, om det så er, fordi han har fået nok, er bekymret eller bare undrer sig tilstrækkeligt.

Allerede da vennen modtager ham i entréen, bemærker han skrammerne og rifterne i hans ansigt. "De stammer fra trolden ... Da jeg fangede den," fastholder vennen og fører ham med sig hen til toiletdøren. Og for, at det ikke skal være løgn, kan den nyankomne faktisk høre noget rumstere bag døren.

Den påvirkede ven låser døren op, og de to unge gutter åbner den forsigtigt, den ene forberedt på et gensyn med sin trold, den anden på et potentielt eksplosivt møde med en vild kat eller noget lignende. Men synet, der møder dem på den anden side af døren, er intet mindre end ... en forskræmt dværg!!!

Kollegaens søn bliver selvfølgelig rystet over denne opdagelse. Åbenbart har hans tågehoved af en ven mødt bemeldte dværg i en parkeringskælder, i sin rus antaget ham for en trold og skyndsomt bakset ham over skulderen og hjem, hvor han så låste ham inde. Den forfærdede dværg har selvfølgelig kæmpet imod det bedste, han nu kunne - deraf rifterne - og sikkert frygtet for sit liv i de timer, han har siddet indespærret på guttens toilet. Det har formentlig ikke hjulpet på sagen, da han hørte endnu en person ankomme.

Den nyankomne får dog beroliget dværgen en smule, idet han forklarer ham sammenhængen, og han bliver også forsikret, at det er helt forståeligt og i orden, hvis han ønsker at melde "troldefangeren". Hvorvidt dette er tilfældet, skal jeg desværre ikke kunne sige.

Min reaktion på historien var et uhæmmet latterudbrud, og jeg vidste omgående, at jeg var nødt til at dele den med verden. Vel er det da synd for staklen, der sad fanget i timevis og sikkert frygtede aldrig igen at se sin familie. Jeg håber dog, at han er kommet eller kommer sig og måske en dag tilmed kan se, hvor grotesk og lattervækkende, historien egentlig er, set udefra.

Og hvad angår tågehovedet, har han forhåbentlig (men sikkert ikke) fattet, at det måske er på tide at skære ned på stofferne. Hvem ved, hvilke mystiske skabninger, der ellers havner på hans toilet næste gang?!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: