Gravatar

#11 loki 16 år siden

Motion skal blive en naturlig del af ens dagligdag - noget man gør helt automatisk uden at skulle tvinge/presse sig selv i gang. Det kan være fint nok at lave et intensivt KNALDBANG-HEROGNU program, men man risikerer at gå død og langsomt beynde at udsætte det til næste dag.

Jeg cykler på arbejde (~10 km frem og tilbage) og løber en kort tur (3-4 km) hver dag. Det er for længst blevet en fast rutine og er ikke noget jeg tænker over. Det virker fint - for mig.

Mine kostvaner er både gode og dårlige. Jeg spiser ikke ret meget usundt mad eller drikke (hverkan slik eller kager), men desværre er der alt for lidt frugt/grønt og min kost er alt for ensformig.

187cm / 82 kg men burde tabe lidt maveflæsk.

(Er ikke fanatisk på nogen måde. Løber og cykler særdeles langsomt heh.)
www.peakoil.dk
Gravatar

#12 filmz-Kadann 16 år siden

#11 -

Det er det også blevet for mit vedkommende. Ved at træne, før jeg går på job, er det blevet en del af min hverdag og det gør det meget nemmere at komme op om morgenen, samt at få røven i motionsrummet.

Jeg kan slet ikke tage mig sammen til at træne, når jeg har fri fra arbejde, der skal slappes af.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 natterjack 16 år siden

Nu vi snakker vægt, her er et lidt trist eksempel på hvad World of Warcraft kan gøre ved dig, hvis din viljestyrke er mindre god. :) http://apina.biz/11996.jpg
Gravatar

#14 davenport 16 år siden

Jeg ville ønske, at jeg havde lyst til motion, da det angiveligt er dejligt bagefter.
Men jeg hader det overalt på jorden. Jeg har en ven der er motionsfreak, og jeg bliver vildt irriteret på ham, når han begynder at snakke om den slags.
Jeg indrømmer at være doven mht. den slags, men stadig har dårlig samvittighed over ikke at gøre noget.
Jeg bærer en god dunk, der er lavet af god mad og god øl og vin. Og i den henseende er jeg udpræget livsnyder, og har svært ved at give afkald på det liv jeg fører, selv om jeg fuldt ud er klar over konsekvenserne.
Jeg er 1.78 og ligger på ca. 106-109 kg.
Og egentlig laver jeg ikke udpræget usundt mad, for jeg holder meget af grøntsager, men det er så heller ikke sjældent jeg spæder op med fløde, for det smager jo godt..

Ville ønske jeg havde lyst, men ser motion som ren tortur. No shit!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 filmz-Bruce 16 år siden

Sidste år i januar stod vægten på 90 kg (192 høj). Så røg jeg på 3-4 gange løb om ugen og squash 2 gange og i juni var vægten 80 kg. Så fik jeg en skade, da jeg for første gang ville løbe om formiddagen istedet for, som normalt, eftermiddagen og det tog mig 3-4 måneder at kommer over. Derefter var jeg inde i "møgrytmen" igen. Nu er vægten 86 kg og jeg er startet på squash igen og løb påbegyndes imorgen.

Jeg ændrer ikke kostvaner, men spiser både sundt og usundt, som regel mængder af mørk chokolade (som jeg VED er sundt!). I weekender chips, cola, øl og lignende. Et stort incitament for at træne er, at jeg kan æde og drikke med god samvittighed.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 HonoDelLoce 16 år siden

I weekender chips, cola, øl og lignende. Et stort incitament for at træne er, at jeg kan æde og drikke med god samvittighed.

Jeg mener jo også, at det er utroligt vigtigt at give sig selv lov til at nyde de gode ting ved livet.. Jeg kan s'gu ikke overleve uden en bette smule almindeligt saltede kartoffelchips fra KiMS bare engang imellem :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 jessup 16 år siden

Jeg har planer om at smide 15 kilo. Jeg har før tabt 25 kilo og jeg har nogle enkle regler som snart træder i kraft når jeg igen skal tabe mig:

træning 3 gange om ugen - enten 2 gange styrketræning og i spinning eller omvendt.

