Gravatar

#46211 danschier.dk 10 år siden

Kisbye (46209) skrev:
Problemet er jo at de religiøse ikke kan holde deres religion for sig selv, derfor bliver man nød til at gøre modstand hvis man ikke bare vil tromles over.

Sjovt, jeg har det på samme måde med ateister. God påske! og god fridage til alle ikke troende derude. :)
Gravatar

#46212 Allan Jacobsen 10 år siden

#46210 - det er tosset at afskaffe teologistudiet...det vidste jeg faktisk ikke, at de havde agt.

Men en af grundene til, at jeg skulle melde mig ind ville være deres kamp for at adskille kirke og stat og for at ændre kristendomsundervisningen. Udover, at det burde hedde religionsundervisning, så er den undervisning man for meget forkyndende, og det er sgu ikke så fedt :)
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#46213 davenport 10 år siden

Yeay! Har weekend + mandag :)
(Og skal så arbejde alle komfirmationsweekenderne derefter)
Eneste minus - har skåret mig i fingeren med en savtakket brødkniv, og det gør edderfuckme ondt!
Og så er vores nabokone røget på sygehuset. Var lige ovre og høre om hendes mand er ok, og han græd. Det er ikke så rart når en gammel mand på vel 80, står og græder mens han høfligt smiler. Tror det er alvorligt, og han aner sikkert ikke engang hvordan man koger et æg...
Nå, ikke mere at melde herfra :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46214 knipsknips 10 år siden

Så står den på den store hovedrengøring i dag. Skal desuden samle et nyt høj spisebord.
Får gæster fra min gamle efterskole i morgen, til påskefrokost. Bliver fedt at se drengene igen til gris, øl og røverhistorier !
Gravatar

#46215 Batsy 10 år siden

Endnu en fed animations video til ære for 75 år med Batman. Denne gang med Fremtidens batman, slutningen er en fryd for øjet!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#46216 Allan Jacobsen 10 år siden

Kom i går hjem fra Fastaval og er total brugt. Natten mellem lørdag og søndag fik jeg sovet 7-8 timer, hvilket er ligeså meget, som jeg fik sovet mellem onsdag og lørdag til sammen...

Den vågne tid er blevet brugt på brætspil en masse. Spille spil, designe spil, snakke om spil.

Fastaval er en kongres for hovedsageligt rollespil og brætspil, men der er også lidt magic, warhammer og liverollespil. Over 600 mennesker, der er i knap en uge nørder fuldstændig igennem. Det er fantastisk!

Og nu skal jeg forberede undervisning til i morgen, og det kan min hjerne ikke. Undervisningen skulle have været på onsdag, men det er flyttet, så har kun i dag til at finde ud af en masse om gladiatorer...og finder ud af, hvordan man formidler den historiske spillefilm til en 2.g klasse.
Gravatar

#46217 davenport 10 år siden

Smæk Gladiator på, og sid og sov i hjørnet i 2 timer. Elevernes opgave er derefter 3 timers gruppearbejde, hvorefter de skal fremlægge for klassen, hvad gladiatorens roller var i Romerriget og hvad det betød for samtiden. (= 5-6 timers ekstra søvn i arbejdstiden)
;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46218 Allan Jacobsen 10 år siden

Hehe...de skal også se lidt af Gladiator...og så sammenholde filmens fremstilling af Gladiatorer med, hvad de har lært...
Gravatar

#46219 Batsy 10 år siden

Du kan også vise dem nogle uddrag fra Spartacus af, det var en serie som blev bedre og bedre igenmen hvert afsnit!

Men Gladiator er også en god film til det emne, og det egentlig træls hvor lidt film der findes som rent faktisk er gode film om romerriget. Måske skulle jeg give mig et kast med Rome engang, men eftersom det blev aflyst vil det nok gøre mig surmulet.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#46220 Allan Jacobsen 10 år siden

Det er ikke sikkert, jeg får tid til at vise klip. Det kommer an på, hvor gode og hurtige de er til deres gruppearbejde og fremlæggelse.

Men jeg vil gerne nå også at tale lidt om historie og film, og der vil jeg vise klip fra Spartacus(1960) og Gladiator.

Og, Gladiator er en god film til emnet, men den er godt nok ringe ;)

Skriv ny kommentar: