Ok nu har jeg ikke lige læst alle de andre sider, men jeg har nu også besluttet mig for at noget skal gøres. :-)
Har ingen anelse om hvad jeg vejer helt præcist - et bud er omkring 105kg. Regner med at anskaffe mig en badevægt inden alt for længe så jeg lidt bedre kan følge med. Men føler at dunken er blevet for fremtrædende og føler mig bare generelt for fed, så det skal der selvfølgeligt rettes op på.
Har cyklet ca. 7km til og fra arbejde de sidste 1½ måned på ca. 20-23 min hver vej afhængigt af lyskryds - cykler fra Valby til Kgs. Nytorv, så der er et par stykker af den slags desværre. Men plejer at cykle rimeligt til. Nu er akslen mellem pedalerne derimod lige smadret - ved ikke om det er kuglelejet der er røget. Så nu skal den lige fikses, men regner med at låne min fars cykel så jeg ikke går helt i stå.
Og så er løbe-sæsonen startet for 3.gang på et halvt år. ;-) Var nu ret godt i gang i efteråret - nåede op på at kunne løbe ca. 4km uden pause og rent faktisk have lyst til at løbe når jeg kom hjem fra job. Desværre fik jeg virus på balancenerven i januar-februar så havde lige ca. 2 måneder hvor jeg ikke var så mobil og det smadrede jo så den smule form jeg var i, da både cykling og løb stoppede brat. Forsøgte at gå igang lige inden påske, men det var sgu ikke sjovt at starte forfra så jeg gik kold i det. Nu har jeg som sagt cyklet for at få lidt grundform og er så småt gået igang med at løbe igen. Det er blevet til en håndfuld ture på 2,2km og i går blev den sat op til 3km (døde dog ved omkring 2,3km da det var det jeg var vant til hehe).
Har lige brugt de fleste af min lille portion SP penge på at købe et Forerunner 405 HR puls/gps ur. Fik det for 1600kr på dba.dk - det var fejlkøbt i april, så det var en meget god handel. Satser meget på at det kan være med til at øge motivationen, da det er meget lettere at følge med i udviklingen osv. Har kun løbet med det 2 gange og det giver en super god følelse med hvordan det går undervejs. Skal lige have fundet ud af at slutte det til min PC - går ud fra jeg kan få en masse grafer ud af det. :-)
Satser på at løbe ca. 2-3 gange om ugen, dog nok kun 2 til at starte med for lige at komme stille og roligt igang - har prøvet at starte for hårdt ud og det kan ikke betale sig. Skal også løbe DHL til september så det er jo meget god motivation, selvom det bliver hårdt at holde sig igang igennem sommerferien. Men nu vil jeg prøve.
Har også tænkt mig at ændre på lidt kostvaner, men det er et lidt mere langsigtet projekt, da jeg ikke rigtigt tror på mirakel kure, så skal prøve at lægge kostvanerne om generelt uden at det bliver fanatisk - det er jeg simpelthen for glad for mad til. :-)
Gode råd er naturligvis velkomne og pøj pøj til resten af jer. :-)
Jeg har lagt mærke til, at nogen både ønsker vægttab og opbygning af større muskler: Hvordan i alverden bærer I jeg ad med dette? Essencen i opbygning af større muskler er jo, meget bekendt, at man er i kostoverskud, idet man træner. Muskler opbygges jo ikke af ingenting!?
Jeg har lagt mærke til, at nogen både ønsker vægttab og opbygning af større muskler: Hvordan i alverden bærer I jeg ad med dette? Essencen i opbygning af større muskler er jo, meget bekendt, at man er i kostoverskud, idet man træner. Muskler opbygges jo ikke af ingenting!?
Spise sundere kost end jeg gør nu og på denne måde få det rigtige "brændstof" til musklerne, smide de overflødige kilo/hvalpefedtet og derved gøre musklerne mere markerede, de steder det nu er nødvendigt.
