Back To The Future: Ja, vi ved jo alle hvordan denne film er, og jeg elsker den nu stadig for hvad den er. Meget forudsigeligt og jeg bryder mig ikke om cliffhangeren i slutningen, men hvem kan benægte at stort set alt andet i filmen fungerer 100% optimalt, specielt skuespillerne leverer nogle fremragende præstationer og vi ridder simpelthen på en bølge af Michael J. Fox's naturlige charme!
Back To The Future 2: En udmærket film, der dog ikke når 1'eren til sokkeholderen, dertil kommer der simpelthen for meget paradox ind over det hele. Det store minus ved denne her film syntes jeg er at den mangler følelsen, charmen og den gode humor fra 1'eren, den har dog også sine gode scener som er værd at nævne.
Jeg har sq gjort det godt i dag. Sammen med 3 af mine venner har vi haft western-dag.
Vi startede med at proviantere godt og grundigt, dernæst hørte vi en feed outlaw-sang med 16 Horsepower. Mellem cigarer (Eastwood-style naturligvis) og whiskey-sjusser så vi følgende film:
- Once Upon A Time In The West. For hulen da en god film. Og vanvittigt flot restaureret. Man får jo lyst til at knibe en tåre.
- The Good, The Bad And The Ugly - restored edition. En sand klassiker. De nye scener gjorde filmen lidt bedre, men lidt en skam de ikke har kunnet få de nyindspillede stemmer til at lyde lidt mere som originalstemmerne.
- For A Few Dollars More. Ligeså god en film som den ovennævnte, men sørgeligt at se sådan en skrabet version af filmen efter de meget flotte nyrestaurede film forinden.
Dejlig dag... men nu er jeg lidt firkantet i øjnene.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Back To the Future 3: Så fik jeg endelig færdiggjort trilogien på små 2 dage, ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det. Jeg synes personligt 3'eren lå over 2'erens niveau, betydeligt mere flow i historien end tilfældet var med 2'eren, hvor jeg fandt historien meget ujævn. Helt sikkert en god film, specielt var jeg vild med de mange små referencer til klassiske westerns, specielt Once Upon A Time In The West optrådte hyppigt de første 40-45 minutter. Filmen formår dog stadig ikke at nå 1'erens niveau i charme og humor, men det er stadig en god film bortset fra at jeg fandt slutningen fuldstændig unødvendig (jeg undgår spoilers, se filmen istedet).
Fik endeligt set unbreakable. Det er fandme en fed film. Er generelt blevet meget vild med alle M. Night's film, så nu glæder jeg mig bare til "The Village"
Har netop set "Hulk", og jeg må sige, at jeg er positivt overrasket!
Naturligvis bryder filmen med hændelsesforløbet, som det fremstår i tegneserien, men synes nu alligevel, at de har fået en hæderlig Marvel filmatisering ud af striben.
Specielt alle de implicitte cadeaus i filmen. Bl.a. Lou Ferrignio i rollen som en sikkerhedsvagt i starten, henvisningen til "King Kong" på Empire State Building, Hulk i lilla bukser (han var grå/lilla) i de første numre af "Hulk" og måden hvorpå skabermyten bliver benyttet.
Og så er der jo split-screen effekten, der får det til at fremstå som en tegneseriestribe. Jeg synes den er flot, intelligent og spændende samt krydret med flotte CGI effekter -specielt hundescenen er god
Er der ikke noget hos Jennifer Connolys karakter, der muligvis kunne afføde en Hulky i en senere filmatisering - hun har da hundjævlens grønne øjne.......
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#151 ks 21 år siden
#152 ks 21 år siden
#153 Yoda 21 år siden
#154 ks 21 år siden
#155 filmz-TomViolence 21 år siden
#156 Yoda 21 år siden
#157 Kalle Ferm 21 år siden
Vi startede med at proviantere godt og grundigt, dernæst hørte vi en feed outlaw-sang med 16 Horsepower. Mellem cigarer (Eastwood-style naturligvis) og whiskey-sjusser så vi følgende film:
- Once Upon A Time In The West. For hulen da en god film. Og vanvittigt flot restaureret. Man får jo lyst til at knibe en tåre.
- The Good, The Bad And The Ugly - restored edition. En sand klassiker. De nye scener gjorde filmen lidt bedre, men lidt en skam de ikke har kunnet få de nyindspillede stemmer til at lyde lidt mere som originalstemmerne.
- For A Few Dollars More. Ligeså god en film som den ovennævnte, men sørgeligt at se sådan en skrabet version af filmen efter de meget flotte nyrestaurede film forinden.
Dejlig dag... men nu er jeg lidt firkantet i øjnene.
#158 ks 21 år siden
#159 rimmer 21 år siden
#160 Yoda 21 år siden
Naturligvis bryder filmen med hændelsesforløbet, som det fremstår i tegneserien, men synes nu alligevel, at de har fået en hæderlig Marvel filmatisering ud af striben.
Specielt alle de implicitte cadeaus i filmen. Bl.a. Lou Ferrignio i rollen som en sikkerhedsvagt i starten, henvisningen til "King Kong" på Empire State Building, Hulk i lilla bukser (han var grå/lilla) i de første numre af "Hulk" og måden hvorpå skabermyten bliver benyttet.
Og så er der jo split-screen effekten, der får det til at fremstå som en tegneseriestribe. Jeg synes den er flot, intelligent og spændende samt krydret med flotte CGI effekter -specielt hundescenen er god
Er der ikke noget hos Jennifer Connolys karakter, der muligvis kunne afføde en Hulky i en senere filmatisering - hun har da hundjævlens grønne øjne.......