Synes nu også "Brick" er svineunderholdende, selvom den ikke holder helt så godt til flere gensyn, som jeg umiddelbart troede. Joseph Gordon-Levitt er dog stadig helt fantastisk i den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
2008 it is :) Og jeg kan rigtig godt lide Synecdoche, ikke mindst pga. den ufattelige instruktør præstation der er lagt i den og den groteskt store idé. Jeg synes dog bedre om hans filmatiserede forlæg, så den ryger udenfor min top 10. Summer Hours indtager vist nu min top for året, men mangler så stadig Okuribitu og Tokyo Sonata, som snart "ryger på". Og så vil jeg have fat i 35 Shots of Rum og Julia.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1332 "Tokyo Sonata" er rigtig god, og det samme er "Julia", en ru, rå og beskidt film, hvori Tilda Swinton giver én af de helt store præstationer fra året, men hun er naturligvis altid blandt de bedste.
Har du i øvrigt set James Grays "Two Lovers"? En af de film, der på ærgerligste vis forsvandt lidt i mængden. Joaquin Phoenix' sidste rolle, indtil videre i hvert fald, og det er hans bedste præstation. Han har et solidt ensemble omkring sig, hvor Gwyneth Paltrow faktisk gør det godt. Den er helt igennem kompetent skruet sammen og ærligt talt en lille perle.
"35 Shots of Rum" glæder jeg også til at få set. Claire Denis generelt faktisk, da hun er en af de der blind spots, der skal rettes op på. Hendes film ser voldsomt interessant ud. "Okuribitu" får jeg nok også set på et tidspunkt, men har ikke rigtig den samme entusiasme for at få set den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#1323 Two Lovers blev bestilt hos Amazon.uk i sidste uge. Jeg tog en tur forbi Slant Magazine og så deres forslag til 2009's bedste film og så blev jeg inspireret :) Kommer man igennem deres nåleøje, så skal man kigge nærmere på det. Okuribitu blev anbefalet mig, af en god ven, som var meget imponeret.
Jeg vil tro 35 Shots of Rum kommer på BD i Frankrig, så jeg venter lige lidt. Hmm HMV har dem til £8 og £4! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg kan ligeledes kun anbefale "Okuribito", der på smukkeste vis behandler store, universelle temaer, og ramte mig dybt på et følesesmæssigt plan. Bestemt en af årets bedste film.
Jeg gik desværre glip af "35 Shots of Rum" til CPH:PIX - set i bagklogskabens lys skulle jeg have valgt den fremfor den rædsomme "Café Noir" - og generelt er Claire Denis en instruktør, som jeg skal undersøge nærmere. "White Material" ser bestemt også interessant ud.
Så blev det til et par afsnit mere af Mad Men, så nu er første sæson snart overstået. Har lagt mærke til at de ikke gør i forskellige jakkesæt hver gang. De vender tilbage til sæt som de har haft på før. Det er måske en underlig detalje at gå op i, men jeg finder det altid mærkeligt når figurer i en serie har forskelligt tøj på hver eneste gang.
Og rart med en serie der ikke ser ned på nogle af dens figurer. Det ville være nemt at karikere f.eks. Don Draper som en mand som kun går op i sin karriere og som råber og skriger af de ansatte når de ikke lever op til forventningerne. De bliver i stedet præsenteret som et team. Rart med en serie hvor der ikke er nogle som man ikke bryder sig så meget om.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Ja og for sådan en som mig som ikke aner meget om reklameindustrien føler jeg endda også at jeg har lært noget. Jeg er godt klar over at meget har ændret sig siden 60erne, men bare sådan noget som jobtitler og hvorledes de arbejder sammen er interessant. Jeg blev nødt til lige at læse lidt om figurerne efter dagens afsnit, da jeg gerne ville have dem på plads. Det gør det lidt lettere at holde styr på hvor og hvem der magten over hvem :)
Egentlig er der ikke så meget fremdrift i historien, men meget af det er også atmosfære. Det emmer af 60erne og sådan noget som hvad der bliver drukket og det tøj de går i er lige pludselig noget man lægger mærke til. F.eks. er der kun en af de mandlige hovedfigurer (Harry), foruden den ældre direktør, som altid bærer butterfly. Og så er der også en hel masse kulturelle referencer. For ikke at tale om inspirationen fra Hitchcock.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#1321 Benway 15 år siden
#1322 filmz-Bruce 15 år siden
2008 it is :) Og jeg kan rigtig godt lide Synecdoche, ikke mindst pga. den ufattelige instruktør præstation der er lagt i den og den groteskt store idé. Jeg synes dog bedre om hans filmatiserede forlæg, så den ryger udenfor min top 10. Summer Hours indtager vist nu min top for året, men mangler så stadig Okuribitu og Tokyo Sonata, som snart "ryger på". Og så vil jeg have fat i 35 Shots of Rum og Julia.
#1323 rockysds 15 år siden
"Tokyo Sonata" er rigtig god, og det samme er "Julia", en ru, rå og beskidt film, hvori Tilda Swinton giver én af de helt store præstationer fra året, men hun er naturligvis altid blandt de bedste.
Har du i øvrigt set James Grays "Two Lovers"? En af de film, der på ærgerligste vis forsvandt lidt i mængden. Joaquin Phoenix' sidste rolle, indtil videre i hvert fald, og det er hans bedste præstation. Han har et solidt ensemble omkring sig, hvor Gwyneth Paltrow faktisk gør det godt. Den er helt igennem kompetent skruet sammen og ærligt talt en lille perle.
"35 Shots of Rum" glæder jeg også til at få set. Claire Denis generelt faktisk, da hun er en af de der blind spots, der skal rettes op på. Hendes film ser voldsomt interessant ud. "Okuribitu" får jeg nok også set på et tidspunkt, men har ikke rigtig den samme entusiasme for at få set den.
#1324 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg vil tro 35 Shots of Rum kommer på BD i Frankrig, så jeg venter lige lidt. Hmm HMV har dem til £8 og £4! :)
#1325 RFriis 15 år siden
Jeg gik desværre glip af "35 Shots of Rum" til CPH:PIX - set i bagklogskabens lys skulle jeg have valgt den fremfor den rædsomme "Café Noir" - og generelt er Claire Denis en instruktør, som jeg skal undersøge nærmere. "White Material" ser bestemt også interessant ud.
#1326 filmz-Bruce 15 år siden
#1327 Norrah 15 år siden
#1328 filmz-jonasgr 15 år siden
Og rart med en serie der ikke ser ned på nogle af dens figurer. Det ville være nemt at karikere f.eks. Don Draper som en mand som kun går op i sin karriere og som råber og skriger af de ansatte når de ikke lever op til forventningerne. De bliver i stedet præsenteret som et team. Rart med en serie hvor der ikke er nogle som man ikke bryder sig så meget om.
'Cause I'm evil"
#1329 filmz-Bruce 15 år siden
#1330 filmz-jonasgr 15 år siden
Egentlig er der ikke så meget fremdrift i historien, men meget af det er også atmosfære. Det emmer af 60erne og sådan noget som hvad der bliver drukket og det tøj de går i er lige pludselig noget man lægger mærke til. F.eks. er der kun en af de mandlige hovedfigurer (Harry), foruden den ældre direktør, som altid bærer butterfly. Og så er der også en hel masse kulturelle referencer. For ikke at tale om inspirationen fra Hitchcock.
'Cause I'm evil"