Var ude at løbe i dag for første gang siden jeg flyttede. Kors, hvor går det hurtigt ned af bakke. Men lavede et væddemål med en veninde om, hvor der kunne tabe sig mest inden gammel klassefest den 22 August.
Hvad er et realistisk bud? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#371 McPeter 16 år siden
Har ingen anelse om hvad jeg vejer helt præcist - et bud er omkring 105kg. Regner med at anskaffe mig en badevægt inden alt for længe så jeg lidt bedre kan følge med. Men føler at dunken er blevet for fremtrædende og føler mig bare generelt for fed, så det skal der selvfølgeligt rettes op på.
Har cyklet ca. 7km til og fra arbejde de sidste 1½ måned på ca. 20-23 min hver vej afhængigt af lyskryds - cykler fra Valby til Kgs. Nytorv, så der er et par stykker af den slags desværre. Men plejer at cykle rimeligt til. Nu er akslen mellem pedalerne derimod lige smadret - ved ikke om det er kuglelejet der er røget. Så nu skal den lige fikses, men regner med at låne min fars cykel så jeg ikke går helt i stå.
Og så er løbe-sæsonen startet for 3.gang på et halvt år. ;-)
Var nu ret godt i gang i efteråret - nåede op på at kunne løbe ca. 4km uden pause og rent faktisk have lyst til at løbe når jeg kom hjem fra job. Desværre fik jeg virus på balancenerven i januar-februar så havde lige ca. 2 måneder hvor jeg ikke var så mobil og det smadrede jo så den smule form jeg var i, da både cykling og løb stoppede brat. Forsøgte at gå igang lige inden påske, men det var sgu ikke sjovt at starte forfra så jeg gik kold i det. Nu har jeg som sagt cyklet for at få lidt grundform og er så småt gået igang med at løbe igen. Det er blevet til en håndfuld ture på 2,2km og i går blev den sat op til 3km (døde dog ved omkring 2,3km da det var det jeg var vant til hehe).
Har lige brugt de fleste af min lille portion SP penge på at købe et Forerunner 405 HR puls/gps ur. Fik det for 1600kr på dba.dk - det var fejlkøbt i april, så det var en meget god handel. Satser meget på at det kan være med til at øge motivationen, da det er meget lettere at følge med i udviklingen osv. Har kun løbet med det 2 gange og det giver en super god følelse med hvordan det går undervejs. Skal lige have fundet ud af at slutte det til min PC - går ud fra jeg kan få en masse grafer ud af det. :-)
Satser på at løbe ca. 2-3 gange om ugen, dog nok kun 2 til at starte med for lige at komme stille og roligt igang - har prøvet at starte for hårdt ud og det kan ikke betale sig. Skal også løbe DHL til september så det er jo meget god motivation, selvom det bliver hårdt at holde sig igang igennem sommerferien. Men nu vil jeg prøve.
Har også tænkt mig at ændre på lidt kostvaner, men det er et lidt mere langsigtet projekt, da jeg ikke rigtigt tror på mirakel kure, så skal prøve at lægge kostvanerne om generelt uden at det bliver fanatisk - det er jeg simpelthen for glad for mad til. :-)
Gode råd er naturligvis velkomne og pøj pøj til resten af jer. :-)
/Peter
#372 DarkLight 16 år siden
#373 Antlion 16 år siden
#374 hey now 16 år siden
Spise sundere kost end jeg gør nu og på denne måde få det rigtige "brændstof" til musklerne, smide de overflødige kilo/hvalpefedtet og derved gøre musklerne mere markerede, de steder det nu er nødvendigt.
#375 filmz-Bruce 16 år siden
#376 McPeter 16 år siden
Direktøren gav is idag og efterfølgende Skt. Hans middag hos de gamle... det har været en dag på plus-siden (på den knapt så gode måde hehe). ;-)
#377 filmz-Bruce 16 år siden
#378 DarkLight 16 år siden
#379 Highland Park 16 år siden
#380 DarkLight 16 år siden
Hvad er et realistisk bud? :)