Jeg har hele sidste år været gennem et sandt skadeshelvede, efter jeg fik smadret min ryg i Post DK. Hver gang jeg begyndte på genoptræning kom skaden igen - dog hjalp en fantastisk fysioterapeut mig igennem, og jeg er nu begyndt at træne i det små igen. Jeg har tidligere været super aktiv, særligt med "pumpet" styrketræning, men der er et godt stykke vej tilbage til fordoms tid. Hvor jeg tidligere har vejet mellem 90-100 kg "lean", jeg er 1.90 m. høj, er det nu 90 kg med 10-15 kg for meget sul. Derfor skal der smides nogle kilo, før jeg begynder på eksplosionstræning igen.
Som person er jeg temmeligt disciplineret og målrettet, og ved at vægttab ikke nødvendigvis er mere besværligt end man gør det, man skal bare gå 100% efter en realistisk målsætning - jeg er dog ekstra varsom mht ryggen, så det bliver på lidt mere beskyttet vilkår end tidligere.
Måden jeg vil tabe de overflødige kg på er bl.a. via flere små (seks om dagen) måltid, buskortet er skiftet ud med cyklen, tre-fire cardio x 30-45 min om ugen og 100% afholdning fra godter, hvidt brød - og drikker en masse vand. Jeg har tidligere kørt ligende programmer mellem tre måneder styrketræningsintervaller, da et overforbrug af proteinpulver og hytteost kan give lidt bløde kanter udenpå muskelmassen. :)
Jeg er såmænd glad for min crosstrainer - problemet er bare at jeg ikke har megen plads til den og kæresten er ikke glad for at placere den foran tv'et i stuen. Så lige nu står den ovenpå halvvejs under et skråloft, jeg kan lige bruge den uden at slå hovedet imod loftet...lige.... :(
Men ja, det bliver lidt kedeligt i længden når man ikke kan smække en god film på imens.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#53 Det eneste jeg kan sige er, at man ikke skal købe dem, der er alt for billige. Det skal være en solid model, der står stabilt, og så skal den selvfølgelig have en fornuftig variabel modstand.
Jeg har selv været heldig at købe en brugt af en bekendt. Den kostede 5.000,- fra ny, og jeg gav 2.000,- for den (en Kettler Astro).
Nu ved jeg ikke, hvad der ligger af motionsbikse i nærheden af dig, men de fleste forhandlere på nettet har gratis levering ved køb i den størrelsesorden.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Min er også en Kettler - jeg gav vist 3500 for den. Og nej, man skal ikke købe en billig - købte en i Føtex engang for 500 kr - den var rigtig lækker at bruge men var i stykker efter 1½ måned. Jeg købte min på en eller anden fitness hjemmeside - havde prøvet den nede i Intersport og den var god at bruge - fandt den så 300 kr billigere på nettet.
Overvejer dog at sælge min pga. pladsmangel (går jo i motionscenter)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Jeg så der var tilbud på en crosstrainer i Bilka, og tænkte - hey, det kan da ikke skade at tage ud og prøve den.. Den virkede ganske fornuftig at bruge, og jeg fik at vide af ekspedienten, at de havde haft dem på tilbud før uden at få større procentdel ind med fejl, end de normalt budgetter med når det gælder non-food-produkter.. Måske man skulle prøve.. Gældende love gælder vel også crosstrainere, så hvis den smutter ud af helhedens sfære inden for de første 2 år, så må jeg jo hoppe ud med den igen..
#58 - Jeg har også kigget på den, men jeg blev lidt afskrækket af svinghjulets vægt. Hvor meget vægten præcis betyder ved jeg ikke, men de andre x-trainere jeg har kigget på, har haft et væsentligt tungere svinghjul.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Ja, ser du - det aner jeg heller ikke noget om :D Ikke engang noget jeg lige har tænkt over..
Man kan selvfølgelig sige, at når max personvægt er 130kg, så er det jo ikke en af dem, der er lavet til Henrik Bruhn.. Men omvendt vejer jeg ikke 130kg - og skulle da helst gerne gå ned af i vægt :D
Jeg ved blot, at den føltes meget fornuftig, da jeg kort prøvede den.. Men jeg har så heller ikke det store sammenligningsgrundlag :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#51 dolphinfriendly 16 år siden
Som person er jeg temmeligt disciplineret og målrettet, og ved at vægttab ikke nødvendigvis er mere besværligt end man gør det, man skal bare gå 100% efter en realistisk målsætning - jeg er dog ekstra varsom mht ryggen, så det bliver på lidt mere beskyttet vilkår end tidligere.
Måden jeg vil tabe de overflødige kg på er bl.a. via flere små (seks om dagen) måltid, buskortet er skiftet ud med cyklen, tre-fire cardio x 30-45 min om ugen og 100% afholdning fra godter, hvidt brød - og drikker en masse vand. Jeg har tidligere kørt ligende programmer mellem tre måneder styrketræningsintervaller, da et overforbrug af proteinpulver og hytteost kan give lidt bløde kanter udenpå muskelmassen. :)
#52 wimmie 16 år siden
Så lige nu står den ovenpå halvvejs under et skråloft, jeg kan lige bruge den uden at slå hovedet imod loftet...lige.... :(
Men ja, det bliver lidt kedeligt i længden når man ikke kan smække en god film på imens.
#53 dyg 16 år siden
#54 filmz-yoshimura 16 år siden
Jeg har selv været heldig at købe en brugt af en bekendt. Den kostede 5.000,- fra ny, og jeg gav 2.000,- for den (en Kettler Astro).
Nu ved jeg ikke, hvad der ligger af motionsbikse i nærheden af dig, men de fleste forhandlere på nettet har gratis levering ved køb i den størrelsesorden.
Se evt. her og her
#55 wimmie 16 år siden
Jeg købte min på en eller anden fitness hjemmeside - havde prøvet den nede i Intersport og den var god at bruge - fandt den så 300 kr billigere på nettet.
Overvejer dog at sælge min pga. pladsmangel (går jo i motionscenter)
#56 dyg 16 år siden
Tak for rådene.
#57 filmz-yoshimura 16 år siden
#58 HonoDelLoce 16 år siden
1500kr, så er det næsten worth a shot..
Den er her på forsiden af deres tilbudsavis
#59 dyg 16 år siden
#60 HonoDelLoce 16 år siden
Ja, ser du - det aner jeg heller ikke noget om :D Ikke engang noget jeg lige har tænkt over..
Man kan selvfølgelig sige, at når max personvægt er 130kg, så er det jo ikke en af dem, der er lavet til Henrik Bruhn.. Men omvendt vejer jeg ikke 130kg - og skulle da helst gerne gå ned af i vægt :D
Jeg ved blot, at den føltes meget fornuftig, da jeg kort prøvede den.. Men jeg har så heller ikke det store sammenligningsgrundlag :)