- The Killing (Stanley Kubrick) - The Maltese Falcon (John Huston) - The Big Heat (Fritz Lang) - Touch of Evil (Orson Welles) - Double Indemnity (Billy Wilder) - Dial M for Murder (Alfred Hitchcock) - Spartacus (Stanley Kubrick) - Inland Empire (David Lynch) (dog versionen der kun har engelske undertekster når der tales polsk, men jeg overlever nok)
WOW! Der gik lige lidt film noir i den der? :)
Hvis du ikke har dem, kan jeg anbefale Casablanca, The Letter, The Killers, Sunset Boulevard, Laura, Murder My Sweet og The Lost Weekend, som alle får 9/10 i min bog :)
Jep, har jo været herinde et par gange for lige at få nogle gode klassiske noir-titler at vide :) Jeg studerer medievidenskab på 5. semester og skal derfor til at skrive bacheloropgave. Min opgave skal handle om Film Noir, så det er derfor jeg har hentet en del noir-titler hjem. :)
Skeloboy (10552) skrev:
Hvis du ikke har dem, kan jeg anbefale Casablanca, The Letter, The Killers, Sunset Boulevard, Laura, Murder My Sweet og The Lost Weekend, som alle får 9/10 i min bog :)
Cassablanca og Sunset Boulevard har jeg set. Den første skuffede mig en smule (havde godt nok også forventningerne skruet højt op, skal det lige siges), mens jeg fandt Sunset Boulevard rigtig fin. De andre mener jeg ikke jeg har set så dem skriver jeg mig lige bag øret til senere køb :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#10551 Benway 14 år siden
#10552 Skeloboy 14 år siden
WOW! Der gik lige lidt film noir i den der? :)
#10553 Twister 14 år siden
Jep, har jo været herinde et par gange for lige at få nogle gode klassiske noir-titler at vide :) Jeg studerer medievidenskab på 5. semester og skal derfor til at skrive bacheloropgave. Min opgave skal handle om Film Noir, så det er derfor jeg har hentet en del noir-titler hjem. :)
Cassablanca og Sunset Boulevard har jeg set. Den første skuffede mig en smule (havde godt nok også forventningerne skruet højt op, skal det lige siges), mens jeg fandt Sunset Boulevard rigtig fin. De andre mener jeg ikke jeg har set så dem skriver jeg mig lige bag øret til senere køb :)
#10554 Åkepool 14 år siden
Hmm, jeg troede det var brugt og ikke bytte. Ser man deeeet.
#10555 Sweetiebellefan 14 år siden
Alpha & Omega
#10556 Kruse 14 år siden
The Town
#10557 NightHawk 14 år siden
The Wire - Complete Series Box Set
Fra Amazon.Uk :
The Complete Fritz Lang Mabuse Trilogy - Box Set
Og så har jeg lige forudbestilt soundtracket til "Drive", som udkommer 11 oktober. Yay! :)
http://www.amazon.com/Drive-Original-Motion-Pictur...
#10558 Benway 14 år siden
Awesome. :)
#10559 elwood 14 år siden
Nice håber blot ikke du blir generet af de problemer R2 udgaven har, gætter på det er den du har bestilt.
The Wire, spring til #76 så undgår du spoilers'ne
Men tillykke med ja verdens bedste serie!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10560 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"