Idag havde jeg taget nogle film, med som mine klassekammerater og jeg skulle se, da vi ikke havde andet at få søndagen til at gå med. Den første var The Descent, som jeg personligt synes er fed og godt bygget op, men ingen brød sig om filmen, de synes ikke der skete noget i den og kunne ikke se meningen med noget som helst i den, men jeg kan ikke følge dem. Den anden var Orphan, en af de bedste thrillere fra de sidste par år, som de synes om. og ellers ville de se en film de har downloadet og der springer jeg fra, så vil jeg nyde aftenen med the pacific og noget oscar show istedet.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Den første var The Descent, som jeg personligt synes er fed og godt bygget op, men ingen brød sig om filmen, de synes ikke der skete noget i den og kunne ikke se meningen med noget som helst i den, men jeg kan ikke følge dem.
Jeg vil varme op til Oscarshowet med en film, der godt nok ikke har fået nogen nomineringer, men af flere her inde bliver kaldt en af 2010's bedste film, nemlig "The Ghost Writer" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Takker for den grundige anmeldelse. Jeg havde en mistanke om, at der var en lille kobling til borgerkrigen m.m. og kan da være, at jeg burde tjekke den ud. Ved du, hvordan omtalen af filmen har været i Serbien?
Jeg er faktisk ikke sikker på, at den har fået premiere i Serbien udover festival-screenings. Men jeg skal prøve at spørge min kammerat ad.
Jeg læste dog i et interview med instruktøren, at den havde fået en meget blandet modtagelse, så måske er den i mellemtiden blevet sat op. Nogle skulle være meget begejstrede, andre det direkte modsatte - præcis som med fx ANTICHRIST.
Jeg er stødt på flere hardline patriotiske serbere, der har svinet den til på udenlandske boards, bl.a. på IMDB og under traileren på YouTube. De lader til at anse filmen som noget nær landsforræderi. Jeg har dog også læst andre serbere modsige dem samme steder.
Jeg har forøvrigt lige hørt fra min ven, at de stadigvæk planlægger at sætte den op på CPH: Pix om nogle måneder. Det afhænger af, om de kan få instruktøren til landet. Han skrev samtidigt, at et svensk selskab har købt de skandinaviske videorettigheder og planlægger at udsende den ucensureret også i DK.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Nå nå. Ja, modtagelsen vil nok også for det meste være blandet med den type film. I mellemtiden så jeg traileren på youtube samt et par ord der var skrevet :) Den ser godt nok afsindig ond ud, men visuelt bemærkede jeg lidt blær. Jeg må squ få den set, selvom den type film bare ikke tiltaler mig, men gode kan de da være.
Jeg vil varme op til Oscarshowet med en film, der godt nok ikke har fået nogen nomineringer, men af flere her inde bliver kaldt en af 2010's bedste film, nemlig "The Ghost Writer" :)
Godt valg og jeg er absolut enig så langt, at den er bedre end nogen af de nominerede jeg hidtil har set. Nu får jeg lyst til at se den igen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
1941: How Green Was My Valley - Overset: Citizen Kane 1956: Jorden Rundt i 80 Dage - Overset: Giant og De 10 Bud 1964: My Fair Lady - Overset: Dr Strangelove 1967: In the heat of the Night - Overset: Bonnie and Clyde, The Graduate og Cool Hand Luke 1976: Rocky - Overset: All Presidents Men - Taxi Driver 1979: Kramer vs. Kramer - Overset: Apocalypse Now 1980: Ordinary People - Overset: Raging Bull 1983: Tid til Kærtegn - Overset: The Right Stuff 1998: Shakespeare in Love - Overset: Saving Private Ryan 2002: Chicago - Overset: Gangs of New York, Ringenes Herre
Kommentarer:
1941:
How Green Was My Valley var på ingen måde som der står, en sentimental fortælling. Den var faktisk et umådeligt barsk John Ford portræt, med ikke særligt mange lyspunkter. I mine øjne en stor John Ford film. Ikke bedre en Citizen Kane, men den film var langt forud for sin tid til, at man kunne rumme og hædre den indenfor så kort tid.
