Gravatar

#1 Corgan 21 år siden

Lidt ligesom "Hvad har du modtaget idag"-tråden kan I her poste hvilke film I har set fornyligt. Ofte (for mit eget vedkomne) bliver der set film sent om aftenen, så I behøver ikke kun at poste hvad I har set idag. Men lad være med at dobbelt-poste!

Med denne tråd håber jeg at vi kan påminde hinanden om hvilke film der bare skal ses (igen) eller hvilke film der absolut ikke skal ses (igen).

(Lidt ligesom hvis man hører en gammel sang i radioen og tænker "hmm.. det er da lang tid siden jeg har hørt den cd")

Kommentér gerne den sete film, men forhold Jer kortfattet, så tråden ikke kommer til at udvikle sig til en diskussion om én enkelt film.

For folk der først fornyligt er begyndt at interessere sig for film, vil denne tråd være god til at finde ud af hvilke film der er værd at checke ud.
Gravatar

#2 Corgan 21 år siden

I might as well start the show...

P.g.a. lidt sygdom fik jeg fornyligt tid til at gense følgende film:

One Hour Photo - fremragende skuespil af Robin Williams. Lækkert at se ham i en anden slags rolle end man normalt ser ham i (pånær i Insomnia). Den er klart værd at se.

Twelve Monkeys - kun anden gang jeg har set filmen. Det er klart værd at checke den dokumentar ud der er på DVD'en.

(Spoiler: Jeg fangede slet ikke at det var en happy-ending!)

Gayniggers from Outerspace - rigtig dårlig kortfilm... men den er så dårlig at den faktisk er sjov. Helt klart en kult-klassiker i dansk filmkunst.
Gravatar

#3 DarkLight 21 år siden

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med dobbeltpost. Vil det sige at hvis en person har set en film, må en anden ikke kommentere hvis han/hun har set filmen?

A Beautiful Mind - En film jeg længe har udskudt at se, dels fordi jeg forventede noget Good Will Hunting-agtigt med en lettere retarderet Crowe i hovedrollen. Filmen var overraskende god, og bestemt et kig værd. Jeg tvivler dog på at jeg køber den.

Space Truckers - Så den for anden eller tredje gang på Cinema. Det er et eller andet over filmen. På trods af det dårlige skuespil(selv Dennis Hopper), de dårlige effekter og det pinlige plot, så har filmen et eller andet. Værd at se. hvis ikke andet, så på en søndag.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 Corgan 21 år siden

#3:

Nej, jeg mener at man ikke skal skrive flere gange at man har set en bestemt film... medmindre man har set den flere gange... ;-)

D.v.s. jeg vil helst undgå at man f.eks. skriver "igår så jeg Twelve Monkeys" og ugen efter skriver man "i sidste uge så jeg Twelve Monkeys".

Btw Space Truckers? Er den værd at eje? Kender slet ikke noget til den.
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

#4, jeg vil nødig være grund til fejlkøb, så jeg vil stærkt anbefale at du ser den først. Personligt vil jeg ikke eje den, men den var da meget morsom at se igen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 Corgan 21 år siden

#5:

Aight.. thanks.
Gravatar

#7 dyg 21 år siden

The Butterfly Effect - Så denne film med bange anelser, for Ashton Kutcher kan da ikke være med i en seriøs og god film. Ups. De ord måtte jeg jo så æde igen. Ashton gør det overraskende godt. Filmen overraskede også positivt. Den kan helt klart anbefales, og blev da også fluks bestilt på dvd.

Dumb & Dumberer - When Harry Met Lloyd - ét ord: Føj. Undgå denne film.

12 Angry Men - Wowsers. En rigtig klassiker, og uha hvor er den fed. Hele filmen (med undtagelse af nogle minutter i starten og slutningen) foregår i ét rum med tolv personer, en jury. Den kan lige nu købes i en skrabet MGM udgave ved dvdsoon.com, dog uden engelske undertekster, men dialogen er ikke svær at følge med i.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 filmz-Zitter 21 år siden

Traffic
En typisk Soderbergh film, god men ikke fantastisk god. Den er helt klart værd at se.

The Man Who Wasen't There
Elesker Coen filmene, og måtte da også lige se denne noir agtige Coen film. Og den er Fantastisk god, fremragende film. Utrolig uforudsigelig og dyb.

Lost Highway (x2)
Ja det er jo David Lynch i en nøddeskal, han laver film som minder om et puslespil. Man ser filmen og tænker "hmm jeg er lidt lost". Og stille og rolig falder brikkerne på plads. Dagen efter (igår) så jeg lige filmen igen og har nu godt styr på den.
Hvis man kan lide Lynch film og i det hele taget film der kræver stor tækning, elsker man også denne film.
Gravatar

#9 ks 21 år siden

Sommerferie og dårligt vejr.

Die Hard: Fik lige bestilt denne via CD-Wow, og sikke et glædeligt gensyn, en action klassiker, som man ikke rigtig bliver træt af, fantastisk flow over filmen og den formår stort set ikke at komme ind i en langsommelig fase.

Gangs Of New York: Scorsese's problematiske film, ikke den bedste han har lavet, men bestemt heller ikke den dårligste. Synes egentlig at denne film er en Dicaprio's bedste bevis på at han også er en fremragende drama skuespiller, og ikke bare en pretty boy. Absolut et kig værd.

Broken Arrow: Et sørgmodigt tegn på hvad der er sket for John Woo efter han flyttede til Hollywood, en helt igennem forudsigelig film, som overhovedet ikke formår at røre en personligt. Syndt for Woo at store Hollywood budgetter ser ud til at skulle være hans undergang :(

Hvordan skriver i med denne "sorte skrift" ?
Gravatar

#10 Corgan 21 år siden

#8:

...og så har Billy Corgan jo lavet musik til Lost Highway...

;-)

Skriv ny kommentar: