Black Hawk Down (igen) - syntes egentlig bedre om den denne gang, end da jeg så den i biffen i sin tid, dvs. dengang var jeg ikke så meget for den, men nu er jeg positivt overrasket. Glimrende filmet og klippet.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
The Beyond (Lucio Fulci) Som stor fan af en af Fulci's italienske kolleger (Argento) havde jeg store forhåbninger til Beyond, og de blev også opfyldt langt hen af vejen. Han mestre det makabre i langt højere grad end Argento, men tilgengæld formår han ikke at bygge helt den samme steming op som Dario. Men den kan klart anbefales, og jeg glæder mig til at se Zombie 2 (aka Zombie aka Zombie Flesheaters).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Så Blade 2 i går. Ganske spas film, der dog ikke når eteren til sokkeholderen, der er simpelthen for lidt nyt i den.
Derefter så jeg Jackie Brown, for første gang i 6 år. Det er en ganske udemærket film Tarantino har fået strikket sammen, selvom det langt fra er hans bedste, skuespillerne skal dog roses, alle som en.
Opgraderede for nyligt min gamle slidte vhs-udgave af "The Usual Suspects" til S.E.-versionen på dvd. Har lige genset den her til aften. Det bliver selvfølgelig aldrig det samme, som første gang man så den. Men det er altså bare en knaldhamrende god film. Jeg synes det er vildt, at filmen til næste år er 10 år gammel - tiden flyver... i morgen glæder jeg mig til at kaste mig over alt ekstramaterialet :) _____
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Så Miller's Crossing for første gang - den er godt nok supergod. Gabriel Byrne er fremragende!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Exorcisten - I En Version Du Ikke Før Har Set! Tror egenligt aldrig jeg har set den før, måske for LANG tid siden. Kunne godt forestille mig, at den vakte oprøre dengang i 73, men ikke så meget mere.
#119 et kvarter over 1973 må det oprør da ligesom ha lagt sig, kan ikke se hvorfor det er folk syntes den er så uhyggelig/god, jo måske dengang, har en kammerat der så den for ikke så længe siden han var skræmt fra vid og sans, det fatter jeg simpelthen ikke, falt i søvn til den tre gange før jeg fik mig tygget i gennem den.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
#111 filmz-yoshimura 21 år siden
#112 Patriarch 21 år siden
Så den igår i andledning a MB's død.
Fantastisk film med glimrende skuespil, fantastisk musik, god fortælling og fabelagtige scener. Sublim film.
#113 evermind 21 år siden
Skæg, absurd film om modelbranchen, hjernevask og konspirationer (!). Masser af kendte skuespillere i forrygende roller og biroller. 4/6
The Eye:
Mystisk, uhyggelig og fascinerende spøgelsesfilm med skræmmende billedside. 5/6
#114 dyg 21 år siden
Som stor fan af en af Fulci's italienske kolleger (Argento) havde jeg store forhåbninger til Beyond, og de blev også opfyldt langt hen af vejen. Han mestre det makabre i langt højere grad end Argento, men tilgengæld formår han ikke at bygge helt den samme steming op som Dario. Men den kan klart anbefales, og jeg glæder mig til at se Zombie 2 (aka Zombie aka Zombie Flesheaters).
#115 inflector 21 år siden
Derefter så jeg Jackie Brown, for første gang i 6 år. Det er en ganske udemærket film Tarantino har fået strikket sammen, selvom det langt fra er hans bedste, skuespillerne skal dog roses, alle som en.
#116 wiseguy 21 år siden
_____
#117 dyg 21 år siden
Texas Chain Saw Massacre - Dejlig dejlig, dog bestemt ikke nogen fuldendt film. Elsker den dog.
#118 filmz-yoshimura 21 år siden
#119 filmz-nemesis 21 år siden
Tror egenligt aldrig jeg har set den før, måske for LANG tid siden. Kunne godt forestille mig, at den vakte oprøre dengang i 73, men ikke så meget mere.
#120 HelmerJ 21 år siden
et kvarter over 1973 må det oprør da ligesom ha lagt sig, kan ikke se hvorfor det er folk syntes den er så uhyggelig/god, jo måske dengang, har en kammerat der så den for ikke så længe siden han var skræmt fra vid og sans, det fatter jeg simpelthen ikke, falt i søvn til den tre gange før jeg fik mig tygget i gennem den.