Nu ved jeg godt at man ikke skal sammenligne men jeg kan alligevel ikke lade være med at smile lidt af at den nye Far til Fire-film har fået højere karakter end Lincoln herinde :p
Tænkte lige det samme. Og 'Lincoln' samme karakter som 'Alle for to', som jeg bestemt ikke forventede ville ligge under middel.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Var i Sydney Imax og se The Hobbit i går. Selvom billedkvaliteten ikke er helt i top (Imax kører stadig 2k - jvilket er alt for lidt til den størrelse skærm), så er og bliver det bare MÅDEN at se film. Hvorfor vi ikke har sådan en sal i DK er over min forstand. Når jeg blivet rig bygger jeg sådan en bio i Århus!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Var i Sydney Imax og se The Hobbit i går. Selvom billedkvaliteten ikke er helt i top (Imax kører stadig 2k - jvilket er alt for lidt til den størrelse skærm), så er og bliver det bare MÅDEN at se film. Hvorfor vi ikke har sådan en sal i DK er over min forstand. Når jeg blivet rig bygger jeg sådan en bio i Århus!
Hvis du er rig hvorfor så ikke få nogle andre til at bygge den?
#42102, men det er vel ikke alle IMAX-biografer, som blot kører 2K?
Så vidt jeg kan læse - jo. Problemet er at Imax er blevet udvasket lidt som koncept siden digitaliseringen begyndte. Før i tiden var det jo 70mm, og det skulle de nok have holdt fast i lidt længere. Samtidig er de begyndt at kalde sale for Imax, selvom de slet ikke har det store lærred eller den særlige sæde-fordeling, der jo er hele fidusen. Da jeg så TDKR i London, var det sgu nærmest bare en almindelig (stor) sal, og lyden var bestemt ikke god.
Men de gamle sale findes stadig, og den i Sydney er en af dem - verdens største siger de. Med et lærrd der er 7! etager højt er jeg villig til at tro på dem :-)
Jeg tror også de finder en måde at få opgraderet opløsningen snart, men jeg fornemmer at Imax er lidt i knibe for tiden.
Min bedste filmoplevelse hernede var Life of Pi, der blev vist i en Vmax sal. Jeg tror egentlig bare det er den store Australske bio-kædes eget svar Imax. Salen var stor, sæderne var fantastiske (tænk business class på fly) og lærredet var kæmpestort. Jeg tror den slags er fremtiden - sale, der ikke går på kompromis, men som heller ikke betaler dyre licenser til Imax eller Thx, etc. Fuck 3D og vibrerende sæder og alt det andet gøgl. Biograferne skal rddes ved at vise film i gennemførte omgivelser uden missere.
Jeg kan bare på INGEN måde forestille mig, at da jeg så M:I-4 på IMAX i Dubai, så blev den vist i 2K... Det hænger slet ikke sammen med min oplevelse, og så ville der vel heller ikke være den store idé i at skyde IMAX i så høj opløsning, hvis det bare bliver nedskaleret til 2K bagefter? Er der ikke blot tale om, at enkelte IMAX-biografer (også sådan, som jeg har hørt det) blot er store sale, der ikke kan afvikle IMAX i dets native-format?
Sydney var helt klart n af de ægte Imax biografer. Det er muligt, at der er opgraderet til 4k nogle steder - som sagt er der stor forskel på Imax. Det er kompliceret og min pointe er egentlig bare, at Imax burde holde det simpelt.
Det sagt er salen i sig selv jo en kæmpe oplevelse :-)
Kan se på Wiki, at Dubai og Sydney kan forevise 70mm. Så de viser nok de oprindelige, enorme strimler. Må jo bare tage derhen, når jeg skal se "Not Only The Greatest Work of Art Ever Conceived and Created in the History of Mankind, but the Single Greatest Achievement in the History of the Universe".
#42101 Collateral 13 år siden
Tænkte lige det samme. Og 'Lincoln' samme karakter som 'Alle for to', som jeg bestemt ikke forventede ville ligge under middel.
#42102 gi-jones 13 år siden
#42103 PredatorX 13 år siden
Hvis du er rig hvorfor så ikke få nogle andre til at bygge den?
Jeg skal nok ivrigt besøge den!
#42104 The Insider 13 år siden
#42105 gi-jones 13 år siden
Men de gamle sale findes stadig, og den i Sydney er en af dem - verdens største siger de. Med et lærrd der er 7! etager højt er jeg villig til at tro på dem :-)
Jeg tror også de finder en måde at få opgraderet opløsningen snart, men jeg fornemmer at Imax er lidt i knibe for tiden.
Min bedste filmoplevelse hernede var Life of Pi, der blev vist i en Vmax sal. Jeg tror egentlig bare det er den store Australske bio-kædes eget svar Imax. Salen var stor, sæderne var fantastiske (tænk business class på fly) og lærredet var kæmpestort. Jeg tror den slags er fremtiden - sale, der ikke går på kompromis, men som heller ikke betaler dyre licenser til Imax eller Thx, etc. Fuck 3D og vibrerende sæder og alt det andet gøgl. Biograferne skal rddes ved at vise film i gennemførte omgivelser uden missere.
#42106 The Insider 13 år siden
#42107 gi-jones 13 år siden
Det sagt er salen i sig selv jo en kæmpe oplevelse :-)
#42108 The Insider 13 år siden
#42109 gi-jones 13 år siden
Men jeg vil gerne med :-) var jo faktisk i Dubai for snart en måned siden (pyh hvor tiden flyver), og det er sgu en meget fin by.
Ellers ville jeg tjekke London hvis jeg var dig - de har vist også en rigtig Imax på deres Institute of Film
#42110 The Insider 13 år siden