Gravatar

#21 Åkepool 14 år siden

Har kun set "Betty blue", men det er til gengæld også rigtig god.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hmmm, Theodoros Angelopoulos står jo bag en af de værste film jeg nogensinde har set (The Dust Of Time)... kan det virkelig passe, at han kan lave gode film?

Ellers har jeg kun set Eyes Wide Shut og Betty Blue (begge 5 stjerners film) og fragmenter af Battleship Potempkin. En film jeg kun kan respektere´, og gerne vil se fra ende til anden på et eller andet tidspunkt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 JannikAnd 14 år siden

#22 - Den har jeg ikke set. Men jeg mener heller ikke, at man kan frasortere så firkantet og kynisk. Hvis man kigger på listen, er der flere instruktører med skrækeksempler:

- Chen Kaige: "Killing Me Softly", "The Promise"
- Gus Van Sant: "Psycho", "Good Will Hunting"
- Louis Malle: halvdelen af hans karriere...

Angelopoulos har lavet flere gode film, "Eternity" er umiddelbart en af hans stærkeste.
Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 14 år siden

#23 Sandt nok... men der var absolut intet redeeming ved The Dust Of Time. Instruktionen var præcis ligeså elendig som alle andre faktorer i filmen. Naturligvis er det firkantet, men det har da bestemt afskrækket mig fra at opsøge flere af mandens film. Psycho og Good Will Hunting er da bestemt ikke særligt gode i mine øjne heller, men jeg anser dem ikke ligefrem som nogle af de værste film jeg nogensinde har set, og The Dust Of Time er meget tæt på den aller ALLER værste af dem alle for mit vedkommende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 Highland Park 14 år siden

Jeg har kun set "To vlemma tou Odyssea" ("Ulysses' Gaze"), og den kan jeg bestemt ikke anbefale.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 JannikAnd 14 år siden

#24 - Ja, det må være afskrækkende. Synes alligevel, du bør gi manden en chance... Dog ikke med "Ulysses' Gaze", som #25 nævner, den er ganske enkelt for dum.
Gravatar

#27 Highland Park 14 år siden

#26: Ah det er interessant at høre, at du heller ikke bryder dig om den. Nu får jeg jo stor lyst til at se "Eternity and a Day". :)
Gravatar

#28 JannikAnd 14 år siden

#27 - Jeg synes ikke, den var elendig. Den var bare for tænkt og for kunstig. Al den metafysik prallede totalt af på mig. Det virkede lidt som Angelopoulos' "8½".
Gravatar

#29 Highland Park 14 år siden

#28: Jeg vil nu heller ikke gå så langt som til at kalde den elendig, men det er godt nok tæt på, den længere scene i filmarkivet dog undtaget. Der skinnede kærligheden til mediet ligefrem naturligt igennem. Men ellers var den netop fortænkt, kunstig og intetsigende. Jeg kedede mig bravt, og det havde ikke noget med tempoet som sådan at gøre. Der skete bare stort set intet i filmen, og atmosfæren fremmanede hverken følelser eller reflektioner i mig. Desværre.
Gravatar

#30 Skeloboy 14 år siden

#24 - Eternity and a Day skal du bestemt give en chance. Suveræn film.

Har ikke fået set My Own Private Idaho endnu, hvilket er alt for dårligt.

Atlantic City kunne jeg ikke helt se det fede i, men den skal nok have et gensyn. Apropos Malle, udover Lift To The Scaffold, Au Revoir Les Enfants og Atlantic City, hvilke er så must-sees?

Skriv ny kommentar: