#4366 - Fedt, du synes så godt om den. En af mine Rohmer-favoritter. Mht. den boks, ser jeg ikke noget synderligt i vejen med at tage filmene kronologisk, men det kunne måske være en ide af gemme "Die Marquise von O..." til sidst efter at have taget de andre 6 film, der danner "Komedier og ordsprog"-serien. Men jeg tror ikke rigtigt, det gør nogen synderlig forskel, hvad rækkefølge du ser dem i. Hver i øvrigt opmærksom på at der gemmer sig nogle herlige kortfilm på nogle af dvd'er i boksen.
Derefter er det bare i gang "Moralske fortællinger"-serien, som "L'amour l'après-midi", er den sjette og sidste del af, samt Artifical Eyes Essential Rohmer-samling, der indeholder både hans første spillefilm og hans svanesang.
Tak for svarene. Jeg starter ud med boksen kronologisk og så ser jeg om jeg får lyst til mere. Men jeg er stadig blæst væk af min debut med Rohmer, så det tegner godt. :)
Jeg har godt set det med kortfilmene. Har også set den første, jeg kan dog ikke lige huske navnet, men den handlede om en lidt sprælsk knægt der skulle have lektiehjælp. :)
Er der en bestemt årsag til, at man måske bør gemme Die Marquise von O til sidst? Er det noget med fortællingen, "sværhedsgraden" eller lignende?
Apropos nybølgen, så har jeg vist også et par Chabrol film stående på hylden som jeg ikke har set. Det kunne være, at man snart skulle få taget sig sammen til dem også. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#4401 wimmie 14 år siden
#4402 evermind 14 år siden
Like!
#4403 Twister 14 år siden
#4404 Wangsgaard 14 år siden
#4405 dyg 14 år siden
#4406 IK 14 år siden
#4407 Bony 14 år siden
Tak for svarene. Jeg starter ud med boksen kronologisk og så ser jeg om jeg får lyst til mere. Men jeg er stadig blæst væk af min debut med Rohmer, så det tegner godt. :)
Jeg har godt set det med kortfilmene. Har også set den første, jeg kan dog ikke lige huske navnet, men den handlede om en lidt sprælsk knægt der skulle have lektiehjælp. :)
Er der en bestemt årsag til, at man måske bør gemme Die Marquise von O til sidst? Er det noget med fortællingen, "sværhedsgraden" eller lignende?
Apropos nybølgen, så har jeg vist også et par Chabrol film stående på hylden som jeg ikke har set. Det kunne være, at man snart skulle få taget sig sammen til dem også. :)
#4408 Collateral 14 år siden
#4409 BN 14 år siden
#4410 Collateral 14 år siden