Gravatar

#4981 mr gaijin 15 år siden

#4979 Sikke en kamp! Et superligahold slår et af de bedre La Liga-hold 3-0!

Aab er godt nok ikke mit superligahold, men jeg håber trods alt, at de kan nå en tredje-fjerdeplads, så de igen kan spille europæisk næste sæson. Måske er det lettere, hvis de bare tager UEFA-cuppen ;)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4982 filmz-jonasgr 15 år siden

Tænker lidt på det speciale jeg engang skal til at skrive. Og så kom jeg til at tænke på terrorisme og dernæst hvordan det er blevet præsenteret i amerikansk popkultur. Terrorisme er dog nok et lidt forkert ord at bruge, da det blandt andet i 50'erne ikke var decideret terrorisme men mere frygten udefra. Dog tror jeg at det kunne være et spændende emne og også noget med lidt variation. Så jeg både kan kigge på litteratur, film, musik, sågar kunst og teater.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#4983 Takfornu 15 år siden

Endelig kommet på nettet igen efter et par timer uden forbindelse til omverden ;)

Sidder ellers og leger med tal og Excel som opvarming til et kursus i næste uge.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4984 gi-jones 15 år siden

#4982: Mon ikke "fjendebilleder" er en mere dækkende beskrivelse? Terrorisme er vel bare ét af dem, som mig bekendt ikke har været rigtigt relevant siden slutningen af 70'erne. Til gengæld er det også ret interessant at se på hvordan skurkene i film ændrede sig efter 2. verdenskrig og så videre.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4985 filmz-jonasgr 15 år siden

#4984 Jo "fjendebilleder" passer bedre, helt enig. Især også fordi, som du nævner at terrorisme først for alvor blev relevant i 70'erne.

Det var meningen at jeg ville skrive om perioden fra efter 2. verdenskrig og op til nu og der vil en af de interessante ting være at kigge på dit sidste punkt. Jeg ved dog ikke om jeg kun vil fokusere på film eller på populær kultur generelt.
Der er dog stadigvæk et stykke tid til jeg skal begynde.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#4986 gi-jones 15 år siden

Jeg har aldrig sat mig ind i det, men jeg gætter på at Hitler havde en ret stor indflydelse på udviklingen af de superskurke, med trang til verdensherredømmet, som man sidenhen har set i James Bond og lignende.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4987 Takfornu 15 år siden

På vej hjem efter endnu en dag med sne, nedbrudte maskiner, økologisk frokost og masser af fagsnak :) ... Undeligt at være på filmz.dk fra mobilen ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4988 mr gaijin 15 år siden

#4985 Jeg har en bekendt, der skriver speciale i engelsk i Århus om amerikanske præsidenters retorik i udenrigspolitik til sammenligning med superhelte-retorik i tegneserier. Ganske sjovt og spændende.

Det kunne forresten være en ide for dig at begrænse sig til fjendebilleder i danske film. Fra "Far til Fire" til "Flugten" :)

I amerikansk film er empirien nok lidt for omfattende, hvis du vil skære det over en 50-årig periode.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4989 elwood 15 år siden

Var lige i rema1000 for at handle ind, og så så jeg Økofreaking! logisk Cola, det måtte jeg lige prøve så jeg købte to små flasker til en fem'er stykket.

bare for lige og se hva helvede det er for noget 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4990 filmz-Bruce 15 år siden

Krisen er kommet til jobbet. Seks stks. røg ud af vagten idag :( Damn det går stærkt rundt omkring. Skal man se på noget positivt i denne krise (hvilket folks fyringer absolut ikke er!), så må det være at det materielle vanvid og friværdierne er røget i baggrunden og at skrigeriet om mere velfærd er stoppet for en stund.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: