Gravatar

#42021 davenport 13 år siden

Hmmm, skal til familiens julefrokost i dag. Og min kusines dødfødte dreng skal begraves på tirsdag, så det bliver nok ikke nogen abefest. Nok tvært i mod.
Det var egentlig på tale at aflyse, men det blev besluttet at gå igennem med det..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42022 HonoDelLoce 13 år siden

Nyder en enormt afslappet lørdag formiddag.

Stod op klokken otte, lavede mig noget kaffe og satte mig foran skærmen for at læse lidt nyheder og sådan. Klokken halv ti stod Le Commandante op, så der blev drukket lidt mere "morgenkaffe".
Lidt vasketøjsordning og en halv times telefonsamtale med en gammel kammerat senere begynder der nu at dufte æg og bacon.

Ain't life grand in the first world?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#42023 Thomsen 13 år siden

Har spillet L.A. Noire færdig. Det var knageme godt! Selvom jeg sagtens kan forstå, at man kan synes, det er for lineært i forhold til de andre spil fra Rockstar.

Nu hygger jeg med kaffe og Death Wish på Netflix US.

Det får mig til at overveje mine studieprojekter i foråret. Jeg havde egentligt regnet med, at skrive en større opgave om horror i et kognitivt og evolutionært perspektiv og så bagefter skrive speciale om brugen af musik i horror. Men nu overvejer jeg at droppe den første og i stedet skrive om hævnfilmen eller måske mere specifikt om rape-revenge-filmen.

Der er skrevet en del om horror, så jeg har manglet en mere konkret vinkel på det. Deraf opgaven om musik, for der er næsten ikke skrevet noget om brugen af musik i horror (eller om stil og genrens virkemidler i det hele taget). Det er jo ellers et interessant paradoks: på den ene side er musikken en slags "markør", der hele tiden minder os om, at det er en film, vi ser. På den anden side lader det til, at musikken forstærker vores indlevelse i fiktionen.

Der er heller ikke skrevet meget videnskabeligt om hævnfilmen. Der er ellers nok at tage fat på: identifikation/ simulation af figurer (hvorfor føler vi stærkt, når figurer udsættes for overgreb på film), hvilke følelser vækker filmen (væmmelse, vrede, nydelse når hævnen udføres), hvorfor nyder vi at se folk udføre handlinger, som vi på andre tidspunkter i andre situationer synes er moralsk forkastelige (fascinationen af det grænseoverskridende, empowering-oplevelsen). Faktisk kan der være så meget i det, at det er spørgsmålet, om jeg ikke skal bytte, så hævnfilm-tingen bliver mit speciale i stedet, og musikopgaven bare en 25 siders ting.

Ja, sorry, det blev vist et stream-of-consciousness-agtigt indlæg mest for min egen skyld.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42024 Highland Park 13 år siden

Pragtfuld video vedr. konspirationsteorierne om månelandingen i '69:
[url= Hoax Not"[/url]
Og en lille opfølgning på den fine konklusion:
[url=
http://politiken.dk/kultur/film/ECE1875301/nyt-bevis-maanelandingen-var-ikke-fup/ skrev:
Disse mennesker tror, at al det materiale vi har fra de seks gange, amerikanere har sat foden på månen, er lavet med specialeffekter. Men i en ny video, der i denne tid drøner rundt på nettet, viser filmmageren S.G. Collins, at dette ikke kunne være tilfældet. Teknologien eksisterede simpelthen ikke.

Kunne ikke have ladet sig gøre

Collins er an amerikansk filmmager, der bor og arbejder i Amsterdam, hvor han laver film for virksomheder og organisationer. I videoen ’Moon Hoax Not’ fortæller han om, at det ville være ret simpelt at lave en månelandings-film i dag. Men ikke i 1969.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42025 tiany 13 år siden

Seriøst min datter er anti-film-nørd hver gang jeg sætter mig ned for at se film, sover hun elendig middagslur.
Valar morghulis
Gravatar

#42026 The Insider 13 år siden

#42024, så godt den første forleden, da Thomas Nielsen lagde den på Facebook. Ren guld! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#42027 elwood 13 år siden

Thomsen (42023) skrev:
Har spillet L.A. Noire færdig. Det var knageme godt! Selvom jeg sagtens kan forstå, at man kan synes, det er for lineært i forhold til de andre spil fra Rockstar.

Nu er det heller ikke helt kun et Rockstar game, det er rigtig at de så at sige redde den synkene skude som spillet var gået hen og blevet lidt under den "fantastiske" ledelse af Team Bondi.

så et 100% Rockstar game betegner jeg det nu ikke som, men de har haft en stor fingre med i spillet, og ligefrem årsag til vi rent faktisk fik et spil ud af det.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42028 The Insider 13 år siden

Har stadig ikke fået mig taget sammen til at færdiggøre det... Må jeg vist snart få gjort! Altså, efter de 100 andre spil, der står på listen...
War. War never changes.
Gravatar

#42029 Thomsen 13 år siden

#27 - Nej, jeg kan forstå, at det er startet som et Tem Bondi-projekt, og at Rockstar først kom med ret sent i forløbet (efter en del års arbejde). Jeg oplever det dog stadigvæk som et Rockstar-spil, fordi styringen og motoren jo er lig med GTA og RDR. Men sandkasseoplevelsen udebliver klart, og i bakspejlet kan man jo godt argumentere for, at hele den store spilverden dybest set er unødvendig staffage, fordi det er begrænset, hvor meget man får lov til at bruge/ udforske den.

Alt i alt synes jeg dog, det var en interessant variation med den mere lineære historie. Og selve fortællingen var, i hvert fald for mig, spændende nok til at holde mig fast, selvom jeg nok synes, man kan diskutere, hvor god en hovedfigur, Phelps er.

#28 - Hvor langt er du kommet? Historien tager nogle ret gode drej henover midten. Det er et selvfølgelig et opkog af alskens film noir-klichéer.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42030 Thomsen 13 år siden

Nå, blev færdig med Death Wish, som jeg faktisk ikke har set før! Jeg kan nu godt forstå, at den var så kontroversiel tilbage i 1984. Den er måske ikke helt så ensidig, som kritikerne gerne ville gøre den til, men den har en klar hældning over mod pro-selvtægt.

Nu har jeg gravet min italienske (!) dvd af 2'eren frem. Det skulle være en af de få ucensurerede udgaver.

Skriv ny kommentar: