Gravatar

#45511 davenport 12 år siden

:O
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#45512 Kisbye 12 år siden

I gamle dage blev alle indlæg indlæst på samme side. Derfor startede man gerne en ny tråd, når den gamle blev for tung at indlæse.

Idag er trådene jo side opdelt og så er der jo ikke den store ide at lave nye tråde.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#45513 Kochie 12 år siden

MOVIE1000 (45507) skrev:
har overvejet at købe en ipad/tablet til min mor, nogen som kan anbefale nogle gode og billige? Og kan man godt bruge nettet på sådan en i hjemmet, uden at man har trådløs?
Aner ikke rigtig meget om sådan noget, men føler at det kunne hjælpe hende, så hun ikke skal flyve fra computeren til fjernsynet, og derefter ud i køkkenet for at glemme hvad det nu var hun skulle til at lave + hun vil gerne være på facebook og føler jeg bedst kan lære hende det ved at hun har det lige ved hånden ellers bruger hun det aldrig, hvis hun bruger facebook på computeren. Men på forhånd tak for hjælpen derude. :)

En tablet er ikke vildt meget værd uden en netforbindelse, men man kan købe tablets med simkort, og så behøver man ikke trådløst :)
Angående mærke er det i høj grad en smagssag. Har hun en smartphone? Hvis hun har, ville jeg mene, det er en fordel at blive i deres økosystem. Jeg er selv glad for iOS og i særklasse min iPad Air, der har erstattet min pc til alt andet end artikelskrivning. Ellers er Googles Nexus-produkter meget anmelderroste. Nexus 7 er lille, billig og eftersigende fremragende.
Gravatar

#45514 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Vi benytter Samsung Galaxy Tab på arbejdet og det er faktisk nogle ganske habile sager, et fint alternativ til Nexus.

Skærmstørrelse er virkelig en smagssag, jeg er ikke specielt vild med de små skærme, da jeg bruger min tablet til at læse tegneserier på, men de kan være praktiske, hvis man har sådan en sag med på farten.

Men find en tablet med mulighed for mobilt internet på, man kan fx. få et abonnement hos Oister til 39 kr. om måneden, hvor der er 1 GB data med og det burde de fleste kunne klare sig med på en tablet.

Modsat Kochie, synes jeg ikke det er en speciel fordel at holde sig indenfor samme såkaldte økosystem (hvilket er et ret fjollet udtryk). Jeg har Android-telefon og en iPad, og kunne aldrig finde på at købe en iPhone, fordi iOS ganske enkelt er for klodset og føles for gammeldags til telefonbrug. Det fungerer dog fint til tabletbrug, dog primært fordi udviklingen af præcis de apps, som jeg bruger en del, er længere fremme til iOS end til Android.

Ellers tag hende med i en Fona, Elgiganten eller lign., de har altid demomodeller stående, så man kan stå og pille lidt ved dem og evt. danne sig et indtryk.
Gravatar

#45515 Slettet Bruger [2193683797] 12 år siden

Problemet med Android tablets er at de, ikke endnu, har designet deres apps til tabletformen. Noget som der bliver gjort med iOS. Det er et punkt hvor jeg synes at Apple er et stykke foran konkurrenterne, hvorimod at det på mobilenhederne er mere lige.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#45516 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Whispering Horse (45515) skrev:
Problemet med Android tablets er at de, ikke endnu, har designet deres apps til tabletformen. Noget som der bliver gjort med iOS. Det er et punkt hvor jeg synes at Apple er et stykke foran konkurrenterne, hvorimod at det på mobilenhederne er mere lige.

Det er en sandhed med modifikationer. :)

Det er sandt, at på iOS deler man apps op i iPhone og iPad - om man så forlanger penge for begge versioner, ved jeg ikke.

På Android har man valgt en anden måde at designe tingene på, nemlig at apps scalerer med skærmopløsningen, hvis den er lavet til at køre på både tablet og telefon. Der er naturligvis apps, som kun kan køres på enheder, der kører med en bestemt opløsning eller over, men eftersom telefoner også leveres med skærmopløsninger, der matcher tablets, giver det ikke nødvendigvis mening at lave to forskellige udgaver af samme app, men blot tage højde for hvor meget skærmplads, der er til rådighed.

Det valg er naturligvis en konsekvens af, at der findes et utal af forskellige enheder, tablets og telefoner, der kører med vidt forskellige opløsninger og skærmstørrelser, mens iOS kun kører på et stærkt begrænset antal enheder.

Om man så kan lide den ene måde frem for den anden, er jo så en smagssag.
Gravatar

#45517 M.L.P.F. 2010 12 år siden

Kisbye (45512) skrev:
I gamle dage blev alle indlæg indlæst på samme side. Derfor startede man gerne en ny tråd, når den gamle blev for tung at indlæse.

Idag er trådene jo side opdelt og så er der jo ikke den store ide at lave nye tråde.
Ahh, man lærer noget, hver dag :-D
H.I.F. Brian fra Family Guy..
Gravatar

#45518 MallePalle 12 år siden

OMG....har lige oplevet det værste i magasin. Jeg er inde og handle julegaver med min familie da der bare kommer sådan en rigtig ulækker hjemløs ind. Han lugtede bare så meget og alle folk var bare sådan....ugh! Vi blev simpelthen nød til at gå ud af butikken! Så meget lugtede han! Da vi kom ud kunne vi ikke lade være med at grine af ham og hele situationen :D Det var bare så komisk! Anyways så mindede det bare om noget fra en film hvilket også var derfor jeg skriver det her inde. :D
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#45519 Collateral 12 år siden

Jamen det var da dejligt for jer at i kunne få et billigt grin på et andet menneskes bekostning, for hvis man lugter eller på anden måde skiller sig ud mister man jo automatisk retten til at blive behandlet med værdigt og respektfuldt. Dejligt at man i juletiden kan glæde sig over sin privilegerede tilværelse ved at nedgøre andre og derefter skrive om det på nettet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#45520 Michael Andersen 12 år siden

Det er sikkert bare davenport eller DocDoom som keder sig :D
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: