Gravatar

#1831 Twister 15 år siden

Lord Beef Jerky (1830) skrev:
#1829 Hmmm... jeg har det fint med både digte, smukke film, smukke historier og tilmed til tider selvhøjtidelige film. Men de her falder igennem pga. mangel på substans. Jeg fik intet med jeg kunne bruge til noget, bortset fra et par flotte billeder og fin koreografi. Men digte, ligesom alt andet, varierer jo også i både indhold, tempo og substans, og disse film kan vel mest sammenlignes med naturdigte eller lignende, der prøver at skabe en stemning, og så absolut intet andet. Det fungerede ikke særlig godt for mit vedkommende i hvert fald.

Igen uenig. For Heros vedkommende er der, efter min mening, tale om meget mere end bare stemnings-opbygning. Filmen har visse politiske budskaber og stiller også spørgsmål til hvad der er rigtigt og hvad der er forkert i et samfunde styret af diktatur og hvordan sådanne spørgsmål er utroligt indviklede at give ét konkret svar på. De mange forskellige karakterer repræsenterer forskellige holdninger og perspektiver på en verden i konflikt. Samtidig bliver temaer som pligt kontra følelser også taget op til vending. Disse udmærkede temaer bliver så ledsaget af, som du selv er inde på, utrolig smuk koreografi og en endnu smukkere visuel side, mens der er tale om rigtig gode skuespiller-præstationer. Noget af det jeg finder absolut genialt i Hero er måden hvorpå billederne i sig selv fortæller historien. Det er meget sjældent dialogen egentlig fortæller os noget som ikke allerede kan findes i de utroligt flotte billeder....ja hero er i sandhed en genial film og substand er der i den grad nok af, IMO. Men smag og behag, det er jo forskelligt fra person til person hvad man får ud af en film :)

jeg synes ikke HoFD var en ligeså god film som Hero. Den ender nok på 7/10. Stadig en virkelig vellykket film, men meget mere "mainstream" i sit narrativ. Både i indhold og struktur. Ikke at mainstream nødvendighvis er en skidt ting, men lige nøjagtig i dette tilfælde bliver det en svaghed i forhold til den mere "vovede" forgænger Hero. Men billedsiden er om noget måske endnu flottere end den der findes i Hero så filmen kan ihvertfald stadig anbefales hvis man er til smukke visuelle film!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#1832 filmz-Bruce 15 år siden

Lord Beef Jerky (1828) skrev:
#1823 Jeg er med dig her... begge film er utroligt flotte men vildt banale og intetsigende. Hos mig står begge dog til 6/10.

Også enige med jer. Jeg fandt ingen guldkorn en millimeters penge under overfladen. Men bevares, det var da en flot indpakning.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1833 Kruse 15 år siden

Jeg skal til at se Terence Malick's "The New World".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1834 Benway 15 år siden

Jeg skal se "Fritz Lang's Indian Epic". Jeg måtte punge ud med - hvad der føltes som - en mindre formue, fordi den er gået out-of-print, så det er lidt spændende, om den stinker eller ej. Jeg har dog gode forventninger.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#1835 misuma 15 år siden

Skeloboy (1816) skrev:
#1815 - har set dem alle før :)

Det ender med, jeg bruger for lang tid på at finde en film...eller sætter en på, ser 10 minutter og så skifter mening...det kunne være, man bare skulle se Seinfeld...

Ha ha, det nummer gør jeg SÅ tit.

Overvejer at gense en af følgende film...

Frailty af Bill Paxton
Ravenous med Guy Pierce
Isolation...irsk gys når det er tåkrummende bedst
Haute Tension, Calvaire, The Martyrs, Ils, Frontiers ellers Inside
Remake af Hills Have Eyes eller Amityville
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#1836 filmz-ab 15 år siden

Min hjerne holder ferie fra idag af, og går løs igen på mandag med Inception..:-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#1837 dyg 15 år siden

Jeg har lige genset alle afsnit af Seinfeld, så dem sætter jeg mig ikke til at se igen :)

Derimod har jeg lige smidt Paint Your Wagon på, men det er nok ikke utænkeligt, at jeg også skifter mening lige om lidt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1838 wimmie 15 år siden

Ravenous! Helt klart - genial film :) Har du set den før?
Frailty er også fed :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1839 MOVIE1000 15 år siden

Lige nu ser jeg Hellboy på BD og senere skal jeg se Kandidaten.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1840 MoH 15 år siden

Først bliver det The men who stare at goats og derefter The Road. Har ikke set nogle af dem endnu, så glæder mig.

Skriv ny kommentar: