Gravatar

#3941 Lord Beef Jerky 14 år siden

Enig med Bruce. Kan dog ikke udtale mig om How Green Was My Valley da jeg ikek har set den, men de herren nævner bør have vundet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3942 mr gaijin 14 år siden

#3940 De mangler "Crash" på den liste.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3943 Skeloboy 14 år siden

Bruce (3940) skrev:

1941: How Green Was My Valley - Overset: Citizen Kane
1956: Jorden Rundt i 80 Dage - Overset: Giant og De 10 Bud
1964: My Fair Lady - Overset: Dr Strangelove
1967: In the heat of the Night - Overset: Bonnie and Clyde, The Graduate og Cool Hand Luke
1976: Rocky - Overset: All Presidents Men - Taxi Driver
1979: Kramer vs. Kramer - Overset: Apocalypse Now
1980: Ordinary People - Overset: Raging Bull
1983: Tid til Kærtegn - Overset: The Right Stuff
1998: Shakespeare in Love - Overset: Saving Private Ryan
2002: Chicago - Overset: Gangs of New York, Ringenes Herre

En lille gennemgang(og jeg forholder mig mest til vinderne i forhold til andre nominerede, ikke film generelt for året)

1941: How Green Was My Valley er dæleme ikke særlig god, så er helt enig der.

1956: Giver dem også ret her. Har dog ikke set Giant, men De 10 Bud er længder bedre end JOrden Rundt i 80 Dage.

1964: Foretrækker personlig Dr. Strangelove, men synes ikke My Fair Lady er et forkert valg.

1967: Et stærkt felt med In The Heat of The Night, Bonnie & Clyde, Guess Who's Coming To Dinner og The Graduate (og Doctor Dolittle, som jeg ikke har set). Alle 4 film er ret så fede, og In The Heat of the Night er en værdig vinder

1976: Taxi Driver skulle helt sikkert have vundet, men mon ikke den opløftende historie om Rocky var en bedre mundfuld en depressionsfilm som Taxi Driver i efterdønningerne i Vietnam-krigen? og den er sådan set også fortjent.

1979: Helt enig

1980: Helt enig. Det største røveri i Oscars historie!

1983: Foretrækker The Right Stuff, men Tid Til Kærtegn er ikke et forkert valg. Meget velspillet.

1998: Shakespeare in Love er en af de ringeste Oscar-film overhovedet. Er ikke så vild med Saving Private Ryan, men den var nok det rigtige bud.

2002: Enig i, at Chicago ikke skulle vinde. The Pianist skulle.

Men den liste er jo så klassisk. Tvivler på, de virkelig har researchet på det. Et par stykker, der skal nævnes:

1933: Cavalcade. I Am a Fugitive from a Chain Gang skulle have vundet den.(har dog ikke set de andre nominerede)

1936: The Great Ziegfeld er en forfærdelig film, men har ikke set så mange af de andre nominerede.

1944: Going My Way vandt, men for satan da, det skulle jo have været Double Indemnity!

1958: Gigi - en forfærdelig og irriterende lortefilm, hvor Cat On A Hot Tin Roof var nomineret samme år!

1963: Tom Jones. Hvad sker der lige for det? Har kun set Lillies of the Field, men både Cleopatra og How The West Was Won var også nomineret. Så min liste vil se sådan ud:

1933: Cavalcade - Overset: I Am a Fugitive from a Chain Gang
1941: How Green Was My Valley - Overset: Citizen Kane
1944: Going My Way - Overset: Double Indemnity
1956: Jorden Rundt i 80 Dage - Overset: Giant og De 10 Bud
1958: Gigi - Overset: Cat On A Hot Tin Roof
1963: Tom Jones - Overset: Cleopatra og How The West Was Won
1979: Kramer vs. Kramer - Overset: Apocalypse Now
1980: Ordinary People - Overset: Raging Bull
1998: Shakespeare in Love - Overset: Saving Private Ryan
2002: Chicago - Overset: Gangs of New York, Ringenes Herre [/quote]

Damn, det blev lidt længere end forventet...:)

Skal også se noget. Min hjerne fungerer ikke i dag, så det bliver sæson 5 af Family Guy, den står på.
Gravatar

#3944 Bobby Singer 14 år siden

I aften står den på "The American".

Har haft kig på den længe, så jeg glæder mig efterhånden en smule til at give mig i kast med dette neddæmpede spiondrama.
Idjit
Gravatar

#3945 Kruse 14 år siden

Jeg vil til at se "The Fly" (1986) :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3946 wimmie 14 år siden

Har lige fået set Scott Pilgrim vs. The World som var mit valg - nu har husbonden valgt Sjakalen (m.Bruce Willis) som jeg aldrig har set. Håber på at kunne overtale ham til at vi skal slutte af med The Social Network igen, da han ikke har fået den set og jeg er lidt tændt på et 3. gensyn med den efter nattens oscaruddeling :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3947 Batsy 14 år siden

Eastern Promises
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#3948 Bobby Singer 14 år siden

Ser nok The Perfect Storm i aften.
Idjit
Gravatar

#3949 Twister 14 år siden

Efter oscaruddelingerne har jeg fået lyst til at se nogle tidligere "oscar-film" så jeg vil sætte mig til at se Crazy Heart.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#3950 Kruse 14 år siden

Jeg tror at jeg vil forsøge mig med min første stumfilm, "Nosferatu" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: