Jeg dumpede, da jeg ikke stoppede helt op ved et fodgængerfelt, hvor der stod en og kiggede i den modsatte retning af mig, og ikke lignede en, der ville over.
Min anden prøve tog ca. 5-6 minutter, da jeg fik den samme motorsagkyndige, og han "havde jo set, at jeg kørte fint"... Bleh!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg kørte over for rødt og bestod. Det handler selvfølgelig om helhedsindtrykket men nok også en del om den sagkyndige.
Haha, jeg har haft fået fortalt af forskellige at jeg havde fået djævlen selv. Han bliver kaldt dumpe ole og dumper vidst nok 75% af dem han har i første forsøg.
Giver en del mening fordi manden var meget mere striks og pressende anden gang, nu vil jeg ikke kaste mudder på manden men han er hvertfald dælme hård. Han fik mig til at lave 2 3 punkts parkeringer, på en vej hvor der kunne komme biler fra begge veje. De nemt nok sådan set, men var for overforsigtig og det tog for lang tid.. nå vil have mig noget Cheesecake muaha.
Men har måske en prøve igen tirsdag, samme tidspunkt men håber lidt på en ny så jeg kan væe lidt mindre nervøs og så den nye ikke hedder "skuffer Søren" eller "Failer Frederik".
:P
dyg (45861) skrev:
Min anden prøve tog ca. 5-6 minutter, da jeg fik den samme motorsagkyndige, og han "havde jo set, at jeg kørte fint"... Bleh!
Så du bestod der?
Oh well if you did, i wish i was so lucky :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Tilsyneladende hos inkompetente køresagkyndige. På den anden side har jeg aldrig brugt mit kørekort, så han endte trods alt ikke med at lukke endnu en tosse ud på vejene. :)
Jeg bestod køre og teori første gang Teori var dog med fem fejl, jeg rettede en fra forkert til rigtig, dvs. jeg brød den uskrevne regel med aldrig og rette i sit første svar.
Til køreprøven havde jeg ham i Århus der gik under navnet Dumpe Anton (fandt jeg først ud af bagefter) i starten snakkede vi livligt med hinanden mens jeg kørte, om alt muligt og lige pludselig blev han så bare hel stille, da vi så kørte en til siden for at være færdig vente han sig og sagde bob bob med håndgestusen, hans eneste kommentar var nogle cykelister i svinget nede ved havnen jeg ikke turde overhale (jeg var sku mere ræd for at køre dem ned, hvis jeg gjorde, især når det var i et sving.
Men jeg bestod, og rigtig som andre siger det er først efter man har kortet man rigtig lærer og køre bil.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg tog begge dele to gange. Jeg skyder skylden for begge "dumpegange" på nervøsitet. Det var dog mest tydeligt til den praktiske del, hvor jeg lavede fejl, som min kørelærer efterfølgende sagde jeg aldrig havde lavet før: Store "herresving" og missede nogle (der lå nogle stykker i træk) højre vigepligter på en eller anden sidevej. Sidstnævnte dumpede jeg på, og det er jo fair nok.
Men Batsy det bliver sjovt at køre bil når du er bestået og der er mere ro på. Ikke at man skal slække på agtpågivenheden, men når man gør det for at være forsigtig og ikke fordi man har motorsagkyndigs blik i nakken, bliver det ligesom bare nemmere.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Men Batsy det bliver sjovt at køre bil når du er bestået og der er mere ro på. Ikke at man skal slække på agtpågivenheden, men når man gør det for at være forsigtig og ikke fordi man har motorsagkyndigs blik i nakken, bliver det ligesom bare nemmere.
Kan kun forstille mig at det bliver lettende at ikke have en der kigger på ens eneste bevægelser og beslutninger!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jeg bestod teori første gang (med 1 fejl) men dumpede køreprøven 2 gange :/ Det var med samme motorsagkyndig - som også havde ry for at være enormt hård. 3. gang fik jeg en yngre og meget afslappet motorsagkyndig som snakkede og jokede under turen - det gjorde mig meget mere afslappet og jeg bestod med bravour :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#45861 dyg 11 år siden
#45862 Batsy 11 år siden
Haha, jeg har haft fået fortalt af forskellige at jeg havde fået djævlen selv. Han bliver kaldt dumpe ole og dumper vidst nok 75% af dem han har i første forsøg.
Giver en del mening fordi manden var meget mere striks og pressende anden gang, nu vil jeg ikke kaste mudder på manden men han er hvertfald dælme hård. Han fik mig til at lave 2 3 punkts parkeringer, på en vej hvor der kunne komme biler fra begge veje. De nemt nok sådan set, men var for overforsigtig og det tog for lang tid.. nå vil have mig noget Cheesecake muaha.
Men har måske en prøve igen tirsdag, samme tidspunkt men håber lidt på en ny så jeg kan væe lidt mindre nervøs og så den nye ikke hedder "skuffer Søren" eller "Failer Frederik".
:P
Så du bestod der?
Oh well if you did, i wish i was so lucky :P
#45863 Pécuchet 11 år siden
Ditto. Jeg var ovenikøbet tæt på at køre en fodgænger ned.
#45864 Ispep 11 år siden
#45865 Pécuchet 11 år siden
Tilsyneladende hos inkompetente køresagkyndige. På den anden side har jeg aldrig brugt mit kørekort, så han endte trods alt ikke med at lukke endnu en tosse ud på vejene. :)
#45866 Fredag 11 år siden
#45867 elwood 11 år siden
Til køreprøven havde jeg ham i Århus der gik under navnet Dumpe Anton (fandt jeg først ud af bagefter) i starten snakkede vi livligt med hinanden mens jeg kørte, om alt muligt og lige pludselig blev han så bare hel stille, da vi så kørte en til siden for at være færdig vente han sig og sagde bob bob med håndgestusen, hans eneste kommentar var nogle cykelister i svinget nede ved havnen jeg ikke turde overhale (jeg var sku mere ræd for at køre dem ned, hvis jeg gjorde, især når det var i et sving.
Men jeg bestod, og rigtig som andre siger det er først efter man har kortet man rigtig lærer og køre bil.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#45868 Collateral 11 år siden
#45869 Batsy 11 år siden
Kan kun forstille mig at det bliver lettende at ikke have en der kigger på ens eneste bevægelser og beslutninger!
#45870 wimmie 11 år siden
Det var med samme motorsagkyndig - som også havde ry for at være enormt hård. 3. gang fik jeg en yngre og meget afslappet motorsagkyndig som snakkede og jokede under turen - det gjorde mig meget mere afslappet og jeg bestod med bravour :p