På et absolut minimum skal være produkter hvor andre har tilsat sukker eller fedt. De fleste idag selv de stærkt overvægtige tilsætter ikke selv megen fedt eller sukker i maden - vi lader andre om det. Alt med stort naturligt indhold af fedt eller sukker er som regel sundt (der er selvfølgelig nogle men'er - jeg spiser ikke selv ost, spiser ikke fedt kød mm.)

Jeg har tendens til at spise megen stor aftensmad - her skærer jeg ned på køddet.

Spis ikke andet efter aftensmaden end frugt.

Spis 3 gange om dagen (mere sandsynligt når man skære ned på aftensmaden) og frugt i mellem måltiderne.

For sundhedens skyld skal der skæres ned på kaffe og light produkter og op for vandet.

I min vægtklasse - ca. 95 er det rigelige fortag for at nå 80 kg . på 6 mdr.
This is just until June
Gravatar

#18 Bony 16 år siden

Jeg har indset at en dårlig livsstil kan reflekteres over på præstationer både fysisk, men især på det "psykiske".

Det er ikke fordi at jeg vejer så meget i forhold til min størrelse. Jeg er 1.74 høj og i forrige uge vejede jeg 76 kilo. Det er ikke ret meget mere end "normalen" eller "idealvægten", men de overflødige kilo havde sat sig på maveregionen og var derfor til gene. Det trykkede blandt andet på min egen forfængelighed. Men mit største problem var i høj grad mine kostvaner. Ikke så meget mine hovedmåltider, men mere det der blev konsumeret i mellemtiden. Mit ekstremt høje forbrug af sukker fra slik, juice og hvidt brød - for bare at nævne et par syndere - satte en fordummende effekt ind på mig og gjorde mig konstant sløv, doven og gav mig meget svært ved at koncentrere mig i længere tid af gangen.

Jeg satte mig et forsøg for. Et personligt mål i første kapitel, om man vil. Ingen tilsat sukker fra juice, yougurt, slik og søde sager. Samtidig droppede jeg de unødvendige goder som sukker på havregryn, hvidt brød og sukker i kaffen og så videre. Indtil videre har jeg holdt det til fulde, ingen sukker overhovedet - og er begyndt at kunne mærke effekten af min egen begyndende helse-fanatisme. Er mere oplagt i skolen, og det endda hele dagen. Jeg har pludseligt fået mere energi når jeg kommer hjem fra skole. Det betyder for mig, at jeg har følt at lektierne i langt højere grad kunne overståes allerede når jeg kom hjem. Overskud. Mere tid til mig selv - og kæresten - om aftenen. Overskud. Bedre humør i det daglige. Et minimum af episoder hvor jeg er gået opgivende til projekterne i hverdagen. Bedre døgnrytme og søvnrytme samt mere overskud om morgenen.

Det hele har haft en kæmpe effekt på mig rent psykisk. Men jeg ønsker samtidigt at gøre en forskel rent fysisk også. Jeg har en aftale om test af løbestil på onsdag til valg af løbesko. Dette skyldes at jeg tidligere har haft en skade i foden og ønsker ikke at gøre det hele værre. Samme dag henter jeg mit medlemskort til et fitness-center i nærheden af hvor jeg bor. Den fitness kæde jeg har valgt, har samtidigt et fitness-center tæt på min skole, så muligheden for en normal fitness-rytme er til stede. Det bliver for mig en kæmpe motivation, at jeg blot skal tage en sportstaske med på vej til skole og så er muligheden for at få trænet når jeg vil.
Jeg starter stille og roligt ud med en form for opvarmingsprogram for til sidst at ende i en fast træningsrytme. Mit personlige mål er som start derfor at komme ind i en rytme der hedder halvanden times træning fordelt over tre dage i ugen. Primært løb, cykling, roning som opvarming og herefter blandet styrketræning.

Mine forventninger (eller personlige mål) til træningen er at jeg får mere energi, mere overskud og bedre kondition i det hele taget. Indtil videre ser det meget lyst ud. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#19 Highland Park 16 år siden

Hov hov! I glemmer sgu da at nævne sex - den sjoveste, mest tilfredsstillende og forløsende form for motion. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 HonoDelLoce 16 år siden

Men hvem har tid til den slags ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: