Gravatar

#21 inflector 16 år siden

Fin tråd. Jeg er selv en flæskebaron og det er dejligt med lidt inspiration :=)

Jeg er ikke meget lidt glad for grønsager, men spiser tilgengæld rigeligt med frugt. Jeg spiser også med stor glæde salat til maden, men jeg vil helst have dressing på, så det ikke bliver for kedeligt. Købe fedtfattige dressinger smager simpelthen afskyeligt, nogen der ligger inde med nogle gode opskrifter på nogle fedtfattige dressinger?
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#22 DarkLight 16 år siden

#21,
sennep, olie, basamiko.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#23 Bony 16 år siden

Steg noget Bacon. Hæld overskydende fedt fra og put Baconen i en gryde sammen med to-tre løg og lad det svitse lidt. Hæld én liter grøntsagsbouillion i gryden sammen med 500 gram kartofler og ligeså mange gulerødder. Kog det i 20 minutter og blend det hele til en fed masse. Hvis "dressingen" er for tyk kan der hældes én dl. mælk i. Sund og lækker dressing.

Ovenstående er faktisk en fantastisk, men samtidig en super nem opskrift på kartoffel/gulerods suppe. Den smager som sagt helt fantastisk og tager max en halv time at lave. De tyve af minutterne passer den endda sig selv.

Min pointe er at dressing kan være hvad du gør den til. Overvej om det er ved smagen, konsistensen eller noget helt tredje, ens definition af "dressing" ligger. :)

Nu skal jeg heller ikke lyde fuldstændig fanatisk. Vi er netop kommet hjem fra familiefødselsdag og menuen var kartofler, noget godt oksekød, tomatsalat og en god brun sovs. Hvis man husker 1/3-fordelingen af kød og har godt med grøntsager (og sparer på sovsen), så er der lagt i ovnen til lækker middag med god samvittighed. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#24 Bony 16 år siden

Wow, ved gennemlæsning af mit tidligere indlæg, må jeg alligevel konstatere at jeg fik det til at lyde en anelse fanatisk. Jeg spiste altså også dessert til. ;)

Og øllerne feder jo også, men jeg skærer ikke bodegaturene fra. Dem bliver der alligevel plads til. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#25 filmz-Bruce 16 år siden

Så er squash sæsonen sat igang. Lige kommet hjem og nyder nu en smoothie. Vægten skal fra 87 ned til 80 i maj, juni og det skal den komme ved 2 gange squash og 2 gange løb ugentlig. Derudover smoothie om morgenen (youghurt, sødmælk, isterninger, frosne bær, sirup og vanilleessens) istedet for morgenmad, stor salat til frokost og normal mad til aften. Øl, irish coffee, cola, slik, chips og chokolade fredag og lørdag :) Og 100g mørk chokolade hver dag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 Skeloboy 16 år siden

Det er godt nok meget langsomt, men tabte da mere end 10 kg på ½ år, bare ved at spise sundere...som davenport, så er jeg heller ikke den store motions-mand...men ved at droppe cola helt, spise morgenmad og flere grøntsager, så går det også...dog kan jeg nok ikke komme længere ned nu uden mere motion...(fra 105 til 95 kg)...

Morgenmad er svær at vende sig til, når man ikke har spist det i mange år...var godt ved at kaste op de første par dage...skulle næsten tvinge maden i mad...
Gravatar

#27 filmz-yoshimura 16 år siden

Jeg er også i gang med det store slankeprojekt efter at have siddet stille og spist uhensigtsmæssigt i alt for lang tid.

Lidt forhistorie:
Jeg har altid ligget på en forbuftig vægt på 68 kilo (er cirka 175 cm høj) og har stort set kunnet spise, som jeg ville uden at tage på.

I 2002 fik jeg dog et stressfremkaldt tilfælde af forhøjet stofskifte (thyriotoksikose) og tabte 10 kilo i løbet af to måneder og endte altså på 58 kilo (skind, ben og udstående øjne) og måtte medicineres.

Efter reguleringen af mit stofskifte har jeg haft mere end svært ved at holde vægten, og i 2008 ramte nålen på vægten så 81,5 kilo (godt hjulpet på vej af stillesiddende arbejde, manglende tid til min ellers elskede aikidotræning på grund af børn og gradvist forværrede spisevaner på grund af en frygtelig selvmedlidenhed over min stigende vægt og manglende tid til træning - er man lige en idiot, eller hvad?!).

Hvad så nu?
I november 08 besluttede jeg mig så for, at nu kunne det være nok og gik i gang med en pulverkur (jep, Nupo) samtidig med, at jeg begyndte at pille alle de usunde mellemmåltider ud af min dagligdag og erstatte dem med frugt. Jeg drikker pulverblanding 3-4 gange om dagen (ideen er at man opnår en mæthedsfølelse ved så lavt kalorieindtag som muligt) og spiser et normalt aftensmåltid, dvs. kød og grøntsager (ingen ris og pasta).

I december fik jeg så anskaffet mig en crosstrainer, som jeg giver den gas på tre gange om ugen, ud over at jeg også træner aikido cirka to timer ugentligt.

Vægten viser nu godt 77 kilo, hvilket ikke er helt tilfredsstillende, men jeg røg også i fedtfælden i forbindelse med nytår og startede det nye år med at være gået et par skridt tilbage i processen. For at holde mig selv i ørerne har jeg opretter et excelark, hvor jeg noterer alt, hvad jeg spiser, hvornår jeg spiser, hvor meget jeg træner, og hvad jeg vejer (vejer mig en gang om ugen).

Målet
Planen er, at så snart jeg når 75 kilo, udfaser jeg Nupo og går gradvist over til almindelig, sund kost samt hård træning (er efterhånden nået op på en ganske god forbrænding på crosstraineren), og hvis jeg kan nå 72 kilo inden sommer, så er det rigtig godt.

Så det gør jeg sgu!

Min eneste last lige nu er, at jeg ikke kan droppe den skide ½ liter Pepsi Max, som jeg konsumerer om dagen. Det må der arbejdes på ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 davenport 16 år siden

Max er sukkerfrit....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 filmz-Kadann 16 år siden

#28 -

Til gengæld virker sukkerfri cola negativt i andre henseender. Visse mennesker, bl.a. jeg selv, bliver rent faktisk sulten af at drikke det, så jeg nøjes med at drikke cola light ved særlige lejligheder, ligesom dengang jeg var knægt, hvor man måtte drikke vand til daglig og sodavand var noget man fik til festlige lejligheder.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#30 filmz-yoshimura 16 år siden

#29 Jeg har ikke problemer i forhold til at blive sulten - jeg holder mig under alle omstændigheder til min kostplan, så det er ikke sådan, at jeg æder mere, fordi jeg drikker sukkerfri cola.

Til gengæld har jeg ladet mig fortælle, at sukkerfri produkter kan virke forstyrrende på stofskiftet/sukkerbalancen, fordi kroppen fejltolker de signaler den får, når den får propper sukker-der-ikke-er-sukker i sig.

Ved ikke helt, hvor stor en påvirkning det har i forhold til min kur, men jeg er da overbevist om, at det ville være bedre at holde sig helt til vand/mineralvand, som er det, jeg drikker resten af dagen (efter min formiddagscola).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: