Sidder og skriver på en lille artikel til Ekko. Har bestilt mad fra grillen. Jeg har ikke tid/ orker ikke at lave mad i dag. Vi mangler stadigvæk at få godkendt de sidste rettelser til vores videoer til DSB, og det er begyndt at presse på, fordi vi helst skal nå at konvertere dem til det rigtige format (til deres togsimulator) inden lørdag morgen. Oven i det kommer min søster og niece til Kbh. i aften, og jeg har en del aftaler med dem hele weekenden. Åh stress!
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
@Thomsen - Hvad er det for en artikel du skriver til Ekko? Er det hys hys eller kan du dele?
Jeg har lige skrevet et indlæg til min blog, om hvordan George Lucas fuckede op med Star Wars: Episode I. Jeg fandt nemlig nogle rigtig akavede "behind the scenes" optagelser fra de første storyboards til den færdige film, hvor det er tydeligt at Lucas ikke har styr på noget som helst. Lidt tragisk faktisk.
Jeg har været til filmtræf og fik set lidt materiale af "Hobbitten" i 48 billeder i sekundet. Formattet kræver tilvænning, så det vil være useriøst at konkludere ret meget på det endnu, men ud fra førstehåndsindtrykket er jeg ikke forelsket.
Det vil sikkert være godt til en slags film, hvor man sigter efter et realistisk look, men til det jeg vil kalde for film-film (som "Hobbitten") er jeg ikke sikker på det er vejen frem, fordi det giver billederne et mere naturligt udseende end det kunstige filmlook som mange af os elsker.
Det skal lige siges det blev set på et 3D-system med billige 10 kroners briller, og det er altså noget lort - der er alt for meget lys på midten af lærredet og alt for lidt ude i sidderne. 2D- og 3D-film skal bare ikke ses i biografer der bruger sølvlærreder - end of story.
Jeg må tilstå, det nok er det, som jeg havde "forventet". Det spøjse "filmlook" ER knyttet op til denne mærkelige "frames pr. second" parameter. En million frames i sekundet er kanon til first person shooter spil og sportsbegivenheder, men "naturligheden" i de flere fps, nedbryder filmkunsten som et "larger than life" format. De store film, bliver til TV og illusionen om "et større univers" på lærredet forsvinder.
Lawrence of Arabia optaget i 48 fps. ville have været en BBC dokumentar om livet i en ørken i HD. Jo, det ser skarpt og flydende ud, men istedet for at overvære disse udødelige ikoner af skuespillere i en overnaturlig natur, så må de udleve deres trængsler i samme format som Bubber på tur med BS.
Problemet er ikke så stort alligevel. Der er kun få modstandere af udviklingen. Dem som er vokset op med de store filmoplevelser og ikke kun husker, men higer om den store filmillusion. En snart uddød enhed. Ligesom hifi nørderne fra 70'erne og 80'erne, som elskede vinylen. Dengang producenterne ikke indspillede musik med 10 dobbelt loudness og ikke tilsatte baslyde fra rumskibet i Nærkontakt af 3. grad på al musik, så man må skrue op og ned flere gange under et enkelt musiknummer. Som købte store højttalere og klasse A forstærkere. Minimalismen har gjort sit indtog og TV på mobilen og IPad'en. Streamingen af film fremfor det faste format. 160 kbps musik via Spotify til fester på de trådløse computerhøjttalere.
Jo, vi er i fremmarch, når det kommer til at fremme og forbedre kvaliteten i vore favoritkunstarter. Og da især, når vi entydigt fokuserer på tekniske specifikationer, fremfor at have øje for udtryk og dermed indtryk.
Nu må vi se. Der er lidt over 100 sale i landet som har lagt billet ind på det, men vi springer i hvert fald formatet over i første omgang. I næste uge tager min chef til London for at se om vi skal satse på det nye surroundsystem Dolby Atmos i stedet for flere billeder i sekundet.
"Var Deres Quarter Pounder velsmagende? Nu kan De læse Goethe, inden toget ankommer til perronen. Og frygt ej! Vi har formateret samtlige af hans værker, så de passer til Deres iPad. God læselyst.
#41141 Steffan Rasmussen 13 år siden
Overvejer kraftigt sin deltagelse i bemeldte julefrokost.
#41142 davenport 13 år siden
#41143 gi-jones 13 år siden
#41144 Thomsen 13 år siden
#41145 Svagin 13 år siden
Jeg har lige skrevet et indlæg til min blog, om hvordan George Lucas fuckede op med Star Wars: Episode I. Jeg fandt nemlig nogle rigtig akavede "behind the scenes" optagelser fra de første storyboards til den færdige film, hvor det er tydeligt at Lucas ikke har styr på noget som helst. Lidt tragisk faktisk.
Nu vil jeg gå ud i kulden og ryge en smøg!
Hvis nogen skulle have lyst, kan i se det HER
#41146 wiseguy 13 år siden
Så bli'r man jo alligevel lidt nervøs!
#41147 Richard Burton 13 år siden
Jeg må tilstå, det nok er det, som jeg havde "forventet". Det spøjse "filmlook" ER knyttet op til denne mærkelige "frames pr. second" parameter. En million frames i sekundet er kanon til first person shooter spil og sportsbegivenheder, men "naturligheden" i de flere fps, nedbryder filmkunsten som et "larger than life" format. De store film, bliver til TV og illusionen om "et større univers" på lærredet forsvinder.
Lawrence of Arabia optaget i 48 fps. ville have været en BBC dokumentar om livet i en ørken i HD. Jo, det ser skarpt og flydende ud, men istedet for at overvære disse udødelige ikoner af skuespillere i en overnaturlig natur, så må de udleve deres trængsler i samme format som Bubber på tur med BS.
Problemet er ikke så stort alligevel. Der er kun få modstandere af udviklingen. Dem som er vokset op med de store filmoplevelser og ikke kun husker, men higer om den store filmillusion. En snart uddød enhed. Ligesom hifi nørderne fra 70'erne og 80'erne, som elskede vinylen. Dengang producenterne ikke indspillede musik med 10 dobbelt loudness og ikke tilsatte baslyde fra rumskibet i Nærkontakt af 3. grad på al musik, så man må skrue op og ned flere gange under et enkelt musiknummer. Som købte store højttalere og klasse A forstærkere. Minimalismen har gjort sit indtog og TV på mobilen og IPad'en. Streamingen af film fremfor det faste format. 160 kbps musik via Spotify til fester på de trådløse computerhøjttalere.
Jo, vi er i fremmarch, når det kommer til at fremme og forbedre kvaliteten i vore favoritkunstarter. Og da især, når vi entydigt fokuserer på tekniske specifikationer, fremfor at have øje for udtryk og dermed indtryk.
#41148 Michael Andersen 13 år siden
#41149 Pécuchet 13 år siden
Glem ej litteraturen.
"Var Deres Quarter Pounder velsmagende? Nu kan De læse Goethe, inden toget ankommer til perronen. Og frygt ej! Vi har formateret samtlige af hans værker, så de passer til Deres iPad. God læselyst.
Venlig hilsen
Konsumerismen"
#41150 Richard Burton 13 år siden
http://www.wired.com/underwire/2012/06/dolby-atmos...