Har søgt et job, med frist i mandags, som jeg ville mene, jeg burde få...hvis jeg ikke får det, så var det nok sidste udkald for at få et job inden kontanthjælp.
Hvis jeg ikke får det job, må jeg sgu nok indrømme, at jeg er tæt på at give op. Jeg har søgt alt - også pedel, pædagogmedhjælper, butik osv. - har været til nogle jobsamtaler, har sørget for at finde løntilskudsstillinger, men intet har hjulpet.
Jeg har nok mulighed for at tilkalde-vikarjob, men det er alt, alt for usikkert. Jeg skal have udbetalt 8400 kr - så er de faste udgifter betalt - de er så høje, fordi jeg har et studielån - da jeg togbeslutningen om at studielån, havde jeg ikke lige regnet med, at jeg skulle blive færdig i sådan en situation, som det er nu.
Jeg vil have 800 kr til mig selv efter faste udgifter - dog heldigvis uden at tænke på mad - på kontanthjælp, så det er ikke helt katastrofalt. Endda lidt mere, for kæresten betaler mellem 500 og 1000 kr ekstra i husleje fremover - alt efter hvor mange timer hun får. Så det skal gå - men er ved at være træt af at leve på overførselsindskomst.
Og før nogen liberale idioter siger: jamen, så tag da et lavindkomstjob - så siger jeg: det kan man ikke bare!!! fat det nu.
Har lige set de to første afsnit af Being Liverpool. Selv som kæmpe Liverpool-fan finder jeg det indtil videre alt for... Statisk og kedeligt. Man ved, at det ikke har været særligt informativt, når man sidder tilbage med et ønske om, at de havde brugt mere end 30 sekunder på at fortælle om forvandlingen af et baseballstadion til et fodboldstadion. Det hele går op i at tale pænt om Liverpools historik og Brendan Rodgers metoder. Nåh ja, og Lucas' knæ.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#41992 Jeg så det første afsnit og selvom jeg godt kan lide Liverpool, mistede jeg også hurtigt interessen. Det er meget sjovt at se lidt bag scenen, men det virkede lige lovlig opsat og fladt. Jeg tog mig selv i at spekulere på, om jeg havde syntes bedre om afsnittet hvis det i stedet fulgte Arsenal - som jeg er fan af - men jeg tror faktisk ikke, det ville have gjort nogen forskel.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Og før nogen liberale idioter siger: jamen, så tag da et lavindkomstjob - så siger jeg: det kan man ikke bare!!! fat det nu.
Eller: bare flyt.
Nej, det er ikke nemt for tiden. Slet ikke når arbejdsmarkedet har patent på samfundsværdien. Men hvad er det i øvrigt, du er uddannet som? Religionshistoriker?
Nej, det er ikke nemt for tiden. Slet ikke når arbejdsmarkedet har patent på samfundsværdien. Men hvad er det i øvrigt, du er uddannet som? Religionshistoriker?
Nej, historie med religion som sidefag. Men jeg har efterfølgende arbejdet en del med kultur-projekter, så det er ligesom der, mit CV bærer mig hen. Jeg flytter gerne :), men det er jo tosset at flytte, før man har et job
gi-jones (41996) skrev:
@Skeloboy: Hvad er det igen for nogle slags job du søger og hvor?
I en radius af Fyn, søger jeg stortset alt...i hele landet søger jeg kommunikation, projektmedarbejder, web, assistent osv.
Jeg flytter gerne :), men det er jo tosset at flytte, før man har et job
Jeg refererede til visse samfundsinstansers forestilling om, at folk "bare" kan flytte (det er dyrt og besværligt) eller hver dag rejse landet rundt (det er også dyrt og tidskrævende), så de kan få et lorte-job på 7-Eleven.
Jeg kan godt lide hunde.... og den følgende kommentar har heller ikke noget med min datter at gøre, for hun sover fra det.
Hvorfor er det at nogle folk insistere på at lukke deres lille tæppetisser ud hver dag på samme tid og så står den der og gøer i en halv time... og ikke nok med det når den har været i gang i 10 minutters tid, så starter alle de andre hunde i nabolaget.. altså kan skal jeg hver dag ligge ører til alle naboskabets hunde der gør i 20 min -arg!!
Vi har lige fået en incasso på min kærestes telefonregning. Det er det første vi hører fra Telenor, om at der skulle være noget i vejen, og jeg har lige tjekket op på budgetkontoen, at alt er betalt til tiden, i alt den tid hun har været kunde??? Gad vidst om det her er en af de der "går-den-så-går-den" regninger?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#41991 Skeloboy 13 år siden
Hvis jeg ikke får det job, må jeg sgu nok indrømme, at jeg er tæt på at give op. Jeg har søgt alt - også pedel, pædagogmedhjælper, butik osv. - har været til nogle jobsamtaler, har sørget for at finde løntilskudsstillinger, men intet har hjulpet.
Jeg har nok mulighed for at tilkalde-vikarjob, men det er alt, alt for usikkert. Jeg skal have udbetalt 8400 kr - så er de faste udgifter betalt - de er så høje, fordi jeg har et studielån - da jeg togbeslutningen om at studielån, havde jeg ikke lige regnet med, at jeg skulle blive færdig i sådan en situation, som det er nu.
Jeg vil have 800 kr til mig selv efter faste udgifter - dog heldigvis uden at tænke på mad - på kontanthjælp, så det er ikke helt katastrofalt. Endda lidt mere, for kæresten betaler mellem 500 og 1000 kr ekstra i husleje fremover - alt efter hvor mange timer hun får. Så det skal gå - men er ved at være træt af at leve på overførselsindskomst.
#41992 HonoDelLoce 13 år siden
#41993 Benway 13 år siden
#41994 Pécuchet 13 år siden
Eller: bare flyt.
#41995 dyg 13 år siden
#41996 gi-jones 13 år siden
#41997 Skeloboy 13 år siden
Nej, historie med religion som sidefag. Men jeg har efterfølgende arbejdet en del med kultur-projekter, så det er ligesom der, mit CV bærer mig hen. Jeg flytter gerne :), men det er jo tosset at flytte, før man har et job
I en radius af Fyn, søger jeg stortset alt...i hele landet søger jeg kommunikation, projektmedarbejder, web, assistent osv.
#41998 Pécuchet 13 år siden
Jeg refererede til visse samfundsinstansers forestilling om, at folk "bare" kan flytte (det er dyrt og besværligt) eller hver dag rejse landet rundt (det er også dyrt og tidskrævende), så de kan få et lorte-job på 7-Eleven.
#41999 tiany 13 år siden
Hvorfor er det at nogle folk insistere på at lukke deres lille tæppetisser ud hver dag på samme tid og så står den der og gøer i en halv time... og ikke nok med det når den har været i gang i 10 minutters tid, så starter alle de andre hunde i nabolaget.. altså kan skal jeg hver dag ligge ører til alle naboskabets hunde der gør i 20 min -arg!!
Ja jeg har små-problemer.
#42000 davenport 13 år siden
Vi har lige fået en incasso på min kærestes telefonregning. Det er det første vi hører fra Telenor, om at der skulle være noget i vejen, og jeg har lige tjekket op på budgetkontoen, at alt er betalt til tiden, i alt den tid hun har været kunde???
Gad vidst om det her er en af de der "går-den-så-går-den" regninger?