På KU er de begge direkte overbygninger til bacheloren i Film- og Medievidenskab, og der er ikke den store grundlæggende forskel på dem. Man vælger blandt de samme udbudte fag. SVJH har Filmvidenskab mulighed for lidt mere produktion end Medievidenskab? Til gengæld kan Medienvidenskab temmeligt frit tage fagelementer fra Filmvidenskab og få dem overført, mens der kun er to elementer på Medievidenskab, man kan overføre til Filmvidenskab.
ved ikke om vi har mulighed for at tage mere produktion end jer. Men jeg skulle gerne ende med at få to produktionsfag. Manuskriptfaget i år og så bruger jeg det ene af mine tilvalg på et produktionsfag i foråret (det sidste tilvalgsfag vil jeg så bruge på praktik). Så vidt jeg har forstået, fået fortalt og kan læse mig til ligger forskellen også/mest i de kompetencer som er forbundet med de to uddannelser/titler. Der ligger nogle forskellige konnotationer til hhv. medie og filmvidenskab. Filmvidenskab er mere specifikt rettet mod de audiovisuelle medier (tv og film) ud fra et rent medietekst- og produktions perspektiv, mens medievidenskab favner bredere og også (i højere grad end filmvidenskab) omhandler ting som bruger-analyse, journalistik, marketing etc. Godt nok kan man tage de samme fag, men en arbejdsgiver vil ikke kunne se hvilke fag vi har taget, da det kun er modulerne der bliver opgivet. Derfor er det nok i højere grad selve titlerne "medievidenskaber" og "filmvidenskaber" som bærer nogle forskellige betydninger, der markerer forskellen mellem de to uddannelser.
Thomsen (39957) skrev:
Men han var så mumlende, distræt og Tournesol-agtig, at hele forsamlingen stod af inden for få minutter. Jeg svor, at jeg aldrig ville skrive en opgave ved ham.
Thomsen (39957) skrev:
Men som underviser er han nok, hvad man kan kalde for den "desorganiserede" type. :-)
Jeg kan godt genkende det du skriver. Tilgengæld kan man virkelig høre at han er enormt dygtig og ved en uhyggeligt masse om filmmediet. Han minder mig en smule om Trier i hans måde at fremlægge på :) Det kan til tider være svært at følge med i, men man kan virkelig mærke hvor enormr vidende og dygtig han er inden for sit område :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#39961 gi-jones 13 år siden
#39962 Michael Andersen 13 år siden
Journalisten var nok bare for doven til at lave sit arbejde, for den får premiere i en masse biografer over hele landet.
#39963 misuma 13 år siden
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=94...
#39964 wimmie 13 år siden
#39965 misuma 13 år siden
#39966 wimmie 13 år siden
#39967 Wangsgaard 13 år siden
#39968 misuma 13 år siden
Som at det kører på skinner, du ved Ü
#39969 davenport 13 år siden
#39970 Twister 13 år siden
ved ikke om vi har mulighed for at tage mere produktion end jer. Men jeg skulle gerne ende med at få to produktionsfag. Manuskriptfaget i år og så bruger jeg det ene af mine tilvalg på et produktionsfag i foråret (det sidste tilvalgsfag vil jeg så bruge på praktik).
Så vidt jeg har forstået, fået fortalt og kan læse mig til ligger forskellen også/mest i de kompetencer som er forbundet med de to uddannelser/titler. Der ligger nogle forskellige konnotationer til hhv. medie og filmvidenskab. Filmvidenskab er mere specifikt rettet mod de audiovisuelle medier (tv og film) ud fra et rent medietekst- og produktions perspektiv, mens medievidenskab favner bredere og også (i højere grad end filmvidenskab) omhandler ting som bruger-analyse, journalistik, marketing etc. Godt nok kan man tage de samme fag, men en arbejdsgiver vil ikke kunne se hvilke fag vi har taget, da det kun er modulerne der bliver opgivet. Derfor er det nok i højere grad selve titlerne "medievidenskaber" og "filmvidenskaber" som bærer nogle forskellige betydninger, der markerer forskellen mellem de to uddannelser.
Jeg kan godt genkende det du skriver. Tilgengæld kan man virkelig høre at han er enormt dygtig og ved en uhyggeligt masse om filmmediet. Han minder mig en smule om Trier i hans måde at fremlægge på :) Det kan til tider være svært at følge med i, men man kan virkelig mærke hvor enormr vidende og dygtig han er inden for sit område :)