1969: Oliver - Overset 2001 Største heist i Oscar historien
Ikke engang best director, ikke best art direction - set decoration, ikke bedste lyd.
1979:
Alien.
1998:
Thin Red Line
2002:
Mulholland Drive
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#3931 MOVIE1000 14 år siden
Den første var The Descent, som jeg personligt synes er fed og godt bygget op, men ingen brød sig om filmen, de synes ikke der skete noget i den og kunne ikke se meningen med noget som helst i den, men jeg kan ikke følge dem.
Den anden var Orphan, en af de bedste thrillere fra de sidste par år, som de synes om.
og ellers ville de se en film de har downloadet og der springer jeg fra, så vil jeg nyde aftenen med the pacific og noget oscar show istedet.
#3932 mr gaijin 14 år siden
Du har ret, og de tager fejl :)
#3933 wimmie 14 år siden
Enig - The Descent er fed :)
#3934 Kruse 14 år siden
#3935 dyg 14 år siden
#3936 Thomsen 14 år siden
Jeg er faktisk ikke sikker på, at den har fået premiere i Serbien udover festival-screenings. Men jeg skal prøve at spørge min kammerat ad.
Jeg læste dog i et interview med instruktøren, at den havde fået en meget blandet modtagelse, så måske er den i mellemtiden blevet sat op. Nogle skulle være meget begejstrede, andre det direkte modsatte - præcis som med fx ANTICHRIST.
Jeg er stødt på flere hardline patriotiske serbere, der har svinet den til på udenlandske boards, bl.a. på IMDB og under traileren på YouTube. De lader til at anse filmen som noget nær landsforræderi. Jeg har dog også læst andre serbere modsige dem samme steder.
Jeg har forøvrigt lige hørt fra min ven, at de stadigvæk planlægger at sætte den op på CPH: Pix om nogle måneder. Det afhænger af, om de kan få instruktøren til landet. Han skrev samtidigt, at et svensk selskab har købt de skandinaviske videorettigheder og planlægger at udsende den ucensureret også i DK.
#3937 Babo Rises 14 år siden
Nå nå. Ja, modtagelsen vil nok også for det meste være blandet med den type film. I mellemtiden så jeg traileren på youtube samt et par ord der var skrevet :) Den ser godt nok afsindig ond ud, men visuelt bemærkede jeg lidt blær. Jeg må squ få den set, selvom den type film bare ikke tiltaler mig, men gode kan de da være.
#3938 Bruce 14 år siden
Godt valg og jeg er absolut enig så langt, at den er bedre end nogen af de nominerede jeg hidtil har set. Nu får jeg lyst til at se den igen :)
#3939 Kruse 14 år siden
#3940 Bruce 14 år siden
1941: How Green Was My Valley - Overset: Citizen Kane
1956: Jorden Rundt i 80 Dage - Overset: Giant og De 10 Bud
1964: My Fair Lady - Overset: Dr Strangelove
1967: In the heat of the Night - Overset: Bonnie and Clyde, The Graduate og Cool Hand Luke
1976: Rocky - Overset: All Presidents Men - Taxi Driver
1979: Kramer vs. Kramer - Overset: Apocalypse Now
1980: Ordinary People - Overset: Raging Bull
1983: Tid til Kærtegn - Overset: The Right Stuff
1998: Shakespeare in Love - Overset: Saving Private Ryan
2002: Chicago - Overset: Gangs of New York, Ringenes Herre
Kommentarer:
1941:
How Green Was My Valley var på ingen måde som der står, en sentimental fortælling. Den var faktisk et umådeligt barsk John Ford portræt, med ikke særligt mange lyspunkter. I mine øjne en stor John Ford film. Ikke bedre en Citizen Kane, men den film var langt forud for sin tid til, at man kunne rumme og hædre den indenfor så kort tid.
1969: Oliver - Overset 2001 Største heist i Oscar historien
Ikke engang best director, ikke best art direction - set decoration, ikke bedste lyd.
1979:
Alien.
1998:
Thin Red Line
2002:
Mulholland Drive