#9 Spændende udlæg! Jeg er ikke den store Eyes Wide Shot fan efter ét gennemsyn, men den er indkøbt til en "second opinion". Atlantic City yeah. Stor film og vel over 25 år siden jeg så den.
Skal snart se Potemkin på blu for første gang, så er spændt på, hvor mange genkendelige referencer fra andre steder, der titter frem.
Rome Open City er min yndlingsfilm af de nævnte. Rosselinis værk er storslået.
My Own Private Idaho .. der var jeg sgu nok en generation for tidligt ude :) Men Jacques Beckers film, den har du nu åbnet øjnene for.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#14 - Kanon! Tror dog den ryger langt bagerst i køen, da jeg har set den et utal af gange og allerede ejer SDVD'en. Men giv den gas med Becker! Gode titler du nævner der...
Har endnu ikke set 'My Own Private Idaho', men Van Sant er en af mine favoritinstruktør; har du set Gerry'? I mine øjne et mesterværk, der burde være blevet en nyklassiker inden for moderne kunstfilm.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#16 - Du vil senere se, at jeg er enig :) Men "My Own Private Idaho" er skøn, så den bør du ikke snyde dig selv for, selvom den ikke er i samme liga som "Gerry".
#9 Spændende udlæg! Jeg er ikke den store Eyes Wide Shot fan efter ét gennemsyn, men den er indkøbt til en "second opinion".
Enig i at det er et meget interessant udlæg. Der er ihvertfald et par film jeg vil tjekke ud inden alt for længe. Mht. Eyes Wide Shut, så synes jeg faktisk det er Kubricks bedste film. Har selv filmen på min top 50 liste. Jeg synes filmen er så utrolig gennemført. Normalt falder Kubricks stil (her taler jeg specielt om de lange indstillinger og den meget tålmodige opbygning af historien som går igen i mere eller mindre alle hans film). Eyes Wide Shut formår dog at få hele puslespillet til at gå op! Jeg havde længe skammet mig lidt over ikke at være fuldstændig vild med Kubricks film, da jeg virkelig godt kan se genialiteten i hans film. Men med Eyes Wide Shut har jeg også fundet mig en Kubrick favorit!
Anyways, fin start på listen. Er ikke selv tilhænger at top 100-200 lister da jeg finder det umuligt at rangere film på en sådan måde. Jeg kan højest klemme mig op på top 50, derefter bliver det for svært at finde ud af hvor de forskellige film skal ligge.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#11 filmz-Bruce 14 år siden
Skal snart se Potemkin på blu for første gang, så er spændt på, hvor mange genkendelige referencer fra andre steder, der titter frem.
Rome Open City er min yndlingsfilm af de nævnte. Rosselinis værk er storslået.
My Own Private Idaho .. der var jeg sgu nok en generation for tidligt ude :) Men Jacques Beckers film, den har du nu åbnet øjnene for.
#12 Zabriskie 14 år siden
#13 JannikAnd 14 år siden
#11 - Kommer "Potemkin" på BD i snarlig fremtid? Var overbevist om, at du havde været på Becker-vognen :)
#14 filmz-Bruce 14 år siden
Jeg har Touchez pas au grisbi og så har jeg altid gerne villet se Le Trou og Casque d'or.
#15 JannikAnd 14 år siden
#16 RasmusFL 14 år siden
#17 JannikAnd 14 år siden
#18 jessup 14 år siden
#19 MOVIE1000 14 år siden
rart med en ny top liste, man har ikke set så mange her på det sidste :)
#20 Twister 14 år siden
Enig i at det er et meget interessant udlæg. Der er ihvertfald et par film jeg vil tjekke ud inden alt for længe. Mht. Eyes Wide Shut, så synes jeg faktisk det er Kubricks bedste film. Har selv filmen på min top 50 liste. Jeg synes filmen er så utrolig gennemført. Normalt falder Kubricks stil (her taler jeg specielt om de lange indstillinger og den meget tålmodige opbygning af historien som går igen i mere eller mindre alle hans film). Eyes Wide Shut formår dog at få hele puslespillet til at gå op! Jeg havde længe skammet mig lidt over ikke at være fuldstændig vild med Kubricks film, da jeg virkelig godt kan se genialiteten i hans film. Men med Eyes Wide Shut har jeg også fundet mig en Kubrick favorit!
Anyways, fin start på listen.
Er ikke selv tilhænger at top 100-200 lister da jeg finder det umuligt at rangere film på en sådan måde. Jeg kan højest klemme mig op på top 50, derefter bliver det for svært at finde ud af hvor de forskellige film skal ligge.