Jeg er ikke med på din kritik af de første 45 minutter af filmen. Jovist, spillets regler forklares igennem gode dialogscener, men dette finder jeg da absolut nødvendigt for både publikum men specielt for den nye arkitekt, som skal inddrages i alt det her. Nolan taler jo slet ikke ned til sit publikum, selvom han forklarer spillets regler. Hvis han let og elegant blot sprang over visse ting, ja så havde man med garanti kritiseret ham for plot hullerne. Bemærk f.eks, at filmen forgår i 6 forskellige lande, og der nævnes ikke en eneste gang, hvor vi befinder os. Her kunne man sagtens ha’ skåret tingene helt i pap og sagt, hvor man befandt sig. Mht. mangel på spænding, i action scener. Dette er selvfølgelig subjektivt. Men for mig ligger spænding mere i historien, som kunne gå i hvilken som helst retning. Action delen fandt jeg forbløffende medrivende, specielt scenen med tyngdekraften og tog-scenen i England. Jeg synes så samtidig at der var meget på spil jo længere man kom ned i ”lagene”. Som du selv nævner, var der en del bolde i luften, som i sig selv gjorde at man konstant sad i spænding. Det var vist dét hele. Vi har fået to forskellige oplevelser.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
#81 filmz-ab 15 år siden
Jeg er ikke med på din kritik af de første 45 minutter af filmen. Jovist, spillets regler forklares igennem gode dialogscener, men dette finder jeg da absolut nødvendigt for både publikum men specielt for den nye arkitekt, som skal inddrages i alt det her. Nolan taler jo slet ikke ned til sit publikum, selvom han forklarer spillets regler. Hvis han let og elegant blot sprang over visse ting, ja så havde man med garanti kritiseret ham for plot hullerne. Bemærk f.eks, at filmen forgår i 6 forskellige lande, og der nævnes ikke en eneste gang, hvor vi befinder os. Her kunne man sagtens ha’ skåret tingene helt i pap og sagt, hvor man befandt sig.
Mht. mangel på spænding, i action scener. Dette er selvfølgelig subjektivt. Men for mig ligger spænding mere i historien, som kunne gå i hvilken som helst retning. Action delen fandt jeg forbløffende medrivende, specielt scenen med tyngdekraften og tog-scenen i England. Jeg synes så samtidig at der var meget på spil jo længere man kom ned i ”lagene”. Som du selv nævner, var der en del bolde i luften, som i sig selv gjorde at man konstant sad i spænding. Det var vist dét hele. Vi har fået to forskellige oplevelser.
#82 filmz-Bruce 15 år siden
#83 filmz-ab 15 år siden
Du er en mand af få ord......(det var vist ironi) :-)
#84 filmz-Bruce 15 år siden
#85 Lord Beef Jerky 15 år siden
#86 filmz-Bruce 15 år siden
#87 Lord Beef Jerky 15 år siden
#88 filmz-Bruce 15 år siden
#89 chronaden 15 år siden
http://thelastpsychiatrist.com/2010/07/the_ultimat...
#90 Waldca 15 år siden
Anden halvdel af The Prestige er en stor tryllekunst i sig selv.
Det synes jeg også, Michael Caine forklarer meget godt til sidst.