Forklar? Men fordi jeg godt kan lide det, de arbejder for. Jeg mener at stat og kirke skal adskilles 100%, jeg mener at kristendomsundervisningen i Danmark er dybt forkert. Og det er to ting, de arbejder for.
gi-jones (46193) skrev:
Så du også Unbelievers igår?
Kun slutningen, men synes den var dårlig. Det skyldes ligeså meget en ven på FB, der er aktivistisk ateist, som han kalder det...
#46196 - slutning og slutningen...20 minutter så jeg :) - men fik ikke lyst til at se filmen på baggrund af det.
gi-jones (46196) skrev:
En dårlig slutning, på en film du ikke har set? :-)
Nevermind, tænkte bare at det måske var din inspiration til pludselig at kaste dig ud i organiseret ikke-religion.
Personligt forstår jeg ikke helt trangen til at organisere sig efter hvad man ikke tror på.
Hvorfor kan man ikke organisere sig som ateist? Nogen ateister vil jo gerne udbrede ateisme, fordi de mener, at det er vigtigt for menneskeheden, at religion bliver skubbet i baggrunden. Det er jo lettest at gøre, når man organiserer sig.
Desuden er der forskel på ikke-religion og ateisme. Jeg er ikke modstander af religion, jeg er modstander af alt offentlig religion.
Det kan man også sagtens. Som sagt forstår jeg det bare ikke. Det handler også lidt om at man føler at man skal have de der labels påklistret. Jeg er ikke helt nede med at jeg skal puttes i en kasse, bare fordi jeg ikke tror på hverken gud eller julemanden.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#46198 - det er ikke så meget det med en kasse - det mere det, at ateistisk selskab arbejder for nogle ændringer, som jeg gerne vil støtte. Har ikke tænkt mig at være specielt aktiv dog.
Og nu ser jeg sgu hele The Unbelievers...den ligger på dr.dk...og vi betaler licens, så det er endda med god samvittighed ;)
Det er egentlig ikke fordi jeg selv synes den var specielt god. Jeg kan rigtigt godt li Richard Dawkins, men hele den der rock-stjerne status folk ophøjer ham til, lugter for mig langt væk af, at nogle ateister vil have deres egen "pave", og det tror jeg ikke engang han selv anser for at være en god idé.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#46191 Allan Jacobsen 10 år siden
#46192 Pécuchet 10 år siden
Hvorfor? Doktrinær ateisme er en absurditet.
#46193 gi-jones 10 år siden
#46194 HonoDelLoce 10 år siden
Og hvilken herlig slutning... Det kunne forfatterne på Dexter godt have lært noget af...
#46195 Allan Jacobsen 10 år siden
Forklar? Men fordi jeg godt kan lide det, de arbejder for. Jeg mener at stat og kirke skal adskilles 100%, jeg mener at kristendomsundervisningen i Danmark er dybt forkert. Og det er to ting, de arbejder for.
Kun slutningen, men synes den var dårlig. Det skyldes ligeså meget en ven på FB, der er aktivistisk ateist, som han kalder det...
#46196 gi-jones 10 år siden
Nevermind, tænkte bare at det måske var din inspiration til pludselig at kaste dig ud i organiseret ikke-religion.
Personligt forstår jeg ikke helt trangen til at organisere sig efter hvad man ikke tror på.
#46197 Allan Jacobsen 10 år siden
Hvorfor kan man ikke organisere sig som ateist? Nogen ateister vil jo gerne udbrede ateisme, fordi de mener, at det er vigtigt for menneskeheden, at religion bliver skubbet i baggrunden. Det er jo lettest at gøre, når man organiserer sig.
Desuden er der forskel på ikke-religion og ateisme. Jeg er ikke modstander af religion, jeg er modstander af alt offentlig religion.
#46198 gi-jones 10 år siden
#46199 Allan Jacobsen 10 år siden
Og nu ser jeg sgu hele The Unbelievers...den ligger på dr.dk...og vi betaler licens, så det er endda med god samvittighed ;)
#46200 gi-jones 10 år siden