Gravatar

#5071 Waldca 14 år siden

Jeg mangler stadig et par stykker af pasolini´s film, men Il Vangelo secondo Matteo og Salò er klart de to bedste, af dem jeg har set.

Begge får 9/10
Gravatar

#5072 Kruse 14 år siden

Jeg tror at jeg vil se Tim Burton's "Alice in Wonderland" i aften. Forventninger er dog ikke særligt høje.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5073 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5072 Hvis du har så lave forventninger, er der også en minimal chance for, at du faktisk vil kunne finde nogle gode ting i den film... de dårlige ting er dog meget gode til at overskygge disse, men de findes skam alligevel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5074 Bony 14 år siden

Bony (5067) skrev:
Jeg har de sidste to dage gået og haft en ekstrem lyst til at se Blade Runner igen, men har ikke rigtigt følt, at jeg havde tiden til det da jeg er kommet lidt sent hjem hver aften. Nu her til aften havde jeg så fjerneren kørende med Discovery HD Showcase i baggrunden og der er vist et eller andet program med muligheden for, at lave robotter med menneskelige egenskaber og evnen til at kunne tænke som mennesket (eller noget i den dur). Men det må da næsten være et tegn fra "guderne", så nu har jeg lavet en skål popcorn og er på vej i biografen. :)

Det bliver freaking fucking awesome!

Selvfølgelig var det Final Cut og det var en fantastisk oplevelse. Blade Runner: The Final Cut er simpelthen bare en af de bedste film der nogensinde er lavet. Punktum.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5075 Kruse 14 år siden

#5073: Jeg blev som sådan ikke skuffet, men desværre heller ikke positivt overrasket. Det var en forglemmelig, middelmådig og en smule kedelig film, der dog var ganske velproduceret.

Bony (5074) skrev:
Selvfølgelig var det Final Cut og det var en fantastisk oplevelse. Blade Runner: The Final Cut er simpelthen bare en af de bedste film der nogensinde er lavet. Punktum.

Quoted for truth! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5076 Batsy 14 år siden

5075# Med et dejligt Cast og godt musik fra den legendariske Elfman 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5077 Skeloboy 14 år siden

Så oprinder dagen!

Tree of Life kl. 15.20 :)
Gravatar

#5078 Twister 14 år siden

Waldca (5066) skrev:

Hvad syntes du så om den? tralala

alt for meget tralala og hr. Herdhitze! :P

ej spøg til side. Jeg var ikke så begejstret må jeg indrømme. Havde store forventninger efter at have set Pasolinis Il vangelo secondo Matteo som jeg fandt fremragende. Jeg fandt dog Porcile alt for eksplicit i sin behandling af filmens temaer uden dog at gøre det særligt effektivt. Dog havde filmen en del flotte sekvenser hvor både det visuelle og dialogen var rigtig fin. men det var kun momentvis jeg stødte på sådanne sekvenser. Jeg kan sagtens se den kunstneriske intention i filmen (det er vel dels en samfundskritik men også i høj grad en skildring af Pasolinis eget liv), men udførelsen fandt jeg som sagt ikke særlig bemærkelsesværdig. Alt for mange sekvenser der trækker i langdrag og ikke rigtig kommer nogen vegne.

5/10 bliver det fra mig lige nu ihvertfald.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5079 Batsy 14 år siden

300
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5080 Twister 14 år siden

Antlion (5070) skrev:
Er det din første Pasolini-film? Eller var det dig, der (begejstret) så mesterværket "Il Vangelo secondo Matteo" forleden? :)

Nej det er som sagt ikke min første pasolini film. Det er meget muligt det er mig du henviser til da jeg var ret begejstret for Il Vangelo Secondo Matteo :). Dog er det et lille stykke tid siden jeg så Il Vangelo Secondo Matteo. Tror faktisk det er et par måneder siden. Men det er også ligegyldigt :P jeg fandt den ihvertfald langt bedre end porcile.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: