Har været på besøg hos min farmor, så hun kunne se oldebarnet. Jeg er aldrig særlig glad for at skulle besøg hende, da min familie altid har været familiens sorte får, mens min onkel og hans familie ikke kan gøre noget som helst forkert.
Hun er blevet lidt mere blød her på hendes meget gamle dage, men det er bare svært at glemme et helt livs tilsidesættelse.
Et eksempel på hendes "eftertænksomhed" for nogle år side skulle de holde stor fødselsdag for min farfar (som har fødselsdag 2 uger før mig). Da vi får indbydelsen bliver det holdt dagen inden min fødselsdag, dette var egentlig ikke et problem, det irriterede mig først da min farmor i forbindelse med et andet arrangement siger til mig: "vi kunne jo ikke holde weekenden inden for der har Kaja (min kusine) fødselsdag". Så mindede jeg hende lige om at de jo så havde valgt at holde det oven i min :/ Og sådanne eksempler er der bare en million af.
Lige vendt hjem efter en lille metrotur fra lufthavnen. Det har været en fed tur, men jeg er stopmæt af New York nu. Byen New York er så absolut opdelt i hate og like. Soho, Greenwich og Chelsea er fedt på Manhattan, men når man har vandret byen tynd syd for Central Park, så ved man, at det jeg vil karakterisere som værende slum, lurer overalt. Og fattigdom.
Og så må jeg ændre på min opfattelse omkring deres trafikvaner. Ihvertfald New York kontra alle andre steder. Der er ingen hensyn i New York. Man skal over broerne og gennem tunnellerne. Der er køer ud i krydsene og der skal trafikpoliti til for at få trafikken til at glide i mange fungerende lyskryds.
Tog en circleline tur med færge rundt om Manhattan og når man hører, hvor grønt, frodigt og naturrigt området har været en gang, så er det ... suk .... en trøstesløs myretue af sten og glas nu. Det er ihvertfald IKKE indbegrebet af det samfund, jeg ønsker mig. Dejligt med ren luft igen.
Williamsburg i Brooklyn var fedt og et godt sted at bo, men man skal ikke regne med at finde taxi'er, som vil køre én derud fra Manhattan efter 19.00 og desværre var der 3 skift med subways derud. Til gengæld brugte vi vandbusserne hver dag, som er et genialt system.
Jeg havde dog lillepigen i en uge og vi har moret os og gået fra tidligt morgen til aften hver dag og hun er altid positiv. Bedre rejsemakker fås ikke :)
PS: Og jeg har fået læst The Art of Prometheus i flyveren ... I ved ... den dersens fede sci-fi film ;)
#40743 Velkommen hjem :) - Glæder mig til at høre om turen :) - Glæder mig også til at se i bogen ... og evt. låne den ;)
Er selv lige kommet hjem fra en meget spændende dag ... som bl.a. har budt på indkaldelse til samtale ... kontrakt med Røde Kors som Teamleder i Besøgstjenesten på Frederiksberg og meget mere, så nu skal slappes af med en god flaske og mad :)
#40743 Velkommen hjem :) - Glæder mig til at høre om turen :) - Glæder mig også til at se i bogen ... og evt. låne den ;)
Er selv lige kommet hjem fra en meget spændende dag ... som bl.a. har budt på indkaldelse til samtale ... kontrakt med Røde Kors som Teamleder i Besøgstjenesten på Frederiksberg og meget mere, så nu skal slappes af med en god flaske og mad :)
Det var sgu fedt at høre. Stort tillykke med jobbet. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#40741 tiany 13 år siden
Hun er blevet lidt mere blød her på hendes meget gamle dage, men det er bare svært at glemme et helt livs tilsidesættelse.
Et eksempel på hendes "eftertænksomhed" for nogle år side skulle de holde stor fødselsdag for min farfar (som har fødselsdag 2 uger før mig). Da vi får indbydelsen bliver det holdt dagen inden min fødselsdag, dette var egentlig ikke et problem, det irriterede mig først da min farmor i forbindelse med et andet arrangement siger til mig: "vi kunne jo ikke holde weekenden inden for der har Kaja (min kusine) fødselsdag". Så mindede jeg hende lige om at de jo så havde valgt at holde det oven i min :/
Og sådanne eksempler er der bare en million af.
#40742 elwood 13 år siden
Så meget feder end den der reklame hvor de blot nynnede themet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#40743 Richard Burton 13 år siden
Og så må jeg ændre på min opfattelse omkring deres trafikvaner. Ihvertfald New York kontra alle andre steder. Der er ingen hensyn i New York. Man skal over broerne og gennem tunnellerne. Der er køer ud i krydsene og der skal trafikpoliti til for at få trafikken til at glide i mange fungerende lyskryds.
Tog en circleline tur med færge rundt om Manhattan og når man hører, hvor grønt, frodigt og naturrigt området har været en gang, så er det ... suk .... en trøstesløs myretue af sten og glas nu. Det er ihvertfald IKKE indbegrebet af det samfund, jeg ønsker mig. Dejligt med ren luft igen.
Williamsburg i Brooklyn var fedt og et godt sted at bo, men man skal ikke regne med at finde taxi'er, som vil køre én derud fra Manhattan efter 19.00 og desværre var der 3 skift med subways derud. Til gengæld brugte vi vandbusserne hver dag, som er et genialt system.
Jeg havde dog lillepigen i en uge og vi har moret os og gået fra tidligt morgen til aften hver dag og hun er altid positiv. Bedre rejsemakker fås ikke :)
PS: Og jeg har fået læst The Art of Prometheus i flyveren ... I ved ... den dersens fede sci-fi film ;)
#40744 Takfornu 13 år siden
#40745 Richard Burton 13 år siden
Det lyder kanon! Tillykke med det!!! Det var da en herlig nyhed :) Bon appetit!
#40746 Takfornu 13 år siden
#40747 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Er det et job-job og ikke frivilligt, som du har kørt hidtil? :)
#40748 NightHawk 13 år siden
Det var sgu fedt at høre. Stort tillykke med jobbet. :)
#40749 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Det er godt nok længe siden, jeg har været så øm. :D
#40750 gi-jones 13 år siden
http://politiken.dk/kultur/film/ECE1787432/dokumen...