Gravatar

#6151 Thomsen 16 år siden

Sidder og savler over Bruce Hershensons seneste auktion på http://www.eMoviePoster.com/agallery/mode/1/14.htm...

Især savler jeg over denne her:
http://www.emovieposter.com/gallery/inc/large_size...

Det er en original tysk filmplakat fra stumfilmsgyseren MANDEN DER LER (1928). Tyske filmplakater fra før anden verdenskrig er både sjældne (Tyskland blev ligesom godt og grundigt sønderbombet i krigens sidste år) og meget eftertragtede. Det er fx en tysk førkrigsplakat, der er den dyreste filmplakat, der nogensinde er solgt (METROPOLIS for ca. 4 mill. kroner).

Den har desuden det ret specielle, at den er signeret af filmens to stjerner, Mary Philpin og Conrad Veidt (kendt som Major Strasser i CASABLANCA og som søvngængeren Césare i DAS CABINET DES DR. CALIGARI). Normalt er signerede plakater egentlig ikke særlig eftertragtede, hvilket skyldes, at det kan være svært at få bekræftet autenciteten, og at markedet er oversvømmet af forfalskninger (FBI anslog i en rapport for få år siden, at ca. 90% af de autografer, der sælges, er forfalskninger). Men i dette tilfælde er plakatens baggrund velkendt. Den stammer nemlig fra hovedrolleindehaveren Mary Philpins egen samling.

Hvis jeg på nogen måde havde pengene (eller var Stein Bagger i de sjove dage), så ville jeg ikke tøve med at købe den. Chancen for at den dukker op igen er lille. Desværre er det ret sandsynligt, at den ryger op på mindst det ti-dobbelte, før auktionen er slut.

Af andre spændende ting, så er der også en sjælden dansk plakat fra Universal-gyseren UHYRET FRA DEN SORTE LAGUNE til salg:
http://www.emovieposter.com/gallery/inc/large_size...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6152 elwood 16 år siden

Omkring 6000 knap og nap, har dog snakket med min bankpige idag, og hun er ved og se på sagen, det er noget med PBS skal ind over og så skal jeg blot underskricver noget, så sku jeg få pengene tilbage, sådan som jeg har forstået det.

Men ja det gav et lille shock da jeg kiggede på min netbank.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6153 Thomsen 16 år siden

#6152 - Uf. Det kan da mærkes. Der er også flere ovre på dahf.dk, der har fået hævet penge af uvedkommende fornylig. Må hellere få tjekket min egen netbank.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6154 mr gaijin 16 år siden

Det er sgu fedt at være på arbejde på hotellet i dag. Kokkene er i gang med en ny prøvemenu, hvor de har prøvesmagere i restauranten i dag. Nogle af de nye retter kommer også lige en tur ud til mig i receptionen. Det er godt nok lækre sager, de disker op med.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6155 mr gaijin 16 år siden

Danske medier insisterer på at hele verden følger NATO-mødet i spænding i aften for at høre, om Fogh bliver udnævnt. Gu' gør den ej. Der er rigtig nok 4000 historier om Nato-topmødet, men de fleste handler om Obamas udspil mht. at få støtte fra europæiske ledere til kampagnen i Afghanistan. Onanifesten over Fogh som kandidat foregår primært i DK. Fogh er kun en sidehistorie i internationale medier på nuværende tidspunkt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6156 filmz-Bruce 16 år siden

#6155 Helt enig. Få ham nu valgt og lad os så se om Obama kan få presset nogle af freeriders'ne med "på vognen", bl.a. Tyskland og Frankrig, som har en god erfaring med salg af våben og uran til slyngelstater tilgengæld for olie og holde sig væk fra brandpunkterne.

Jeg var ved at få pip ved 18 tiden, da Mette Fugl konstant røg på skærmen fra Baden Baden uden nyt at tilføje, andet end en grim gul kjole på fru Anne Mette, som stadig tror hun er med i vild med svans.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6157 tiany 16 år siden

Sidder hos svigerforældrene i Haderslev og nyder det gode vejr. Det er totalt dejligt.
Fik ellers også lige en invitation fra Davenport til havefest, men det må blive en anden gang.

Jeg venter stadig på at høre fra optikeren om hvornår mine nye briller kommer hjem, det er helt spændende.
Valar morghulis
Gravatar

#6158 dyg 16 år siden

Nyder det gode vejr! Har lige cyklet en lille tur og om lidt vil jeg løbe en endnu mindre tur :) Det her vejr skal da udnyttes groft!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6159 Bobby Singer 16 år siden

#6158 - God ide, jeg tror også at jeg cykler en tur. :)
Idjit
Gravatar

#6160 Thomsen 16 år siden

Har ondsindede tømmermænd efter en 30 års fødselsdag i går. Og mens jeg stod og hældte ned i baren, så fik min bedste ven endnu en søn. Ja, ja, sådan bruger vi hver vores fredag aften til noget forskelligt.

I dag er planen foreløbigt fastfood, overveje at strangulere min højt- og falsksyngende kæreste og så show med Carsten Bang i aften.

Skriv ny kommentar: