Det er da i orden at vi alle ikke gider at se den samme slags film. Vi er da forhåbentlig alle forskellige, dog med ligheder. Jeg kunne aldrig finde på fks. at lave en dyb analyse af en James Bond film, jeg kender i forvejen figuren, og ved at manden vil have sprut, sex og destruktion. Mens jeg på den anden side heller ikke gider bruge tid på at analysere alle film fra Kubrik, der er tre film som kræver det, efter min mening. Men Trier og Lynch som Bruce nævner er jo en anden boldgade. Min egen mening er at det må være et spørgsmål om hvilken stemning og holdning vi ser film med. Jeg nægter at tro på der er nogen som har fået en mega festlig analyse ud Daredevil, Spiderman og James Bond blot for at nævne nogen, de er jo action film, og de levere jo kun underholdning, eller hvad med Dogeball fks.? Og sådan kan vi blive ved :)
For anden gang i mit liv var jeg i dag med til et hinduistisk bryllup. En af mine gode venner er oprindeligt fra Sri Lanka og i dag blev hans søster gift.
Desværre havde jeg kun mobil-telefonens kamera med, så jeg fik ikke taget nogle ordentlige billeder. Men her er da et af det yndige brudepar (dem med de flotte blomsterkranse) sammen med familien.
Ceremonien finder sted på en scene, hvor gæsterne så frit kan bevæge sig rundt nede i salen. Brudeparret sidder sammen med en hellig mand og gennemfører ceremonien sammen med enkelte indhop fra den nærmeste familie. Alt i alt væsentligt mere interessant (og farverigt) end et kedeligt dansk bryllup.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Men som du kan se er det Amazon.de og der skal man vidst være indfødt tysk, for at købe den. På den anden prismaskine Guenstiger.de koster den 3.350€, mere end 1000€ oveni. Hvis du kender én i Tyskland, så er det en mulighed!!!
Nu har jeg skrevet og spurgt forhandleren (Projekt Akustik) om det eventuelt kunne lade sig gøre. Det kunne jo være man var heldig. 2298 euro er jo en kanonpris. RS1 er blot det amerikanske modelnavn, ikke?
bruce (7087) skrev:
Dynamisk kontrast kan ikke vise den fulde "spændvidde" i et givent billede mellem sort/hvid. Projektoren analyserer billedet og finder ud af om den dynamiske iris skal åbnes eller lukkes afhængig. Sjældent er rummet i rumscener sort og stjernerne hvide, når dynamisk kontrast er i brug. JVC har med høj native kontrast mulighed for at vise en langt mere sort "sort", samtidig med, at der optræder hvide objekter. Prøv og læs denne side om JVC'eren og scroll ned til
Aha. Men flot ser det i hvert fald ud. Tak for læsestof.
bruce (7087) skrev:
Det skulle jeg mene. Han er utrolig serviceminded :)
Det skal jeg huske når jeg kommer dertil. Anmeldelserne taler i hvert fald varmt for Carada's lærreder.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Er der forresten nogen der har nogle gode links med læsestof om "2001"? Jeg må også indrømme, at jeg intet forstod af filmen første gang jeg så den, men udelukkende nød den på grund af det visuelle. For silvan da, den er flot. Det er også derfor jeg godt kunne tænke mig at opgradere til BD på et tidspunkt.
Men hvad angår filmen, så opgav jeg i første omgang med at forstå det jeg rent faktisk så. Så kunne det måske være meget rart, hvis der kunne falde et par brikker på plads, inden opgraderingen. :)
#7118 - Fedt, tak. Det projekt kaster jeg mig ud i her til aften / i nat. Så må vi se om jeg fanger den anden gang, eller om den stådig står hen i "say what"-følelsen bagefter. :)
#7111 mr gaijin 16 år siden
Jeg orker som regel ikke at spille computerspil, saa det lyder fint med mig ;)
#7112 Kiksmann 16 år siden
Det er da i orden at vi alle ikke gider at se den samme slags film. Vi er da forhåbentlig alle forskellige, dog med ligheder.
Jeg kunne aldrig finde på fks. at lave en dyb analyse af en James Bond film, jeg kender i forvejen figuren, og ved at manden vil have sprut, sex og destruktion. Mens jeg på den anden side heller ikke gider bruge tid på at analysere alle film fra Kubrik, der er tre film som kræver det, efter min mening. Men Trier og Lynch som Bruce nævner er jo en anden boldgade.
Min egen mening er at det må være et spørgsmål om hvilken stemning og holdning vi ser film med. Jeg nægter at tro på der er nogen som har fået en mega festlig analyse ud Daredevil, Spiderman og James Bond blot for at nævne nogen, de er jo action film, og de levere jo kun underholdning, eller hvad med Dogeball fks.? Og sådan kan vi blive ved :)
#7113 Michael Andersen 16 år siden
#7114 lagoni 16 år siden
#7115 dyg 16 år siden
Desværre havde jeg kun mobil-telefonens kamera med, så jeg fik ikke taget nogle ordentlige billeder. Men her er da et af det yndige brudepar (dem med de flotte blomsterkranse) sammen med familien.
Ceremonien finder sted på en scene, hvor gæsterne så frit kan bevæge sig rundt nede i salen. Brudeparret sidder sammen med en hellig mand og gennemfører ceremonien sammen med enkelte indhop fra den nærmeste familie. Alt i alt væsentligt mere interessant (og farverigt) end et kedeligt dansk bryllup.
#7116 Bony 16 år siden
Nu har jeg skrevet og spurgt forhandleren (Projekt Akustik) om det eventuelt kunne lade sig gøre. Det kunne jo være man var heldig. 2298 euro er jo en kanonpris. RS1 er blot det amerikanske modelnavn, ikke?
Aha. Men flot ser det i hvert fald ud. Tak for læsestof.
Det skal jeg huske når jeg kommer dertil. Anmeldelserne taler i hvert fald varmt for Carada's lærreder.
#7117 Bony 16 år siden
Men hvad angår filmen, så opgav jeg i første omgang med at forstå det jeg rent faktisk så. Så kunne det måske være meget rart, hvis der kunne falde et par brikker på plads, inden opgraderingen. :)
#7118 filmz-Bruce 16 år siden
#7117 Denne side gør vidundere for 2001. Fantastisk forklaret og ser du filmen lige bagefter, så vil du helt klart kunne se "mening i galskaben" :)
http://www.kubrick2001.com/
Men som Kubrick siger
You are free to speculate about the philosophical and allegorical meaning of the film
Og jeg har personligt en anden tolkning af begivenhederne omkring monolitten :)
#7119 Bony 16 år siden
#7120 filmz-Bruce 16 år siden