Gravatar

#41 Highland Park 16 år siden

#39: Hvilken slags motion dyrker du så?
Jeg vil gerne være lidt mere aktiv på den front, men ligesom mange andre keder det mig at løbe og den slags.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg kan da lige give et lille råd med..

Motion er slet slet ikke min stærkeste side, og jeg synes overhovedet ikke der er noget sjovt ved f.eks. at løbe.. Jeg er dog startet på det, blot for at starte et sted, da jeg ikke kunne blive ved med at finde på undskyldninger :)

Men - som film-nørd/elsker/entusiast (som jeg jo går ud fra du er ligesom alle os andre ;) ) er en kondicykel eller en cross-trainer et helt formidabelt genialt motions-middel :) Jeg smækker en film eller nogle afsnit af en serie på skærmen, hoppe i sadlen på min motionscykel (som jeg godt kunne tænke mig at skifte ud med en crosstrainer) og så ellers bare derud af.. Man laver sit yndlingstidsfordriv (udover sex) og motionerer samtidig (som man selvfølgelig også gør ved sex, men det er jo bonus bagefter ;) )

Sådan fandt jeg i hvert fald ud af, at jeg bedst kan lide at motionere .. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#43 filmz-yoshimura 16 år siden

#42 Helt enig.

Jeg har parkeret min crosstrainer i kælderbiffen, og jeg sætter gerne en koncert-dvd på, som jeg så knokler løs til. Fantastisk koncept :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#44 HonoDelLoce 16 år siden

Det er nemlig et helt genialt koncept ja :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#45 Highland Park 16 år siden

#42: Mange tak for dit råd, det lyder som en fin løsning (selv om jeg ikke selv vil se film og serier imens), men hvad koster sådan et monstrum? :)
Lige nu dyrker jeg tai chi en gang om ugen (plus det løse). Jeg har ikke brug for at tabe mig. Det er udelukkende, fordi jeg gerne vil have mere overskud i hverdagen. Hvad kosten angår lever jeg sundt nok.

Forresten så vil mine forældre meget gerne have en motionscykel, men de har ventet, fordi den skal være let nok til, at de kan flytte den efter behov.
Hvis I kender til en god motionscykel, som ikke er for dyr og er let og nem at bære, må I endelig sige til! :)
Gravatar

#46 HonoDelLoce 16 år siden

Jamen, der er ca. lige så mange forskellige priser, som der er forhandlere :) Bare google cross-trainer, og der kommer en milliard frem .. Jeg kan ikke engang give gode råd til hvad der er bedst (thi jeg ikke selv har en endnu ;) ) - men det er der garanteret andre herinde der kan :)
Gravatar

#47 Highland Park 16 år siden

Jeg fandt en prisoversigt her:
http://www.pricerunner.dk/sp/crosstrainer.html
Gravatar

#48 HonoDelLoce 16 år siden

På en crosstrainer har du både benene og armene i gang, samt du ikke sidder ned, så det skulle være sundere for ryggen
- dog har jeg hørt, at det kun er et emne for folk der i forvejen har ryg-problemer.. Det har jeg ikke selv, men som jeg forstår det er forbrændingen bedre med en crosstrainer..

Dog skal jeg da lige at jeg også er super tilfreds med blot at traske på motionscyklen :)
Gravatar

#49 filmz-jonasgr 16 år siden

#41 Jeg vil sige, at det først og fremmest drejer sig om at finde noget man synes er lidt sjovt og eventuelt finde en eller anden som man har lyst til at dyrke det med. Det kan godt være en motivationsfaktor for nogle, i stedet for at man hele tiden skal holde selvjustits.

Det eneste motion jeg dyrker er løb, men det er også fordi jeg godt kan lide det. Desuden supplerer jeg det med noget styrketræning, hvilket også gør at min ryg aldrig gør konstant ondt (fordi jeg til hverdag sidder meget ned). Jeg vil dog også godt indrømme at jeg en gang imellem har svært ved at motivere mig og jeg skal da også helst have noget musik med, især til styrketræningen.

Men ganske enkelt find noget som du synes er sjovt/spændende. Det skal jo heller ikke føles som om at man straffer sig selv ved at dyrke motion.

Og en anden grund til at jeg løber er at det giver mig frihed. Forstået på den måde at jeg selv kan vælge hvornår på dagen det skal foregå. Og sådan vil jeg helst have det.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#50 Highland Park 16 år siden

#48: Det kræver bare, at ens ben kan holde til det. Min far døjer med eftervirkingerne af to gange diskusprolaps, så jeg er sikker på (selv om det også kan være slidsomt for ryggen), at han bliver nødt til at sidde ned.

Men tak for dit svar. For mit vedkommende ville det helt sikkert være bedre end en almindelig motionscykel. :)

Skriv ny kommentar: